|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Televízió és a Magyar Rádió Felügyelő Bizottságának közleménye (1. rész)
"FELOSZTOTT MŰSORIDŐ
A Magyar Televízió 1-es csatornáján, valamint a Magyar Rádió
Kossuth adóján február 26-tól március 23-ig az alábbiak szerint kell
műsoridőt biztosítani.
Február 28. és március 9. között a Magyar Televízió 1-es
csatornáján minden hétfőtől minden péntekig a 19.30-as Híradó és az
azt követő reklámblokk után legfeljebb 15 percet, a Magyar Rádió
Kossuth adóján minden hétfőtől minden péntekig 6.00-7.30 között
legfeljebb 15 percet kell a választáson jelöltet állító pártok
rendelkezésére bocsátani abból a célból, hogy a pártok 2-2 percben
ismertethessék választási felhívásukat. A felhívások elhangzásának
sorrendjét a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
A Magyar Televízió 2-es csatornáján, a Petőfi, illetve a Bartók
rádióban, valamint a körzeti műsorokban a pártoknak felosztott
mősoridő nem adható. A pártok között felosztott választási műsorban
szereplő párt nevét a napilapokban fel kell tüntetni.
Március 23-ig, hétköznapokon, összesen 10 alkalommal, legfeljebb
1-1 órás tematikus fórumra, vitaműsorra kerüljön sor a Magyar
Televízió 1-es csatornáján, az első főműsor után, az országos listát
állító pártok részvételével. Az egyes pártok részvételi
lehetőségeit, a vitában résztvevő pártok számát, a vita témáit és a
vitában való részvétel egyéb szabályait - a jelöltállítás arányait
figyelembe véve - a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
"
SZER, Késő esti világhíradó:
Az esztergomi Suzuki
" A Magyarország iránti japán érdeklődés szimbólumának nevezte a
nagykövet a Suzuki vállalat múlt havi döntését, hogy 140 millió
dolláros beruházással autógyárat épít Esztergomban. A közös
vállalkozásban a Suzukin és a magyarokon kívül a Világbank egyik
ügynöksége is részt vesz. A végső megállapodás aláírására
előreláthatólag idén nyáron kerül sor, és a termelés beindítását
1992-re tervezik. Kezdetben csupán 12 ezer gépkocsit állítanak elő
évente, de arra számítanak, hogy ez a szám a századfordulóra eléri
az évi 100 ezer egységet.
A Suzuki vállalat előbb a már meglévő magyarországi gyárak
átalakítását fontolgatta, majd a legkorszerűbb tervek alapján
megépítendő új gyár létesítése mellett szállt síkra. De nemcsak az
épületek lesznek újak, hanem Suzukiék feltehetően olyan munkásokat
is fognak toborozni, akiknek nincs előzetes autógyári tapasztalata.
"
|
|
|
|
|
|
|
- Magyar médiák és a választási kampány - 1. folyt.
|
Ez az ideológia, ez nem más, mint egy jövendőbeli koalíció néhány pártjának ideológiája: isten, család, haza. Erre a három értékkategóriára redukálható az elmúlt három hét értékvilága, és mindenekelőtt a románaiai magyarok helyzetére, mint politikai kérdésre.
De az sem tűnt fel A Hét műsoraiban, hogy valamilyen fontos esemény történt volna Romániában, ezért indokoltak e témák -, hanem a jelentős esmény ezeknek a pártoknak a kampányában zajlik: a nemzeti kisebbség körüli propaganda kedvéért bevonják a műsoridőbe és a műsor témái közé a kisebbségi kérdéseket.
- Minden választási kampány egyik főszereplője a vita, a kerekasztal-beszélgetés, vagy a párviadal. Minderre viszont a Magyar Televízió és Rádióő mősorában - legalábbis az elmúlt hetekben - nem nagyon lehetett példát találni. Ön szerint miért maradtak el ezek a kevelt és leggyakrabban használt választási műsorok?
- Előbb egy kis különbséget tennék a rádió és a televízió között e tekintetben -, mert a rádióban a 168 óra - amit szombat délután sugároznak, és a Választó - amit vasárnap a legfrekventáltabb időben - az ilyenfajta vitáknak tulajdonképpen helyt ad.
A televízióban nem volt még ilyen vita - aminek azt hiszem az az oka, hogy a televíziós újságírók és a telvíziós kommentátorok nem alakítanak egy olyan egységes szakmai közösséget, mint a rádiós újságírók. Maguk is erősen félnek attól, hogy a pártok az ő nyakukba fogják szabadítani a közvetlen politizálást, és veszélyeztetve érzik a munkahelyüket, és ők maguk is helyezkednek egy lehetséges állásvesztéssel szemben. (folyt.)
1990. február 22., csütörtök
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|