Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › február 28.
1989  1990
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyers Rezső levele Mihail Gorbacsovhoz

"Nyers Rezső a Szocialista Párt elnöke levelet küldött Mihail Gorbacsovnak, a Szovjetunió Kommunista Pártja főtitkárának. Megelégedését fejezte ki, hogy 1989. júliusi találkozásukon született megállapodásuknak megfelelően - ahogy ezt akkor kezdeményezte - felgyorsult a szovjet csapatok mielőbbi kivonásának folyamata. Nyers Rezső levelében szorgalmazta, hogy mihamarabb kerüljön sor a megállapodás aláírására. A Szocialista Párt elnöke hangsúlyozta, hogy a magyar gazdaság és munkavállalók számára ma már közvetlen problémát okoz a kétoldalú kereskedelem rugalmatlan elszámolási rendszere. A tavaly júliusi Nyers-Gorbacsov közös álláspontnak megfelelően a Szocialista Párt részéről továbbra is fontosnak tartják és ösztönzik a mielőbbi áttérést a konvertibilis valutában történő elszámolásra."
BBC, Panoráma:

Pártvezetők vagyonelszámolása

"A magyar parlament ülésszakán ma bemutatkozott a vagyonelszámoltatási bizottság és nyilvánosságra hozta, milyen tényekre kívánja alapozni működését. Köztudott, hogy az 1990/3. törvénycikk értelmében vagyonnyilatkozatra köteleztek minden olyan állami- és pártvezetőt, aki 1980 óta a két parlamenti ciklus bármelyikében magas állást töltött be. A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség mintegy 400 személyt érint. Azok számára, akik a mai határidőt elmulasztották, a bizottság türelmi időt szabott. "

Országgyűlés - második nap (9. rész)

Sajnos vállalataink egy része úgy akart spórolni, takarékoskodni az
élőmunka költségeivel, hogy nem a felesleges munkaerőt csökkentette,
hanem a bruttó bérek növelését korlátozta. Kiéleződött a személyi
jövedelemadón belüli ellentmondás, a három és többgyermekes,
valamint a gyermeküket egyedül nevelő kétgyermekes szülők
adóalapkedvezménye és az 1-2 gyermekes családok adókedvezményének
hiánya között. Az ellentmondás tagadhatatlan, a megoldás a jószándék
ellenére is igazságtalan. Talán ennek is tudható be, hogy oly sok
illúzió és megalapozatlan várakozás tapad a sokszor követelt családi
jövedelemadó fogalmához. Hasonló egyenlőtlenség forrása a többi
adóalap csökkentő kedvezmény is, mint például a lakossági
közműfejlesztés költségei egy részének elszámolási lehetősége.
Társadalompolitikai és árpolitikai megfontolásokból, túlságosan
szélesre sikerült a nulla-adókulcsos termékek és szolgáltatások
köre, emiatt viszonylag magas a 25 százalékos normatív általános
forgalmi adókulcs.

    Az adóreform 88-as megvalósítása az állami költségvetésnek 4,4
milliárd forintjába került, amiből 2,6 milliárd forint az
adóhivatalok egyszeri kiépítése és gépesítése, 1,8 milliárd forint
az üzemeltetés éves többletköltsége. Becslések szerint a társadalom
összköltségei 15-16 milliárd forintra tehetők. A működőképesség
veszélyeztetése nélkül állandó feladatunk az adminisztráció és az
ezzel együttjáró költségek csökkentése. Az 1988. évi adóbevételi
tervek teljesültek, a személyi jövedelemadónál a nagyobb bér- és
kamatemelések miatt túlteljesültek. 4,8 millió magyar állampolgár
fizetett adót az elmúlt esztendőben. A bevételek teljesítése mellett
a rendszer működőképesnek bizonyult, fennakadásokat két területen,
az adóelőleg fizetések és az ÁFA visszaigénylés területén lehetett
helyenként és időnként tapasztalni.

    Gyakran felmerül az adóreform kritikája kapcsán, hogy ez a
rendszer is csupán a regisztrált jövedelmeket képes megadóztatni, a
második és a harmadik gazdaságból származó jövedelmeket, az
úgynevezett láthatatlan jövedelmeket nem. Kétségtelen, önmagában a
magyar adórendszer sem képes arra, hogy feltárja a nem regisztrált
jövedelmeket. Ez a világon egyébként sehol sem sikerült. Az is tény,
hogy láthatatlan jövedelmükből 82 ezren 830 millió forint összegű
jövedelmet vallottak be tavaly honfitársaink. A borravalós szakmában
ez 4.000-8.000, az orvosi hálapénz területén 12.000-14.000 forint
évi jövedelmet jelent. Nem kétséges, ezek az adatok a valóság
karikatúrái.
(folyt.köv.)


1989. június 28., szerda 12:44


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés

"Február végére tehát lezajlott a Fidesz önszerveződése. Ez, összevetve akár a december végi állapotokkal is, kozmikus sebességű fejlődés volt. A szervezet taglétszáma megháromszorozódott, és vidéken is gombamódra terjeszkedett a Fidesz. A jelölőcédulák gyűjtése során - minden előzetes várakozással ellentétben - a fiatal demokraták nem elvéreztek, hanem megsokszorozták erejüket."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD