|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Történelmi Igazságtétel Bizottsága felhívása a magyar társadalomhoz
"1956 újraértékelése nélkül nem lehet hozzákezdeni a
demokratikus Magyarország megteremtéséhez, és hogy a forradalom
alapvető céljai - a demokratikus többpártrendszer, az önigazgatáson
alapuló népképviselet, a semleges és független Magyarország és a
szomszéd országokkal való, egyenjogúságon alapuló együttműködés -
változatlanul időszerűek. "
BBC, Panoráma:
A vagyonelszámoltatás eredménye
"A beidézettek névsora Gáspár Sándorral, a SZOT egykori
főtitkárával kezdődött, és Somogyi Lászlóval, az egykori építésügyi
miniszterrel, a Bécs-Budapest világkiállítás közelmúltban lemondott
kormánybiztosával záródott.
Kettejük között a magyar közelmúlt olyan alakjai jelentek meg,
mint Pulai Árpád, Komócsin Mihály, Miklós Imre, Tímár Mátyás és Buda
István. Az egykori vezetők készségesen, sőt felkészülten válaszoltak
a bizottság kérdéseire. Ezekből és a válaszokból kiderült, hogy a ma
már megérdemelt nyugdíjukat élvező államférfiak szinten kivétel
nélkül kedvező áron vásárolt állami bérlakásban élnek, pici hétvégi
bungalow-val, vagy még azzal sem rendelkeznek, bankszámlájuk pedig
szinte minimális."
|
|
|
|
|
|
|
A légiközlekedés korszerűsítéséről tárgyalt az Országgyűlés
építési és közlekedési bizottsága
|
1990. február 20., kedd - A légiközlekedés helyzetéről, továbbfejlesztéséről tárgyalt az Országgyűlés építési és közlekedési bizottsága keddi kihelyezett ülésén, a Ferihegyi repülőtéren. Mint Jahoda Lajos, a MALÉV vezérigazgatója elmondta, 1997-ig az utolsó, jelenleg még működő szovjet típusú repülőgépét is lecseréli magyar légiközlekedési vállalat, s gépparkját a MALÉV alapvetően Boeing-repülőkkel újítja fel. Ez rendkívül nagy összegű beruházást igényel, aminek megvalósítására többféle lehetőség is kínálkozik. Így szó van arról, hogy megvizsgálják a MALÉV privatizálási lehetőségét. Tizennégy, zömében külföldi cég jelentkezett arra a pályázatra, amelyet a közlekedési tárca és a MALÉV együttesen hirdetett, hogy a privatizáció lebonyolításához tanácsadó szervezetet keressenek. A képviselők támogatták, hogy a magyar légiközlekedés repülőgépparkjának fejlesztése a MALÉV versenyképességét is javító privatizációs program keretében valósuljon meg.
A bizottság az eredeti elképzelésekkel ellentétben nem tárgyalt a deregulációs törvényjavaslatról, mert a téma előadója, Sárközy Tamás igazságügyminiszter-helyettes nem érkezett meg az ülésre.
A képviselők 13 egyetértő, négy ellenszavazattal, egy tartózkodás mellett úgy döntöttek: nem javasolják, hogy az Országgyűlés tárgyalja Morvay László és Tallóssy Frigyes képviselő indítványát a kamatadó eltörlésére, mondván, hogy a témában döntsön majd az új Parlament. (MTI)
1990. február 20., kedd 15:14
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|