Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › március 08.
1989  1990
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Történelmi Igazságtétel Bizottsága felhívása a magyar társadalomhoz

"1956 újraértékelése nélkül nem lehet hozzákezdeni a demokratikus Magyarország megteremtéséhez, és hogy a forradalom alapvető céljai - a demokratikus többpártrendszer, az önigazgatáson alapuló népképviselet, a semleges és független Magyarország és a szomszéd országokkal való, egyenjogúságon alapuló együttműködés - változatlanul időszerűek. "
BBC, Panoráma:

A vagyonelszámoltatás eredménye

"A beidézettek névsora Gáspár Sándorral, a SZOT egykori főtitkárával kezdődött, és Somogyi Lászlóval, az egykori építésügyi miniszterrel, a Bécs-Budapest világkiállítás közelmúltban lemondott kormánybiztosával záródott. Kettejük között a magyar közelmúlt olyan alakjai jelentek meg, mint Pulai Árpád, Komócsin Mihály, Miklós Imre, Tímár Mátyás és Buda István. Az egykori vezetők készségesen, sőt felkészülten válaszoltak a bizottság kérdéseire. Ezekből és a válaszokból kiderült, hogy a ma már megérdemelt nyugdíjukat élvező államférfiak szinten kivétel nélkül kedvező áron vásárolt állami bérlakásban élnek, pici hétvégi bungalow-val, vagy még azzal sem rendelkeznek, bankszámlájuk pedig szinte minimális."

Taxis tiltakozás a benzinár-emelés ellen

1990. október 26. péntek - A benzinár-emelés elleni tiltakozásul a taxisok és a magánfuvarozók Budapesten és az ország több városában megbénították a közúti közlekedést, s a reggeli értesülések szerint akciójukat addig nem hagyják abba, amíg a kormány ugyanolyan gyorsan nem vonja vissza a megélhetésüket lehetetlenné tévő intézkedését, mint ahogy azt meghozta.


Budapesten már csütörtökön a késő esti órákban megkezdődött a
taxis demonstráció, s pénteken reggel a munkába indulók is
tapasztalhatták, hogy a fővárosi hidak többségén nem lehet átkelni,
mivel azokat a taxisok eltorlaszolták. A megkülönböztetett jelzésü
járműveket természetesen átengedik, de nem jutnak át a hidakon a BKV
járművei, még a kötött pályán közlekedő villamosok sem. Hét óra után
a taxisok már nemcsak a hidakat, hanem a főváros legforgalmasabb
csomópontjait is lezárták, így az a veszély fenyeget, hogy a
tömegközlekedés összeomlik. Már nem lehet átjutni a Nagykörösi út és
Határ út csomópontjánál, az Őrs vezér térnél, az Orbán térnél, a
Kosztolányi Dezső térnél, a Baross térnél, a reggeli órákban a BKV
autóbuszai csak a város külső szakaszain közlekednek. A Metró
szerelvények két percenként követik egymást, ám olyan nagy a
zsufoltság, hogy nehéz lejutni a földalatti állomásokhoz.

    Kora reggeli értesülések szerint a kormányfőt kórházi
kivizgálása miatt helyettesítő Horváth Balázs belügyminiszter
találkozik a magánfuvarozók képviselőivel.

    Barna Sándor budapesti rendőr-főkapitány az MTI-nek elmondta:
minden erővel azon vannak, hogy normális keretek között
fönntarthassák a közlekedést. Egyelőre a rendőrség toleránsan
viselkedik az utakat lezáró taxisokkal szemben, s várják, hogy
milyen eredménnyel zárulnak a kormány a taxisok képviselői közötti
megbeszélések. Ugyanakkor nem vetik el azt a lehetőséget, hogy
erőszakkal helyreállítsák a rendet. Ha ugyanis a tárgyalások nem
vezetnek eredményre, mnindenképpen megkekzdik azoknak a járműveknek
az eltávolítását amelyek akadályozzák a normális forgalmat.

    Az ország más nagyvárosaiban és a nyugati határátkelőhelyek
közül háromban is ugyancsak megbénúlt a forgalom. Szombathelyen,
Pécsett, Debrecenben, Miskolcon, Székesfehérvárott, Békéscsabán,
Szegeden a taxisok lezárták a főútvonalakat, a városokba csak a
,,kertek alatt,, lehet bejutni.

    Több szakszervezetik bizottság szolidaritásáról biztosította a
magánfuvarozókat.(MTI)



1990. október 26., péntek 08:12


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD