|
|
|
|
|
|
|
|
OS Szabad Március 15-ét - A Szabad Demokraták nyilatkozata
"A Szabad Demokraták megütközéssel
fogadják azokat a terveket, amelyek a március 15-i ünnep
semlegesítésére és a tájékoztatás csorbítására irányulnak. Szabad
március 15-ét kívánunk, ahol mindenki a maga módján ünnepelhet. Az
irányzatokat a Fidesz-től a Demisz-ig egybemosó ünneplést éppoly
természetellenesnek és félrevezetőnek tartanánk, mint azt, hogy a
választásra készülő országban ne szólalhassanak meg a
képviselőjelöltek. Még nem érkezett el a közös ünneplések ideje: még
itt vannak a szovjet csapatok; nem szabad a sajtó, a rádió, a
televízió; még nem történt meg a rendszerváltás. A Szabad Demokraták
ragaszkodnak a demokratikus ellenzék hagyományos, demokráciát
követelő menetéhez. A szabad sajtó ünnepén különösen visszatetsző
volna, ha az ország a televízióból nem szerezhetne tudomást az
elhangzó beszédekről.
"
SZER, Magyar híradó:
Kőszeg:
ha úgy látják, vezessenek elő
"Végvári Józsefet megrovásban
részesítették, vagyis ugyanazt a büntetést kapta, amit a
lehallgatók. Tehát a lehallgatás és a lehallgatás leleplezése
egyenértékű dolog a jelenlegi katonai ügyészség szemében. Én ezt nem
így látom, és gondolom, hogy Végvári József ugyancsak fellebbez az
ügyészségi határozat ellen.
Független dolog ettől, ha nem is lehallgatási ügy, hanem az
állambiztonsági szolgálatnak, vagy a volt állambiztonsági
szolgálatnak az ügye. Létrejött a Nemzetbiztonsági Hivatal, de a
különböző információkból lehet tudni azt, hogy az állambiztonságisok
jelentős része itt kapott beosztást."
|
|
|
|
|
|
|
Magánfuvarozók tiltakozó demonstrációja az autópályahasználati- díj ellen
|
1989. április 17., hétfő - A KIOSZ személy- és teherfuvarozók országos szakmai tagozata az autópályadíj bevezetése ellen tiltakozó demonstrációt szervezett hétfőn a fővárosban. A közel 100 gépkocsiból álló konvoj - rendőri kísérettel - a Hősök terétől vonult a Dózsa György úton és a Váci úton - a Marx tér érintésével - a Parlamentig. A felvonuló személygépkocsik és teherautók 20 kilométeres sebességgel haladtak, ezzel demonstrálva az autópályahasználati-díj bevezetésének kedvezőtlen, forgalomlassító hatását a városi forgalomra. Számításuk beigazolódott, ugyanis útjuk során óriási dugók keletkeztek, a Marx téren pedig egyenesen megbénult a forgalom. A türelmetlen fővárosi autósok dudaszóval, füttykoncerttel kísérték a magánfuvarozók demonstrációját.
Az Országház előtt felsorakoztak a gépkocsik, s a kisiparosok képviselői, a 17-es kapunál, átnyújtották tiltakozásukat és állásfoglalásukat - mindkettőt a miniszterelnöknek címezve. Németh Miklós elfoglaltsága miatt nem tudta átvenni a petíciót; Kiss Elemér, a Minisztertanács Hivatalának elnökhelyettese fogadta a fuvarosok megbízottait, és vette át a tiltakozó levelet, melynek legfontosabb mondanivalója: ne úthasználati díjból, hanem más forrásból hozzanak létre útalapot. Kiss Elemér arról tájékoztatta a fuvarosokat, hogy a Minisztertanács csütörtöki ülésén újra napirendre kerül ez a kérdés, és a végleges álláspont kialakításánál figyelembe veszik a kisiparosok szempontjait. A rögtönzött sajtótájékoztatón egyébként a magánfuvarozók képviselői kifejtették: amennyiben tiltakozásuknak nem lesz foganatja, úgy még ebben a hónapban forgalomlassító megmozdulásokat szerveznek az egész országban. (MTI)
1989. április 17., hétfő 17:23
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|