 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
OS:
A Szabad Demokraták Szövetségének beadványa a Katonai Főügyészhez
"Nyilvánvaló, hogy a Belügyminisztérium vezetői által elkövetett
bűncselekmények társadalomra veszélyessége rendkívüli. Utalunk itt
mindenekelőtt arra, hogy megzavarták a békés átmenetet, a szabad
választásokba vetett hitet, hiszen - joggal - azt sugallták, hogy a
választások nem lehetnek tiszták, ha a Belügyminisztérium szervei a
pártok választási elképzeléseiről, az egyik párt vezetőit
folyamatosan tájékoztatják."
SZER, Választási híradó:
A koalíció lehetőségei
"...a két, talán legerősebb párt - a Magyar Demokrata
Fórum és a Szabad Demokraták Szövetsége - között dől el a választási
harc.
Sokan hajlanak arra, hogy az ország érdeke az, ha ez a két párt
lépne koalícióra egymással. Durván leegyszerűsítve a képletet, ennek
a következő előnyei lennének:
A szabaddemokraták rendszerváltása - amely elsődlegesen a
liberális piacgazdaság szerkezetének kialakítását jelenti - népi
támogatást kapna. Az SZDSZ a legégetőbb gazdasági gondok megoldására
radikális beavatkozást sürget, amely kezdetben jelentős
destabilizációs következményekkel jár majd.
A Demokrata Fórum ez esetben hozzájárulhat a társadalmi
konszenzus megteremtéséhez. Cserében az SZDSZ-nek le kellene
mondania bizonyos radikális, vagy tiszta liberális elvről. Mivel az
SZDSZ-en belül is van egy szociálliberális irányzat, ez nem tűnik
lehetetlennek.
"
|
|
 |
|
 |
 |
 |

Megalakult az Autokonszern Rt. - Zöld út a Suzuki-összeszerelés
előtt
|

1990. március 6., kedd - Ötvenegy magyar ipari és
kereskedelmi vállalat valamint bank részvételével kedden megalakult
az Autokonszern Részvénytársaság, amely a Suzuki-kooperációban vesz
részt. Az 1,1 milliárd forintos alaptőkéjű rt.-ben az Állami
Fejlesztési Bank egymaga 300 millió forinttal szállt be, a többi
között az Ikarus 50 millióval, a VEGYÉPSZER Rt. 15 millióval, az MMG
Automatika Művek 10 millióval, a MOGÜRT Külkereskedelmi Vállalat
pedig egymillióval vesz részt a vállalkozásban.
Ezt követően várhatóan felgyorsul a Suzuki-együttműködés megvalósítása, annál is inkább, mert a japán külkereskedelmi és iparügyi minisztérium 10 milliárd yen (66 millió dollár) értékű exporthitel-garanciát nyújt a Suzuki magyarországi járműipari beruházásához - egy friss tokiói hír szerint. Hasonló japán lépésre még nem volt példa kelet-európai országbeli vállalkozás esetében.
Az Autokonszern Rt. vezetői úgy tudják: a Suzuki maga sem számított arra, hogy kormánygaranciát kap ehhez a vállalkozásához. A döntés nyomán - amelyet rendkívül nagy jelentőségűnek tart a magyar fél - előreláthatóan már májusban vagy júniusban megalakul a Suzuki magyar-japán vegyesvállalat, körülbelül 10 milliárd yen alaptőkével; ebben 30 százalékkal részesedik majd a Suzuki, 10 százalékkal a C. Itoh, 9-11 százalékkal a Világbank IFC szervezete és körülbelül 43-51 százalékkal a most alakult Autokonszern Rt.
Nem sokkal később megkezdődik az összeszerelőüzem felépítése, minden valószínűség szerint Esztergomban. A 20 milliárd yenes (10 milliárd forint) beruházás 1992-re elkészül, s már augusztusban legördülnek az első, magyar összeszerelésű Suzuki Swift kocsik, 1000 és 1300 köbcentiméteres változatai. Még abban az évben 15 ezer, a következő esztendőben 40 ezer, majd 50 ezer jármű készül el, amelynek 60 százaléka a hazai piacra kerül, a többi nyugat-európai exportra. Egyébként a japán kormánygarancia hatására eddig jórészt COCOM-listán szerepelt robotok, továbbá más, számítógép-vezérlésű szerszámgépek kerülnek a magyar üzembe, mintegy 6 milliárd yen értékben. (MTI)
1990. március 6., kedd 14:04
|

Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
 |
|
|