|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Tiltakozás a kampánycsend megsértése ellen
"Tudomásunkra jutott, hogy a miniszterelnök, Németh Miklós
beszédét a Magyar Televízió Elnökségének elnöke utasítására a
Televízió közvetíteni köteles. A jelenlévők ezt a kampánycsend
megsértésének tartják, és ezért tiltakoznak a beszéd közvetítése
ellen.
Budapest, 1990. február 26.
dr. Zétényi Zsolt
Bajcsy-Zsilinszky Társaság
Somorai László
Demisz
Deutsch Tamás
Fidesz
Dragon Pál
Független Kisgazdapárt
Lóránt Károly
Független Szociáldemokrata Párt
Pősze Lajos
MDF
Szeredi Pál
Magyar Néppárt
"
SZER, Magyar híradó:
Mi lesz a kommunistákkal és a volt kommunistákkal
"Magyarországon a levitézlett rendszer
egykori zászlóvivői vagy demokratikus kapitalistává avanzsáltak,
vagy pedig tüntetően, fenyegetően megmaradtak annak, akik voltak,
mintha csak az alkalomra várnának, hogy a világot visszazökkentsék
az általuk megszokott kerékvágásba. Az alkalom azonban késik, a
világ nem akar zökkenni, mert más világ ez már.
Talán ez a felismerés - no meg az egészséges önvédelmi ösztön -
vezérli azokat az érintetteket, akik most egyrészt maÍgsabb erkölcsi
szempontokra, másrészt pedig az államrezonra hivatkozva hírdetik a
megbocsátást.
"
|
|
|
|
|
|
|
Kényszerszabadság a Csepel Autógyárban
|
1990. február 15., csütörtök - Kényszerszabadságra küldtek a
Csepel Autógyárban - előreláthatólag március elsejéig - több mint
hatszáz dolgozót, mert leállították a járműgyártó részleget. Csak az
alkatrészgyártó üzemek és gyárrészlegek működnek, azok is
részlegesen.
A Csepel Autógyár vezetőinek azért kellett ezt a fájdalmas döntést meghozniuk, mert legnagyobb forgalmazójuk, amely termelésük 85 százalékát veszi át, az Ikarus Karosszéria és Járműgyár több mint egy milliárd forinttal tartozik az Autógyárnak. Az Ikarusz tartós fizetésképtelensége és a megegyezés hiánya miatt kényszerült - a konvertibilis exportot kivéve - leállítani az autóbusz fenékvázak szállítását a Csepel Autógyár. Az Ikarus fizetésképtelensége a dominóelv alapján hat a járműipari vertikum vállalataira és azok beszállítóira. Így került a Csepel Autógyár is abba a helyzetbe, hogy nem tudja tovább hitelre finanszirozni a termelést. Márpedig a rubelexport január 18-i stopja miatt kérdéses, hogy az Ikarus mikor tudja számláját rendezni, ugyanis mind ez idáig nem kapta meg az egyedi felmentést a szállítások folytatására. Az Ikarusszal folytatott vállalatszerű együttműködés további feltételeként a Csepel Autógyár azt kéri, hogy a Magyar Hitelbank vállaljon garanciát az Ikarus rendeléseinek kifizetésére. (MTI)
1990. február 15., csütörtök 11:36
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|