|
|
|
|
|
|
|
|
OS Szabad Március 15-ét - A Szabad Demokraták nyilatkozata
"A Szabad Demokraták megütközéssel
fogadják azokat a terveket, amelyek a március 15-i ünnep
semlegesítésére és a tájékoztatás csorbítására irányulnak. Szabad
március 15-ét kívánunk, ahol mindenki a maga módján ünnepelhet. Az
irányzatokat a Fidesz-től a Demisz-ig egybemosó ünneplést éppoly
természetellenesnek és félrevezetőnek tartanánk, mint azt, hogy a
választásra készülő országban ne szólalhassanak meg a
képviselőjelöltek. Még nem érkezett el a közös ünneplések ideje: még
itt vannak a szovjet csapatok; nem szabad a sajtó, a rádió, a
televízió; még nem történt meg a rendszerváltás. A Szabad Demokraták
ragaszkodnak a demokratikus ellenzék hagyományos, demokráciát
követelő menetéhez. A szabad sajtó ünnepén különösen visszatetsző
volna, ha az ország a televízióból nem szerezhetne tudomást az
elhangzó beszédekről.
"
SZER, Magyar híradó:
Kőszeg:
ha úgy látják, vezessenek elő
"Végvári Józsefet megrovásban
részesítették, vagyis ugyanazt a büntetést kapta, amit a
lehallgatók. Tehát a lehallgatás és a lehallgatás leleplezése
egyenértékű dolog a jelenlegi katonai ügyészség szemében. Én ezt nem
így látom, és gondolom, hogy Végvári József ugyancsak fellebbez az
ügyészségi határozat ellen.
Független dolog ettől, ha nem is lehallgatási ügy, hanem az
állambiztonsági szolgálatnak, vagy a volt állambiztonsági
szolgálatnak az ügye. Létrejött a Nemzetbiztonsági Hivatal, de a
különböző információkból lehet tudni azt, hogy az állambiztonságisok
jelentős része itt kapott beosztást."
|
|
|
|
|
|
|
Mercedes-Ikarusz - Szovjetunió
|
Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. november 18. vasárnap (MTI-tud.) - A Szovjetunió
és a Mercedes Benz AG a budapesti Ikarusz gyárat is be akarja vonni a
német-szovjet autóbuszgyártási együttműködésbe. Mint Werner Niefer, a
Mercedes igazgatája vasárnap közölte, a Mercedes évente 8-10 ezer
motort szállítana az Ikarusznak hajtóművekkel együtt, hogy a pangó
termelés ismét fellendüljön, s az Ikarusz továbbra is szállíthasson
autóbuszokat a Szovjetunióba. Niefer erről Moszkvában tárgyalt Ivan
Szilajevvel, az Oroszországi Föderáció miniszterelnökével, kormány
tagjaival és előszerződést is aláírtak műszaki segítségnyújtásról.
Niefer kijelentette: most arról van szó, hogy ismét talpra állítsuk a szovjet piac egyik fontos autóbusz-szállítóját. A német üzletember nem nyilatkozott a vállalkozás anyagi vetüteletéről sem pedig a finanszírozás módjáról. De moszkvai partnerere Szilajevre hivatkozva közölte, hogy a Szovjetunió pénzügyileg is részt kíván venni az Ikarusz talpra állításában, a Szovjetuniónak feltétlenül és igen gyorsan szüksége van az az Ikarusz-buszokra, az autóbuszgyártást odahaza nem tudják a kívánt ütemben fejleszteni.
Niefer a múlt hét közepén írt alá licencszerződést a szovjet fővárosban arról, hogy a Moszkva melletti Golicinóban Mercedes buszokat szerelnének össze. A teljes kapacitás kiépítése, 1994 után a golicinói üzem futószalagjairól évente 2,500 autóbusz gördülne le. Niefer vasárnap kijelentette, hogy újabb fontos lépést tettek a szovjet szállítási rendszer korszerűsítésében.+++
1990. november 19., hétfő 11:29
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|