![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
A Magyar Televízió és a Magyar Rádió Felügyelő Bizottságának közleménye (1. rész)
"FELOSZTOTT MŰSORIDŐ
A Magyar Televízió 1-es csatornáján, valamint a Magyar Rádió
Kossuth adóján február 26-tól március 23-ig az alábbiak szerint kell
műsoridőt biztosítani.
Február 28. és március 9. között a Magyar Televízió 1-es
csatornáján minden hétfőtől minden péntekig a 19.30-as Híradó és az
azt követő reklámblokk után legfeljebb 15 percet, a Magyar Rádió
Kossuth adóján minden hétfőtől minden péntekig 6.00-7.30 között
legfeljebb 15 percet kell a választáson jelöltet állító pártok
rendelkezésére bocsátani abból a célból, hogy a pártok 2-2 percben
ismertethessék választási felhívásukat. A felhívások elhangzásának
sorrendjét a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
A Magyar Televízió 2-es csatornáján, a Petőfi, illetve a Bartók
rádióban, valamint a körzeti műsorokban a pártoknak felosztott
mősoridő nem adható. A pártok között felosztott választási műsorban
szereplő párt nevét a napilapokban fel kell tüntetni.
Március 23-ig, hétköznapokon, összesen 10 alkalommal, legfeljebb
1-1 órás tematikus fórumra, vitaműsorra kerüljön sor a Magyar
Televízió 1-es csatornáján, az első főműsor után, az országos listát
állító pártok részvételével. Az egyes pártok részvételi
lehetőségeit, a vitában résztvevő pártok számát, a vita témáit és a
vitában való részvétel egyéb szabályait - a jelöltállítás arányait
figyelembe véve - a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
"
SZER, Késő esti világhíradó:
Az esztergomi Suzuki
" A Magyarország iránti japán érdeklődés szimbólumának nevezte a
nagykövet a Suzuki vállalat múlt havi döntését, hogy 140 millió
dolláros beruházással autógyárat épít Esztergomban. A közös
vállalkozásban a Suzukin és a magyarokon kívül a Világbank egyik
ügynöksége is részt vesz. A végső megállapodás aláírására
előreláthatólag idén nyáron kerül sor, és a termelés beindítását
1992-re tervezik. Kezdetben csupán 12 ezer gépkocsit állítanak elő
évente, de arra számítanak, hogy ez a szám a századfordulóra eléri
az évi 100 ezer egységet.
A Suzuki vállalat előbb a már meglévő magyarországi gyárak
átalakítását fontolgatta, majd a legkorszerűbb tervek alapján
megépítendő új gyár létesítése mellett szállt síkra. De nemcsak az
épületek lesznek újak, hanem Suzukiék feltehetően olyan munkásokat
is fognak toborozni, akiknek nincs előzetes autógyári tapasztalata.
"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Megalakult az Autokonszern Rt. - Zöld út a Suzuki-összeszerelés
előtt
|
![](../img/spacer.gif)
1990. március 6., kedd - Ötvenegy magyar ipari és
kereskedelmi vállalat valamint bank részvételével kedden megalakult
az Autokonszern Részvénytársaság, amely a Suzuki-kooperációban vesz
részt. Az 1,1 milliárd forintos alaptőkéjű rt.-ben az Állami
Fejlesztési Bank egymaga 300 millió forinttal szállt be, a többi
között az Ikarus 50 millióval, a VEGYÉPSZER Rt. 15 millióval, az MMG
Automatika Művek 10 millióval, a MOGÜRT Külkereskedelmi Vállalat
pedig egymillióval vesz részt a vállalkozásban.
Ezt követően várhatóan felgyorsul a Suzuki-együttműködés megvalósítása, annál is inkább, mert a japán külkereskedelmi és iparügyi minisztérium 10 milliárd yen (66 millió dollár) értékű exporthitel-garanciát nyújt a Suzuki magyarországi járműipari beruházásához - egy friss tokiói hír szerint. Hasonló japán lépésre még nem volt példa kelet-európai országbeli vállalkozás esetében.
Az Autokonszern Rt. vezetői úgy tudják: a Suzuki maga sem számított arra, hogy kormánygaranciát kap ehhez a vállalkozásához. A döntés nyomán - amelyet rendkívül nagy jelentőségűnek tart a magyar fél - előreláthatóan már májusban vagy júniusban megalakul a Suzuki magyar-japán vegyesvállalat, körülbelül 10 milliárd yen alaptőkével; ebben 30 százalékkal részesedik majd a Suzuki, 10 százalékkal a C. Itoh, 9-11 százalékkal a Világbank IFC szervezete és körülbelül 43-51 százalékkal a most alakult Autokonszern Rt.
Nem sokkal később megkezdődik az összeszerelőüzem felépítése, minden valószínűség szerint Esztergomban. A 20 milliárd yenes (10 milliárd forint) beruházás 1992-re elkészül, s már augusztusban legördülnek az első, magyar összeszerelésű Suzuki Swift kocsik, 1000 és 1300 köbcentiméteres változatai. Még abban az évben 15 ezer, a következő esztendőben 40 ezer, majd 50 ezer jármű készül el, amelynek 60 százaléka a hazai piacra kerül, a többi nyugat-európai exportra. Egyébként a japán kormánygarancia hatására eddig jórészt COCOM-listán szerepelt robotok, továbbá más, számítógép-vezérlésű szerszámgépek kerülnek a magyar üzembe, mintegy 6 milliárd yen értékben. (MTI)
1990. március 6., kedd 14:04
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|