Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › február 28.
1989  1990
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyers Rezső levele Mihail Gorbacsovhoz

"Nyers Rezső a Szocialista Párt elnöke levelet küldött Mihail Gorbacsovnak, a Szovjetunió Kommunista Pártja főtitkárának. Megelégedését fejezte ki, hogy 1989. júliusi találkozásukon született megállapodásuknak megfelelően - ahogy ezt akkor kezdeményezte - felgyorsult a szovjet csapatok mielőbbi kivonásának folyamata. Nyers Rezső levelében szorgalmazta, hogy mihamarabb kerüljön sor a megállapodás aláírására. A Szocialista Párt elnöke hangsúlyozta, hogy a magyar gazdaság és munkavállalók számára ma már közvetlen problémát okoz a kétoldalú kereskedelem rugalmatlan elszámolási rendszere. A tavaly júliusi Nyers-Gorbacsov közös álláspontnak megfelelően a Szocialista Párt részéről továbbra is fontosnak tartják és ösztönzik a mielőbbi áttérést a konvertibilis valutában történő elszámolásra."
BBC, Panoráma:

Pártvezetők vagyonelszámolása

"A magyar parlament ülésszakán ma bemutatkozott a vagyonelszámoltatási bizottság és nyilvánosságra hozta, milyen tényekre kívánja alapozni működését. Köztudott, hogy az 1990/3. törvénycikk értelmében vagyonnyilatkozatra köteleztek minden olyan állami- és pártvezetőt, aki 1980 óta a két parlamenti ciklus bármelyikében magas állást töltött be. A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség mintegy 400 személyt érint. Azok számára, akik a mai határidőt elmulasztották, a bizottság türelmi időt szabott. "

Országgyűlés - első nap (39. rész)

A bér tehát valódi költségtényezővé válik, amit éppúgy meg kell
fizetni, mint például az anyagot, az energiát. Ebben a
bérmechanizmusban nem az alacsony szinten tartott bérekkel lehet
nyereséges gazdálkodást folytatni, hanem a teljesítményeket
értékelő, honoráló bérszínvonallal, az úgynevezett kapun belüli
munkanélküliség felszámolásával.

    A bérreform második eleme a költségvetési szervek béreinek
állami alakítása, ahol az államnak közvetlen bérpolitikát kell
gyakorolnia.

    Ez több elemből állhat: az egyik az e téren kialakult
bérfeszültségek fokozatos felszámolása, a népgazdaság más ágaihoz
képesti elmaradás megszüntetése, a másik a gazdaság egészében
bekövetkező bérnövekedés és a költségvetési szervek dolgozóinak
bérautomatizmusa közötti összhang megteremtése. Ez az állami
költségvetés feladata, ami egyetlen év alatt nem oldható meg. Az
idén a kormány az egészségügyben és az oktatásban már hozzákezdett e
program megvalósításához, ezt kell folytatnunk és lehetőleg
gyorsítanunk a következő években. Végül a bérreform harmadik eleme
lehet egy-egy konkrét társadalmi jövedelem beépítése a bérekbe,
kompenzáció formájában. Ez attól függ, hogy a költségvetési reform
keretében mely állami feladatok megvalósítását célszerű a lakosság
közvetlen döntésére, vásárlásaira bízni. Egy naptári fordulónaphoz
kötött teljes körű, a kialakult bérarányokat és bérszínvonalat
egycsapásra központi állami intézkedésekkel megváltoztató
bérreformnak semmilyen realitása nincs - szögezte le a
pénzügyminiszter.

    - Az államháztartási reform egyik nagy területe a társadalmi
közkiadások reformja. Ennek keretében világos és határozott
funkciómegosztásra kell törekednünk az állam, az önkormányzatok, a
vállalatok és a lakosság között. A munkamegosztás végeredménye
csakis az állam szerepvállalásának csökkenése lehet. Ugyanakkor,
ahol az állam részvétele megmarad a feladatok ellátásában, ott
biztosítani kell az állami feladat-finanszírozás garanciáit,
értékállandóságát és szakmai megalapozottságát. Ezen a téren is
nélkülözhetetlen a szervezetsemleges állami támogatások rendszerének
kiépítése, ami azonos állami feladatok ellátásához azonos támogatást
nyújt, függetlenül attól, hogy a feladatot állami intézmény,
magánvállalkozás, egyesület, társadalmi szerv vagy egyházi,
felekezeti intézmény látja el. (foly.köv.)


1989. június 27., kedd 20:04


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés

"Február végére tehát lezajlott a Fidesz önszerveződése. Ez, összevetve akár a december végi állapotokkal is, kozmikus sebességű fejlődés volt. A szervezet taglétszáma megháromszorozódott, és vidéken is gombamódra terjeszkedett a Fidesz. A jelölőcédulák gyűjtése során - minden előzetes várakozással ellentétben - a fiatal demokraták nem elvéreztek, hanem megsokszorozták erejüket."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD