|
|
|
|
|
|
|
|
OS Szabad Március 15-ét - A Szabad Demokraták nyilatkozata
"A Szabad Demokraták megütközéssel
fogadják azokat a terveket, amelyek a március 15-i ünnep
semlegesítésére és a tájékoztatás csorbítására irányulnak. Szabad
március 15-ét kívánunk, ahol mindenki a maga módján ünnepelhet. Az
irányzatokat a Fidesz-től a Demisz-ig egybemosó ünneplést éppoly
természetellenesnek és félrevezetőnek tartanánk, mint azt, hogy a
választásra készülő országban ne szólalhassanak meg a
képviselőjelöltek. Még nem érkezett el a közös ünneplések ideje: még
itt vannak a szovjet csapatok; nem szabad a sajtó, a rádió, a
televízió; még nem történt meg a rendszerváltás. A Szabad Demokraták
ragaszkodnak a demokratikus ellenzék hagyományos, demokráciát
követelő menetéhez. A szabad sajtó ünnepén különösen visszatetsző
volna, ha az ország a televízióból nem szerezhetne tudomást az
elhangzó beszédekről.
"
SZER, Magyar híradó:
Kőszeg:
ha úgy látják, vezessenek elő
"Végvári Józsefet megrovásban
részesítették, vagyis ugyanazt a büntetést kapta, amit a
lehallgatók. Tehát a lehallgatás és a lehallgatás leleplezése
egyenértékű dolog a jelenlegi katonai ügyészség szemében. Én ezt nem
így látom, és gondolom, hogy Végvári József ugyancsak fellebbez az
ügyészségi határozat ellen.
Független dolog ettől, ha nem is lehallgatási ügy, hanem az
állambiztonsági szolgálatnak, vagy a volt állambiztonsági
szolgálatnak az ügye. Létrejött a Nemzetbiztonsági Hivatal, de a
különböző információkból lehet tudni azt, hogy az állambiztonságisok
jelentős része itt kapott beosztást."
|
|
|
|
|
|
|
Suzuki Osamu óvatosságra int
|
Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1990. február 2. péntek /MTI-tud./ - Amennyiben a
magyarok elsietik majd az autók exportját és túlságosan erőltetik a
helyi alkatrész-beszállítást, úgy kudarcot vallanak -
figyelmeztetett Suzuki Osamu, a japán kiskocsi-gyártó cég
elnök-tulajdonosa, az egyik közelmúltban adott japán interjújában.
Az egyelőre távolinak tűnő veszélyre már ma úgy tekint a legnagyobb
japán-kelet-európai járműipari együttműködés atyja, mintha küszöbön
állna a kocsik értékesítése. A távol-keleti óvatos előkészítéshez és
tervezéshez azonban ez szervesen hozzátartozik, és egyben a siker
titkának az egyik legfontosabb nyitja.
Suzuki úr a Nihon Keizai Simbunnak nyilatkozva kifejtette, hogy a magyarországi Suzuki-program sikerét lépésről lépésre kell megalapozni. Amennyiben az alkatrészek nagy részét kezdetben Japánból szerzik majd be, úgy a kocsik minősége magas színvonalú lesz, és az előállítási költséget viszonylag alacsony szinten tudják tartani. Azonban, ha Magyarország a devizahelyzet miatt sok helyi alkatrészt akar felhasználni, az a minőség rovására megy és nem tudják majd exportálni az autókat, így a fizetőeszköz-hiány csak nőni fog. Tehát Magyarországon kezdetben a könnyebben előállítható vázszerkezeti elemek gyártását kellene meghonosítani, és csak fokozatosan növelni a helyi beszállításokat - mondotta.
Suzuki úr azonban bizakodó. Nem szabad egy kalap alá venni a kelet-európai országokat, amelyek közül szerinte Magyarország megy majd át legkorábban a piacgazdaságba. A Suzuki-együttműködés részleteinek a kidolgozása során a két társadalmi rendszer különbségei, az átmeneti magyarországi állapotokból származó tévelygések a felszínre kerülnek majd, azonban ezek a problémák a további tárgyalások és a kölcsönös megértés alapján megoldhatók lesznek - vélekedett. Mindez nem jelenti azt, hogy nem nagy a kockázat. (folyt.)
1990. február 2., péntek 09:23
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|