Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › február 22.
1989  1990
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyar Televízió és a Magyar Rádió Felügyelő Bizottságának közleménye (1. rész)

"FELOSZTOTT MŰSORIDŐ A Magyar Televízió 1-es csatornáján, valamint a Magyar Rádió Kossuth adóján február 26-tól március 23-ig az alábbiak szerint kell műsoridőt biztosítani. Február 28. és március 9. között a Magyar Televízió 1-es csatornáján minden hétfőtől minden péntekig a 19.30-as Híradó és az azt követő reklámblokk után legfeljebb 15 percet, a Magyar Rádió Kossuth adóján minden hétfőtől minden péntekig 6.00-7.30 között legfeljebb 15 percet kell a választáson jelöltet állító pártok rendelkezésére bocsátani abból a célból, hogy a pártok 2-2 percben ismertethessék választási felhívásukat. A felhívások elhangzásának sorrendjét a pártközi egyeztető bizottság határozza meg. A Magyar Televízió 2-es csatornáján, a Petőfi, illetve a Bartók rádióban, valamint a körzeti műsorokban a pártoknak felosztott mősoridő nem adható. A pártok között felosztott választási műsorban szereplő párt nevét a napilapokban fel kell tüntetni. Március 23-ig, hétköznapokon, összesen 10 alkalommal, legfeljebb 1-1 órás tematikus fórumra, vitaműsorra kerüljön sor a Magyar Televízió 1-es csatornáján, az első főműsor után, az országos listát állító pártok részvételével. Az egyes pártok részvételi lehetőségeit, a vitában résztvevő pártok számát, a vita témáit és a vitában való részvétel egyéb szabályait - a jelöltállítás arányait figyelembe véve - a pártközi egyeztető bizottság határozza meg. "
SZER, Késő esti világhíradó:

Az esztergomi Suzuki

" A Magyarország iránti japán érdeklődés szimbólumának nevezte a nagykövet a Suzuki vállalat múlt havi döntését, hogy 140 millió dolláros beruházással autógyárat épít Esztergomban. A közös vállalkozásban a Suzukin és a magyarokon kívül a Világbank egyik ügynöksége is részt vesz. A végső megállapodás aláírására előreláthatólag idén nyáron kerül sor, és a termelés beindítását 1992-re tervezik. Kezdetben csupán 12 ezer gépkocsit állítanak elő évente, de arra számítanak, hogy ez a szám a századfordulóra eléri az évi 100 ezer egységet. A Suzuki vállalat előbb a már meglévő magyarországi gyárak átalakítását fontolgatta, majd a legkorszerűbb tervek alapján megépítendő új gyár létesítése mellett szállt síkra. De nemcsak az épületek lesznek újak, hanem Suzukiék feltehetően olyan munkásokat is fognak toborozni, akiknek nincs előzetes autógyári tapasztalata. "

Pályázók az Ikarus és a Csepel Autógyár átalakítására

1990. november 21., szerda - A Szanáló Szervezet szerdán bontotta fel azokat a pályázatokat, amelyek a járműipar átalakítására kiírt tenderre érkeztek be. Rédei László, a Szanáló Szervezet igazgatója elmondotta: a legnagyobb járműgyártó cégek - a Mercedes Benz, a DAF, az IVECO, a MAN, a Reanult - csak szándéknyilatkozatot küldtek, amelyben felajánlották együttműködési szándékukat a két vállalat továbbélésének biztosítása érdekében. Részletes pályázatot azonban nem dolgoztak ki.


Végül is összesen 4 pályázat érkezett be a Szanáló Szervezethez.
A Pénzügykutató Rt. a Technoimpex Rt.-vel közösen pályázott.
Ugyancsak eljuttatta ajánlatát az USA-beli AMF Industries Inc.
nemzetközi befektető társaság is. Pályázott a Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár, valamint több szovjet vállalatból álló konzorcium közösen a
torinió CEIC Holding Rt.-vel.

    Rédei László elmondotta, hogy az Ikarus és a Csepel Autó
együttes szanálásáról a pénzügyminiszter szeptember 12-én döntött,
mivel a vállalatok fizetésképtelenné váltak. A vállalatok termékeik
döntő többségét eddig a szovjet, illetve a kelet-európai piacon
értékesítették, ám ebben a térségben folyamatosan szűkül a
fizetőképes kereslet. Az Ikarus-termelés az idén évi 9 ezer
autóbuszra csökkent, míg a korábbi években a kibocsátás elérte az
évi 12-13 ezer járművet. Így a vállalat fizetési gondjai év közben
erősödtek, és az Ikarus az év végére várhatóan veszteséggel zár.

    A két cég jövője nagymértékben azon múlik, sikerül-e megfelelő
megoldást találni a Kelet-Európába irányuló export
ellentételezésére. A Szovjetunióban továbbra is jelentős az igény a
járművek iránt, ám valószínűleg hosszas tárgyalásokra kerül sor az
árakról, a fizetési módról. A Szanáló Szervezet december 20-áig dönt
arról, hogy a pályázatok közül melyik a legjobb. Valószínűleg
tárgyalásokat kezdenek a szándéknyilatkozatot tett neves külföldi
cégekkel is. A Szanáló Szervezet elképzelése szerint a két
vállalatot jövőre részvénytársasággá alakítják és a részvények egy
része kerülne az átalakításban résztvevő hazai vagy külföldi
befektető tulajdonába.

    Addig viszont a Szanáló Szervezet garanciája mellett a cégek
továbbra is hozzájuthatnak a termeléshez szükséges hitelekhez. Eddig
4 milliárd forint hitelt kaptak a kereskedelmi bankoktól, illetve
lejárt követeléseket újítottak meg. Tárgyalásokat kezdtek jövő évi
szovjet buszexportról is, 2000 jármű szállítására van már előzetes
rendelés. (MTI)



1990. november 21., szerda 16:25


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés

" Február 22-én háromnapos útra indultam Tolna megyébe. Az ürügyet az szolgáltatta, hogy az ajánblócédula-gyűjtés utolsó három napjában azokban a megyékben, ahol még nem volt meg a Fidesznek az önálló megyei lista állításához szükséges cetlije, be kellett segíteni. Tolnán kívül még Nógrád, Zala és Csongrád megyében hiányzott a szükséges cetli-mennyiség."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD