|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Történelmi Igazságtétel Bizottsága felhívása a magyar társadalomhoz
"1956 újraértékelése nélkül nem lehet hozzákezdeni a
demokratikus Magyarország megteremtéséhez, és hogy a forradalom
alapvető céljai - a demokratikus többpártrendszer, az önigazgatáson
alapuló népképviselet, a semleges és független Magyarország és a
szomszéd országokkal való, egyenjogúságon alapuló együttműködés -
változatlanul időszerűek. "
BBC, Panoráma:
A vagyonelszámoltatás eredménye
"A beidézettek névsora Gáspár Sándorral, a SZOT egykori
főtitkárával kezdődött, és Somogyi Lászlóval, az egykori építésügyi
miniszterrel, a Bécs-Budapest világkiállítás közelmúltban lemondott
kormánybiztosával záródott.
Kettejük között a magyar közelmúlt olyan alakjai jelentek meg,
mint Pulai Árpád, Komócsin Mihály, Miklós Imre, Tímár Mátyás és Buda
István. Az egykori vezetők készségesen, sőt felkészülten válaszoltak
a bizottság kérdéseire. Ezekből és a válaszokból kiderült, hogy a ma
már megérdemelt nyugdíjukat élvező államférfiak szinten kivétel
nélkül kedvező áron vásárolt állami bérlakásban élnek, pici hétvégi
bungalow-val, vagy még azzal sem rendelkeznek, bankszámlájuk pedig
szinte minimális."
|
|
|
|
|
|
|
Rabár Ferenc a válsághelyzetről
|
-------------------------------
Washington, 1990. október 26. (Amerika Hangja, Esti híradó) - Mi a véleménye a magyar kormánynak a közlekedési sztrájkról, a kialakult hangulatról? Thassy Jenő:
- A vonal túlsó végén a budapesti kormánytanács irodája, Rabár Ferenc pénzügyminiszter van a telefonnál. Jelentést kaptunk Budapestről és a vidéki városokból az ottani taxisofőröknek az akciójáról és az elkeseredett hangulatról, amely bizonyos fokig olyan messze elment, hogy a Kádár-rendszer alatti jobb állapotokat emlegetik. Mi az Ön véleménye erről?
- A hangulat valóban nagyon elkeseredett, és ezt a benzináraknak a felemelése okozta. A benzináremelés egy gazdaságilag elkerülhetetlen lépés volt a kormány részéről. Azt hiszem, hogy az egész világon tudják, hogy a kuvaiti válság miatt a benzinárak kétszeresére emelkedtek a közelmúltban. A magyar kormány ezt a lépést nagyon sokáig halasztotta. Magyarországon a benzinár nem szabadár, hanem hatósági ár, és most elkerülhetetlenné vált az áraknak a felemelése, annál is inkább, mert a Szovjetunióból jövő szállítások akadoznak. A harmadik negyedévben egyharmaddal kevesebb olaj érkezett, és a negyedik negyedévben még kevesebbet várunk.
A benzináremelés mértéke az tulajdonképpen nem a jelenlegi igen magas olajárakhoz alkalmazkodott, hanem egy 25-29 dolláros barrelenkénti árra volt alapozva. Olyan mértékű volt, hogy Magyarországon mintegy 60-64 százalékos áremelést tett szükségessé.
A taxivállalat dolgozói, a magántaxisok és általában a szállításból és a fuvarozásból élők érthetően megrázkódtatásként értékelték ezt az áremelkedést. Természetes, hogy tiltakoznak ellene, hiszen arra kényszeríti őket, hogy átgondolják, átkalkulálják a ráfordításaikat és ennek megfelelően tarifaemelésre is fognak kényszerülni. Természetes, hogy a mai feszített gazdasági helyzetben a tarifaemelés egyben egy keresletcsökkenést is fog okozni, és ezt nagyon nehezen tudják elviselni. (folyt.)
1990. október 26., péntek
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|