|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Tiltakozás a kampánycsend megsértése ellen
"Tudomásunkra jutott, hogy a miniszterelnök, Németh Miklós
beszédét a Magyar Televízió Elnökségének elnöke utasítására a
Televízió közvetíteni köteles. A jelenlévők ezt a kampánycsend
megsértésének tartják, és ezért tiltakoznak a beszéd közvetítése
ellen.
Budapest, 1990. február 26.
dr. Zétényi Zsolt
Bajcsy-Zsilinszky Társaság
Somorai László
Demisz
Deutsch Tamás
Fidesz
Dragon Pál
Független Kisgazdapárt
Lóránt Károly
Független Szociáldemokrata Párt
Pősze Lajos
MDF
Szeredi Pál
Magyar Néppárt
"
SZER, Magyar híradó:
Mi lesz a kommunistákkal és a volt kommunistákkal
"Magyarországon a levitézlett rendszer
egykori zászlóvivői vagy demokratikus kapitalistává avanzsáltak,
vagy pedig tüntetően, fenyegetően megmaradtak annak, akik voltak,
mintha csak az alkalomra várnának, hogy a világot visszazökkentsék
az általuk megszokott kerékvágásba. Az alkalom azonban késik, a
világ nem akar zökkenni, mert más világ ez már.
Talán ez a felismerés - no meg az egészséges önvédelmi ösztön -
vezérli azokat az érintetteket, akik most egyrészt maÍgsabb erkölcsi
szempontokra, másrészt pedig az államrezonra hivatkozva hírdetik a
megbocsátást.
"
|
|
|
|
|
|
|
Mégsem állt le teljesen az Ikarus (1. rész)
|
1990. február 16., péntek - Az előzetes információkkal
ellentétben pénteken mégsem állt le teljesen az Ikarus termelése. A
székesfehérvári és a budapesti üzemben pénteken mégcsak néhány
százan nem dolgoztak, jövő hétfőtől már mintegy másfél ezren nem
mennek munkába. Tehát a termelés leállítása fokozatos, de - mint azt
az Ikarus titkárságán közölték - amíg a Csepel Autógyárból érkeznek
alvázak, addig a buszszerelés is folytatódik. Bár a Csepel
Autógyárnak a Rába már napok óta nem küldi a részegységeket, a
szigetszentmiklósiak még a múlt éjszaka is küldtek alvázakat a
fehérvári Ikarusba.
Az ismét kritikussá vált helyzetről az Ipari Minisztérium képviselője Taba Miklós főosztályvezető az MTI munkatársának azt mondta: az alapvető ok, hogy vontatottan halad az árucsereforgalmi megállapodások előkészítése a KGST-partnerekkel, így a szovjet és az NDK viszonylatban is. Mindez valóban bizonytalanságot okoz a belföldi kooperációs partnerek között, hiszen a buszelemek és részegységek megrendelésétől a szállítási határidőig általában 4-6 hónap telik el. A folyamatos termelést zavaró okokat az iparvállalatok nem tudják kivédeni. A vállalatokkal egyeztetetten mielőbb tisztázni kell a helyzetet, és akár átmeneti megállapodást kell kötni ezekkel a KGST-országokkal. Mindez persze nem jelentheti - tette hozzá az ipari vezető - a közelmúltban aláírt magyar kormány-IMF-megállapodás felülvizsgálatát, hiszen ab ban a magyar fél kötelezettséget vállalt, hogy a kereskedelemben keletkezett rubelaktivumot az idén megszünteti.
Tamás István, a Kereskedelmi Minisztérium főosztályvezető-helyettese közölte, hogy a csehszlovák fél 250 buszt rendelt, ezekre megadták az exportengedélyt, az NDK-beli vevők 916 járművet kértek, 420 szállítására kötöttek szerződést, ebből 219 exportjára a KEM engedélyt adott, s további 100 engedélyezése folyamatban van. A legnagyobb gond a szovjet piaccal kapcsolatos. A főosztályvezető-helyettes szerint a magyar vállalatok, köztük az Ikarus, nem érdekeltek bizonyos importtételek átvételében, pedig ez segítené az exportengedélyezést. Bár a korábban kötött kétoldalú kormányközi megállapodásban szerepel például a szovjet sebességváltók és tengelyek beszerzése, a magyar felhasználó nem mutat készséget azok átvételére, igaz a gyártó szállítókészsége sem megfelelő. (folyt.köv.)
1990. február 16., péntek 15:07
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|