|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF állásfoglalása
"Az MDF azt kívánja, hogy minden
földdarab legutolsó igazolt tulajdonosa, illetve annak örököse, ha
gazdálkodni kíván, kapja vissza jogos tulajdonát; ha más
foglalkozást folytat, jusson az új országgyűlés által meghatározandó
kártalanításhoz."
BBC, Esti panoráma:
Az új magyar Nemzetbiztonsági Hivatalról - interjú
"Mennyiben különböztethető meg a hírhedt, vagy híressé várt
III/3-as ügyosztály munkájától, ami a Duna-gate botránnyal
kapcsolatban került napvilágra?
- Alapvetően annyiban - és ez rendkívül jelentős -, hogy a volt
III/3-as csoportfőnökségnek a tevékenysége zömében a szocializmustól
idegen eszmék, nézetek, ideológiák elleni harc volt. Ez a feladat
most teljes egészében kikerült a Nemzetbiztonsági Hivatal és
valamennyi magyar nemzetbiztonsági szolgálat hatásköréből."
|
|
|
|
|
|
|
Az esztergomi Suzuki
|
--------------------
München, 1990. február 22. (SZER, Késő esti világhíradó) - Lázas külföldi üzleti tevékenység színhelye Budapest. Egyesek a közelből, mások a messzi távolból jöttek-jönnek -, például Japánból. Nő a külföld bizalma.
- Eiji Seki budapesti japán nagykövet elmondta, hogy - bár a japán üzletembereket az óvatosság, a körültekintő piackutatás, az alapos terepszemle jellemzi -, kétségtelenül fokozódik érdeklődésük Közép-Európa iránt.
Lengyelországban és Magyarországon már előbbre jutottak közös vállalkozások létesítésében, mint Csehszlovákiában és Romániában, ahol meg kell várni az üzleti együttműködéshez szükséges jogi alapok lefektetését, bár a Toshiba japán vállalat már előzetes tárgyalásokat folytatott egy csehszlovák vállalattal tv-képcsövek közös gyártásáról és a Mitsubitshi vállalat 60 millió dollár értékű beruházás eszközlését mérlegeli egy csehszlovák vegyiüzemben.
A Magyarország iránti japán érdeklődés szimbólumának nevezte a nagykövet a Suzuki vállalat múlt havi döntését, hogy 140 millió dolláros beruházással autógyárat épít Esztergomban. A közös vállalkozásban a Suzukin és a magyarokon kívül a Világbank egyik ügynöksége is részt vesz. A végső megállapodás aláírására előreláthatólag idén nyáron kerül sor, és a termelés beindítását 1992-re tervezik. Kezdetben csupán 12 ezer gépkocsit állítanak elő évente, de arra számítanak, hogy ez a szám a századfordulóra eléri az évi 100 ezer egységet.
A Suzuki vállalat előbb a már meglévő magyarországi gyárak átalakítását fontolgatta, majd a legkorszerűbb tervek alapján megépítendő új gyár létesítése mellett szállt síkra. De nemcsak az épületek lesznek újak, hanem Suzukiék feltehetően olyan munkásokat is fognak toborozni, akiknek nincs előzetes autógyári tapasztalata. (folyt.)
1990. február 22., csütörtök
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|