|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél a Trianoni-szerződést aláíró nagyhatalmakhoz
"Követeljük valamennyi szomszédunktól, hogy adják meg a magyar
kisebbségeknek a kollektív nemzetiségi jogokat és a területi
autonómiát.
Mivel Romániáról, Csehszlovákiáról, Jugoszláviáról,
elképzelhetetlen, hogy ezt önszántukból valaha is megtennék, a
Trianoni-szerződést aláíró nagyhatalmaktól követeljük, hogy mind
három országot kényszerítsék rá, hiszen az ő jóvoltukból hajthattak
uralmuk alá mintegy 3-4 millió magyart.
"
SZER, Forgószínpad:
Választási népköltészet a magyar plakátokon
"Adva van követhetetlen számú politikai párt, kicsi, nagy és
közepes méretű választási agitációs plakátja. Van aki kézzel írja,
van aki géppel, található fekete-fehér és színes, sőt van kinek
háromdimenziósra is telik. Az alkalmi közvélemény-formálók a
frekventáltabb helyeken két módszer szerint ragasztják ki ezeket.
A-változat: precízen rá a rivális párt plakátjára. B-változat:
lehetőleg eltakarva az alatta levőt.
Mindkét módszer a kerületi IKV lakásfelújítási gondjait
igyekszik megoldani, hiszen az ílymódon az épületek homlokzatán
kialakult átlag 3 cm vastagságú papírréteg hő- és hangszigetel, sőt
nyilvánvalóan megtartja az egyébként lehullni szándékozó vakolatot
is.
"
|
|
|
|
|
|
|
Utunk az illegalitásból a törvényhozásba - A Kelet-európ (OS)
|
Utunk az illegalitásból a törvényhozásba - A Kelet-európai szolidaritás - európai integráció tanácskozás résztvevőinek memoranduma (2. rész)
- A széles értelemben vett alkotmányozás, az újatalkotás folyamatában vagyunk; ilyenkor elhamarkodott rögtönzések is lehetségesek. Kell, hogy legyen valamilyen korrektív zsinórmértékünk , elvi útmutatónk, amelyet magunknak kell megteremtenünk és autoritással felruháznunk. Szükségünk van egy közösen megszerkesztett és törvényerőre emelt Demokratikus Chartára. Ennek a Chartának szabályoznia kell egymás közötti viszonyainkat különös tekintettel az államainkon belül, illetve határainkon túl élő különböző nemzetek, népek, nemzetiségek és kisebbségek helyzetére.
-Nincsen dinasztia és külső nagyhatalom, amelyet döntőbíróként hívhatnánk egymás közötti súrlódásaink, érdek vagy nézeteltéréseink megítélésére és elrendezésére. Rajtunk áll, hogy az ellenségeskedő nacionalizmus, avagy a minden személynek és minden közösségnek egyenrangú méltóságot biztosító demokratikus föderalizmus útját választjuk-e. Szükség van a közös elvek nevében fellépő, békéltető testületekre, amelyeknek állami-kényszerítő hatalma nem lenne, de erkölcsi-politikai autoritása igen. Ezt a testületet személyek hoznák létre egymást választva, nem a kormányok delegálnák tagjaikat. Tekintélyük semmi másból nem származik, mint a bennük közreműködő személyek és közös állásfoglalásaik igazságának tekintélyéből.
Elsőrendűen fontos, hogy az oktatás és a kutatás területén koordináljuk erőfeszítéseinket. Az összehasonlító kutatások különösképpen a társadalom- illetőleg a humántudományok területén lehetnek gyümölcsőzőek mindenekelőtt önismeretünk elmélyítésében. Javasoljuk továbbá diákcsere hálózatának kiépítését középiskolai, egyetemi és doktori szinten, továbbá a tananyag egyeztetését egymás között, valamint fölrészünk nyugati felével, hogy a diplomák konvertibilisek, egész Europában elfogadottak lehessenek, hogy vándordiákok hozzák-vigyék a tudást és teremtsék meg a legérzékenyebb ifjúkorban az emberi kapcsolatok minden sovinizmus ellen a legbiztosabban oltalmazó szőttesét.
Kétségtelen, hogy mindez pénzbe kerül. Nem közömbös azonban, hogy a parlamentjeink milyen értékeknek adnak prioritást, amikor az adófizetők pénzével gazdálkodnak. Az is kétségtelen, hogy az ilyen természetű konkrétan körvonalazott projektekhez külső forrásokat és támogatókat is könnyebben lehet találni. (folyt.köv.)
1990. március 5., hétfő 16:45
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|