|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél a Trianoni-szerződést aláíró nagyhatalmakhoz
"Követeljük valamennyi szomszédunktól, hogy adják meg a magyar
kisebbségeknek a kollektív nemzetiségi jogokat és a területi
autonómiát.
Mivel Romániáról, Csehszlovákiáról, Jugoszláviáról,
elképzelhetetlen, hogy ezt önszántukból valaha is megtennék, a
Trianoni-szerződést aláíró nagyhatalmaktól követeljük, hogy mind
három országot kényszerítsék rá, hiszen az ő jóvoltukból hajthattak
uralmuk alá mintegy 3-4 millió magyart.
"
SZER, Forgószínpad:
Választási népköltészet a magyar plakátokon
"Adva van követhetetlen számú politikai párt, kicsi, nagy és
közepes méretű választási agitációs plakátja. Van aki kézzel írja,
van aki géppel, található fekete-fehér és színes, sőt van kinek
háromdimenziósra is telik. Az alkalmi közvélemény-formálók a
frekventáltabb helyeken két módszer szerint ragasztják ki ezeket.
A-változat: precízen rá a rivális párt plakátjára. B-változat:
lehetőleg eltakarva az alatta levőt.
Mindkét módszer a kerületi IKV lakásfelújítási gondjait
igyekszik megoldani, hiszen az ílymódon az épületek homlokzatán
kialakult átlag 3 cm vastagságú papírréteg hő- és hangszigetel, sőt
nyilvánvalóan megtartja az egyébként lehullni szándékozó vakolatot
is.
"
|
|
|
|
|
|
|
Az M0-ás autópálya környezetvédelme
|
1989. november 9., csütörtök - A magyarországi autópályák közül az M0-ás épülő, mintegy 30 kilométeres szakaszán tervezték meg eddig a legkorszerűbb módon a környezet védelmét, legalábbis ez tűnik ki mindabból, amit az UVATERV szakértője mondott el csütörtökön a MTESZ székházában ahol a Közlekedéstudományi Egyesület rendezvényén. Ezen ismertették azokat az elképzeléseket és megvalósult terveket, amelyek az M0-ás autópálya környezetkárosító hatásaitól védik az embert és a természetet.
A szakemberek a környezetvédelem érdekében több helyen zajvédő falat építenek az autópálya nyomvonalán, hogy ezzel csökkentsék a zajszintet. Mindennek főként ott van jelentősége, ahol az autópálya lakott területek mellett, illetve azon keresztül halad. A zajvédő falat elsősorban a még tervezés alatt álló úgynevezett budai szakaszon alkalmazzák, ahol az autópálya a XII. kerület déli részén, Diósdon és Törökbálinton halad keresztül. Itt a védelem érdekében erdősávokat is telepítenek, ezzel is fokozva a ,,zajszűrést,,. A szántóföldek védelmét szintén erdősávok telepítésével oldják meg. A Csepel-szigeten a csapadékvizet is zárt rendszerben vezetik el az autópályáról, mivel ez a terület természetileg olyan értékes, hogy semmiféle károsodás nem engedhető meg; márcsak azért sem, mivel itt találhatók a Fővárosi Vízművek kútjai is. Ez lesz Magyarországon az első olyan gyorsforgalmi útszakasz, melynek építésénél figyelembe vették a komplex környezetvédelmi szempontokat. (MTI)
1989. november 9., csütörtök 14:59
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|