|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Szabad Demokraták Szövetségének beadványa a Katonai Főügyészhez
"Nyilvánvaló, hogy a Belügyminisztérium vezetői által elkövetett
bűncselekmények társadalomra veszélyessége rendkívüli. Utalunk itt
mindenekelőtt arra, hogy megzavarták a békés átmenetet, a szabad
választásokba vetett hitet, hiszen - joggal - azt sugallták, hogy a
választások nem lehetnek tiszták, ha a Belügyminisztérium szervei a
pártok választási elképzeléseiről, az egyik párt vezetőit
folyamatosan tájékoztatják."
SZER, Választási híradó:
A koalíció lehetőségei
"...a két, talán legerősebb párt - a Magyar Demokrata
Fórum és a Szabad Demokraták Szövetsége - között dől el a választási
harc.
Sokan hajlanak arra, hogy az ország érdeke az, ha ez a két párt
lépne koalícióra egymással. Durván leegyszerűsítve a képletet, ennek
a következő előnyei lennének:
A szabaddemokraták rendszerváltása - amely elsődlegesen a
liberális piacgazdaság szerkezetének kialakítását jelenti - népi
támogatást kapna. Az SZDSZ a legégetőbb gazdasági gondok megoldására
radikális beavatkozást sürget, amely kezdetben jelentős
destabilizációs következményekkel jár majd.
A Demokrata Fórum ez esetben hozzájárulhat a társadalmi
konszenzus megteremtéséhez. Cserében az SZDSZ-nek le kellene
mondania bizonyos radikális, vagy tiszta liberális elvről. Mivel az
SZDSZ-en belül is van egy szociálliberális irányzat, ez nem tűnik
lehetetlennek.
"
|
|
|
|
|
|
|
A Független Jogász Fórum ajánlásai a magyarországi válsághelyz (OS)
|
A Független Jogász Fórum ajánlásai a magyarországi válsághelyzet kialakulása személyi okainak feltárásáról és a személyes helytállás kötelezettségéről szóló törvény kidolgozásához (2. rész)
A kegyelmi elhatározásoknak a megalkotandó törvény kihirdetéséig jogi hatálya nem lehet. Ez nem zárja ki a jövőre nézve akár egyéni, akár közkegyelem gyakorlását.
II. A törvény személyi hatálya és a felelősség módja:
1. Helytállási kötelezettséggel tartoznak a tervezett törvény keretei között:
- a közhatalmat gyakorló és hatósági jogosítvánnyal rendelkező állami, államigazgatási tisztségviselők, országos és megyei szinten,
- az állampárt és a tervezett törvényben megjelölt úgynevezett társadalmi szervezetek (pl. SZOT, KISZ) országos és megyei tisztségviselői,
- a fegyveres erők és testületek országos parancsnokai,
- országos jelentőségű gazdasági szervezetek vezetői, akiknek körét a tervezett törvény határozza meg,
- a kultúra, tudomány, az írott és elektronikus sajtó országos irányítói és országos intézményeinek vezető munkatársai,
kivéve, ha bizonyítják, hogy tevékenységük során úgy jártak el, ahogyan az az adott helyzetben tisztség viselőjétől általában elvárható volt.
A törvény itt szoros személyi kört állapít meg, amely értelmezéssel nem bővíthető.
2. Helytállási kötelezettséggel tartoznak továbbá ugyanezen szervezeteknek a helyi vezetői, amennyiben bizonyítást nyer, hogy tevékenységük során nem úgy jártak el, ahogy az adott helyzetben beosztásukra is tekintettel tőlük elvárható volt.
III. Eljárási és szervezeti szabályok:
1. Szervezet:
Országos hatáskörű parlamenti bizottságot kell felállítani, amelybe be kell venni a Legfőbb Állami Számvevőszék egy tagját. Ezen kívül egy-egy tagjának jogi, közgazdasági, illetve egyetemi műszaki végzettségűnek kell lennie. Ez a bizottság jár el az országos tevékenységet kifejtők ügyében (II/1.). (folyt.köv.)
1990. március 6., kedd 16:25
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|