|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Televízió és a Magyar Rádió Felügyelő Bizottságának közleménye (1. rész)
"FELOSZTOTT MŰSORIDŐ
A Magyar Televízió 1-es csatornáján, valamint a Magyar Rádió
Kossuth adóján február 26-tól március 23-ig az alábbiak szerint kell
műsoridőt biztosítani.
Február 28. és március 9. között a Magyar Televízió 1-es
csatornáján minden hétfőtől minden péntekig a 19.30-as Híradó és az
azt követő reklámblokk után legfeljebb 15 percet, a Magyar Rádió
Kossuth adóján minden hétfőtől minden péntekig 6.00-7.30 között
legfeljebb 15 percet kell a választáson jelöltet állító pártok
rendelkezésére bocsátani abból a célból, hogy a pártok 2-2 percben
ismertethessék választási felhívásukat. A felhívások elhangzásának
sorrendjét a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
A Magyar Televízió 2-es csatornáján, a Petőfi, illetve a Bartók
rádióban, valamint a körzeti műsorokban a pártoknak felosztott
mősoridő nem adható. A pártok között felosztott választási műsorban
szereplő párt nevét a napilapokban fel kell tüntetni.
Március 23-ig, hétköznapokon, összesen 10 alkalommal, legfeljebb
1-1 órás tematikus fórumra, vitaműsorra kerüljön sor a Magyar
Televízió 1-es csatornáján, az első főműsor után, az országos listát
állító pártok részvételével. Az egyes pártok részvételi
lehetőségeit, a vitában résztvevő pártok számát, a vita témáit és a
vitában való részvétel egyéb szabályait - a jelöltállítás arányait
figyelembe véve - a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
"
SZER, Késő esti világhíradó:
Az esztergomi Suzuki
" A Magyarország iránti japán érdeklődés szimbólumának nevezte a
nagykövet a Suzuki vállalat múlt havi döntését, hogy 140 millió
dolláros beruházással autógyárat épít Esztergomban. A közös
vállalkozásban a Suzukin és a magyarokon kívül a Világbank egyik
ügynöksége is részt vesz. A végső megállapodás aláírására
előreláthatólag idén nyáron kerül sor, és a termelés beindítását
1992-re tervezik. Kezdetben csupán 12 ezer gépkocsit állítanak elő
évente, de arra számítanak, hogy ez a szám a századfordulóra eléri
az évi 100 ezer egységet.
A Suzuki vállalat előbb a már meglévő magyarországi gyárak
átalakítását fontolgatta, majd a legkorszerűbb tervek alapján
megépítendő új gyár létesítése mellett szállt síkra. De nemcsak az
épületek lesznek újak, hanem Suzukiék feltehetően olyan munkásokat
is fognak toborozni, akiknek nincs előzetes autógyári tapasztalata.
"
|
|
|
|
|
|
|
Ante Markovics programja (2. rész)
|
Gazdasági kérdéseket elemezve a két miniszterelnök megállapította: hasonló folyamatok mennek végbe Magyarországon és Jugoszláviában, aminek lényege a piacgazdaságra való áttérés. Jugoszlávia e folyamatban némileg előbbre tart, hiszen nem volt tagja a KGST-nek, s a liberalizációs törekvések megvalósításához is korábban kezdett hozzá. Antall József a hazai gazdasági fejlemények között megemlítette, hogy megszületett az úgynevezett kárpótlási törvényjavaslat, amelynek legfőbb tartalma, hogy Magyarország gazdasági átalakulásában a privatizáció és nem a reprivatizáció útját választotta. Ante Markovics azt emelte ki: a jugoszláv gazdaság alkalmassá vált arra, hogy egy átfogó európai szabadkereskedelmi övezet része legyen. A belpolitikai helyzetet Jugoszláviában jelenleg a többpárti választások határozzák meg. Kedvezőtlen fejlemény, hogy a választási csatározásokat az emóciók uralják, s előtérbe kerültek a nacionalista elemek.
Ante Markovics hangoztatta, Jugoszlávia messzemenően érdekelt abban, hogy a Varsói Szerződés, illetve a KGST felszámolása békésen történjék meg. Jugoszlávia tart attól, hogy Közép-Kelet-Európát eláraszthatja a menekültek milliós áradata, ezért azt szeretné, ha a régió országai sikeresen megbírkóznának a gazdaság átalakításának problémájával.
A kétoldalú gazdasági kapcsolatokat áttekintve elhangzott, hogy az idei kereskedelmi forgalom 700 millió dollár körül alakult, némi magyar többlettel. Jugoszlávia lehetőséget lát arra, hogy növeljék a kereskedelmi forgalom értékét. Ugyanakkor Ante Markovics a jugoszláv tapasztalatok alapján arra is figyelmeztette magyar tárgyalópartnereit, hogy a nagyobb fokú gazdasági nyitással együtt jár a gyorsuló infláció. Ezért ennek féken tartására fokozott figyelmet kell fordítani a gazdaságpolitikusoknak. Szó esett arról is, hogy a két ország közösen építhetne ki energetikai rendszereket. Antall József új határátkelőhelyek megnyitását szorgalmazta, egyben javasolta, hogy a tervezett drávai vízlépcső környezetvédelmi hatásairól végezzenek közös vizsgálatokat. Ante Markovics javasolta a kishatárforgalom bővítését a kis- és közepes vállalatok bevonásával. A kormányfők szorgalmazták, hogy mielőbb jöjjön létre az új kereskedelmi egyezmény Magyarország és Jugoszlávia között. A jövő évi árucsere megalapozására egyébként már a jövő héten összeül Budapesten a magyar-jugoszláv áruforgalmi vegyes munkacsoport.
Ante Markovics a kormányfővel folytatott megbeszélések után a parlamenti pártok frakcióvezetőivel találkozott a Parlamentben. (folyt.köv.)
1990. december 7., péntek 15:16
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|