Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › március 08.
1989  1990
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Történelmi Igazságtétel Bizottsága felhívása a magyar társadalomhoz

"1956 újraértékelése nélkül nem lehet hozzákezdeni a demokratikus Magyarország megteremtéséhez, és hogy a forradalom alapvető céljai - a demokratikus többpártrendszer, az önigazgatáson alapuló népképviselet, a semleges és független Magyarország és a szomszéd országokkal való, egyenjogúságon alapuló együttműködés - változatlanul időszerűek. "
BBC, Panoráma:

A vagyonelszámoltatás eredménye

"A beidézettek névsora Gáspár Sándorral, a SZOT egykori főtitkárával kezdődött, és Somogyi Lászlóval, az egykori építésügyi miniszterrel, a Bécs-Budapest világkiállítás közelmúltban lemondott kormánybiztosával záródott. Kettejük között a magyar közelmúlt olyan alakjai jelentek meg, mint Pulai Árpád, Komócsin Mihály, Miklós Imre, Tímár Mátyás és Buda István. Az egykori vezetők készségesen, sőt felkészülten válaszoltak a bizottság kérdéseire. Ezekből és a válaszokból kiderült, hogy a ma már megérdemelt nyugdíjukat élvező államférfiak szinten kivétel nélkül kedvező áron vásárolt állami bérlakásban élnek, pici hétvégi bungalow-val, vagy még azzal sem rendelkeznek, bankszámlájuk pedig szinte minimális."

Autóálmaink és a valóság

Budapest, 1989. január 10. kedd (MTI-Press)

Nem várható gyors javulás az autóellátásban, hacsak azt a
néhány tízezer személyautót nem számitjuk, amennyit devizához jutó
honfitársaink az új vámrendeleten felbuzdulva az idén minden
bizonnyal behoznak. Ebben az évben sem valószínű, hogy frontáttörés
következne be a hazai gépkocsiellátásban. Ígéretes tárgyalás
számtalan van, rossznyelvek szerint ha egy Japánba látogató
delegáció ad magára, feltétlenül tárgyal hazai összeszerelő üzemről...
De mint látható, az eredmény egyelőre a nullával egyenlő.
Információink szerint a kormány a közeljövőben ismét megvitatja a
hazai autóipari fejlesztési elképzeléseket.

    Tekintve, hogy maga az összeszerelés nem a csúcstechnológiák
csúcsa, - színvonalas lakatosmunkához áll közelebb - nem lenne
helyes abból kiindulni, hogy a hazai iparfejlesztés éppen egy
összeszerelőüzem létesítésén áll vagy bukik. Különösen igaz ez, ha
megismerkedünk néhány erre vonatkozó ajánlattal.

    alc. Dacia, te drága

    A legfrissebb elképzelés a DIGÉP és a Dacia közötti kooperáció
lenne, ami már önmagában is kétségessé teszi az elgondolás
komolyságát. Egy olyan országgal illetve annak egy vállalatával
kooperálna a dolgozóinak a jelek szerint "minden áron"
munkaalkalmat kereső diósgyőri gyár, amely sokszor a magyar
főhatóságok telexeire, leveleire sem válaszol, amelyről nem tudni,
mikor terjeszti ki diplomáciai lépéseit gazdasági intézkedésekre is,
amely híres-hírhedt arról, hogy nem megbízható partner. De ha nem
így lenne is, a román partner olyan áron kínálja az összeszerelhető
gépkocsielemeket, hogy végül a diósgyőri Dacia jóval drágább lenne,
mint a készen importált. Csak azért tenni bele magyar munkát, hogy a
ráfizetést növeljük - ez nem tűnik túl ésszerűnek.

    alc. Suzuki? Igen, egy másik

    Nem rózsásabb a helyzet a japán Suzukival évek óta vajúdó
együttműködés tervével sem. Az összeszerelő-üzem 21 milliárd jenbe,
azaz 162 millió dollárba kerülne, amibe a Suzuki cég mindössze 15,5
millió dollár tőkerészesedéssel szállna be, a további japán
bankhitelt pedig az összeszerelő vegyesvállalatnak vissza kellene
fizetnie. (folyt.)


1989. január 12., csütörtök 14:09


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD