|
|
|
|
|
|
|
|
OS Szabad Március 15-ét - A Szabad Demokraták nyilatkozata
"A Szabad Demokraták megütközéssel
fogadják azokat a terveket, amelyek a március 15-i ünnep
semlegesítésére és a tájékoztatás csorbítására irányulnak. Szabad
március 15-ét kívánunk, ahol mindenki a maga módján ünnepelhet. Az
irányzatokat a Fidesz-től a Demisz-ig egybemosó ünneplést éppoly
természetellenesnek és félrevezetőnek tartanánk, mint azt, hogy a
választásra készülő országban ne szólalhassanak meg a
képviselőjelöltek. Még nem érkezett el a közös ünneplések ideje: még
itt vannak a szovjet csapatok; nem szabad a sajtó, a rádió, a
televízió; még nem történt meg a rendszerváltás. A Szabad Demokraták
ragaszkodnak a demokratikus ellenzék hagyományos, demokráciát
követelő menetéhez. A szabad sajtó ünnepén különösen visszatetsző
volna, ha az ország a televízióból nem szerezhetne tudomást az
elhangzó beszédekről.
"
SZER, Magyar híradó:
Kőszeg:
ha úgy látják, vezessenek elő
"Végvári Józsefet megrovásban
részesítették, vagyis ugyanazt a büntetést kapta, amit a
lehallgatók. Tehát a lehallgatás és a lehallgatás leleplezése
egyenértékű dolog a jelenlegi katonai ügyészség szemében. Én ezt nem
így látom, és gondolom, hogy Végvári József ugyancsak fellebbez az
ügyészségi határozat ellen.
Független dolog ettől, ha nem is lehallgatási ügy, hanem az
állambiztonsági szolgálatnak, vagy a volt állambiztonsági
szolgálatnak az ügye. Létrejött a Nemzetbiztonsági Hivatal, de a
különböző információkból lehet tudni azt, hogy az állambiztonságisok
jelentős része itt kapott beosztást."
|
|
|
|
|
|
|
Japán gépkocsik - spanyolországi korlátozások
|
Meruk József, az MTI tudósítója jelenti
Madrid, 1989. szeptember 22. péntek (MTI-TUD) - Spanyolországban szigorú korlátozó intézkedésekkel szabályozzák a japán gépkocsik eladását, miközben az érdeklődés a távol-keleti járművek iránt rohamosan növekszik. Az idén összesen 5000 japán autó hispániai eladását engedélyezték és a megkötések hasonlóak a francia, olasz, vagy brit tilalmakhoz. Az 1988. évben eladott 3000 darab a megelőző évhez képest száz százalékos forgalomnövekedést jelentett és a spanyol autógyártók joggal tartanak a japán térhódítástól.
A drákói korlátozások ellenére jelenleg 40 modellt forgalmaz Spanyolországban kilenc japán cég. Rendkívül fejlett műszaki szinvonal, kiváló minőség és - a vámok miatt - aránytalanul magas ár jellemzi a japán autókat Spanyolországban. Népszerűségük titka abban áll, hogy a ,,különleges,, autók ritkák és eltérnek az errefelé elterjedt modellektől. A szervíz szolgáltatások viszont elriasztják a vásárlókat. Kizárólag a Nissan cégnek van országos ellátó hálózata, százötven műhely révén, s ezt is a barcelonai gyártelep építette ki. A Jaenban gyártott Suzuki száz, a Toyota hatvan telepet tart fenn, a többi cég 20-25 szervízállomást üzemeltet. A Nissan legkeresettebb modellje a terepjáró Patrol, amely Barcelonában készül. Ebből a típusból tavaly a világpiacon 19347 darab kelt el, Hispánia részesedése közel 11 ezer volt. A hazai gyártó megjelenése nyomán a Nissan nem számít japán import-terméknek és a korlátozások sem vonatkoznak rá. A Mitsubisi három évi garanciát kínál a vevőknek tekintet nélkül a lefutott kilométer mennyiségre és hat évig vállal felelősséget a kocsiszekrény rozsdamentességéért. A spanyol gépkocsi forgalmazók egyébként más európai országbeli cégekhez hasonlóan 1994-ig szeretnék fenntartani a japánokat hátrányosan érintő korlátozásokat.+++
1989. szeptember 22., péntek 12:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|