|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Tiltakozás a kampánycsend megsértése ellen
"Tudomásunkra jutott, hogy a miniszterelnök, Németh Miklós
beszédét a Magyar Televízió Elnökségének elnöke utasítására a
Televízió közvetíteni köteles. A jelenlévők ezt a kampánycsend
megsértésének tartják, és ezért tiltakoznak a beszéd közvetítése
ellen.
Budapest, 1990. február 26.
dr. Zétényi Zsolt
Bajcsy-Zsilinszky Társaság
Somorai László
Demisz
Deutsch Tamás
Fidesz
Dragon Pál
Független Kisgazdapárt
Lóránt Károly
Független Szociáldemokrata Párt
Pősze Lajos
MDF
Szeredi Pál
Magyar Néppárt
"
SZER, Magyar híradó:
Mi lesz a kommunistákkal és a volt kommunistákkal
"Magyarországon a levitézlett rendszer
egykori zászlóvivői vagy demokratikus kapitalistává avanzsáltak,
vagy pedig tüntetően, fenyegetően megmaradtak annak, akik voltak,
mintha csak az alkalomra várnának, hogy a világot visszazökkentsék
az általuk megszokott kerékvágásba. Az alkalom azonban késik, a
világ nem akar zökkenni, mert más világ ez már.
Talán ez a felismerés - no meg az egészséges önvédelmi ösztön -
vezérli azokat az érintetteket, akik most egyrészt maÍgsabb erkölcsi
szempontokra, másrészt pedig az államrezonra hivatkozva hírdetik a
megbocsátást.
"
|
|
|
|
|
|
|
Leáll az Ikarus is
|
1990. február 15., csütörtök - A szocialista export
leállítása, annak tételenkénti, újraengedélyeztetése miatt az Ikarus
nem tud eleget tenni szovjet és NDK-beli szállítási
kötelezettségének. A már tavaly megkötött szerződéseket a
Kereskedelmi Minisztérium akkor engedélyezte. A többszáz beszállító
partner, mindenekelőtt a Rába és a Csepel Autó mindennek ismeretében
az autóbuszelemek, részegységek gyártásának biztosításához immár
előzetes fizetési garanciákat kér az Ikarustól, illetve a bankoktól.
Ennek hiányában leállították a buszelemek gyártását, és bizonytalan
ideig nem küldik azokat az autóbuszgyárnak. Mindezt az Ikarus
gazdasági vezérigazgató-helyettese, Bóna Imre közölte az MTI-vel.
Elmondta azt is: tény, hogy mintegy 1 milliárd forinttal tartoznak a Csepel Autónak, de ekkora hátralékuk mindig volt a fizetéseknél, hiszen körülbelül ilyen értékben vásárolnak részegységeket havonta, s a számla kiegyenlítése általában 1-4 hetet vesz igénybe. A vezérigazgató-helyettes szerint a szocialista export adminisztratív úton való visszafogása borította fel az együttműködést a kooperációs partnerek között, és nem a már említett fizetési késedelem. Egyébként az Ikarus is sorbanáll pénzéért megrendelőinél.
Péntekre virradóra az éjszakai műszak már csökkentett ütemben dolgozik, péntektől pedig teljesen leáll az Ikarus valamennyi gyára és leányvállalata, összesen több mint tízezren nem mennek dolgozni. Hogy mennyi ideig tart a leállás; 20, 30, 50 napig - a gyár vezetése nem tudja. A szakszervezettel még kemény vitára számíthatnak, de a dolgozókkal már megállapodtak abban, hogy úgynevezett állásidő-pénzt fizetnek számukra a leállás idején: bérük nyolcvan százalékát.
A leállás miatt a gyár nem tud eleget tenni nyugati megrendeléseknek sem, így tetemes kötbér fizetésével számolhatnak.
Az MTI információi szerint jelenleg semmiféle egyeztetés vagy tárgyalás nem folyik az Ikarus és hazai koooperációs partnerei, illetőleg az érintett minisztérium között, bár ez utóbbit tájékoztatták a kialakult helyzetről. (MTI)
1990. február 15., csütörtök 18:26
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|