Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › február 22.
1989  1990
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyar Televízió és a Magyar Rádió Felügyelő Bizottságának közleménye (1. rész)

"FELOSZTOTT MŰSORIDŐ A Magyar Televízió 1-es csatornáján, valamint a Magyar Rádió Kossuth adóján február 26-tól március 23-ig az alábbiak szerint kell műsoridőt biztosítani. Február 28. és március 9. között a Magyar Televízió 1-es csatornáján minden hétfőtől minden péntekig a 19.30-as Híradó és az azt követő reklámblokk után legfeljebb 15 percet, a Magyar Rádió Kossuth adóján minden hétfőtől minden péntekig 6.00-7.30 között legfeljebb 15 percet kell a választáson jelöltet állító pártok rendelkezésére bocsátani abból a célból, hogy a pártok 2-2 percben ismertethessék választási felhívásukat. A felhívások elhangzásának sorrendjét a pártközi egyeztető bizottság határozza meg. A Magyar Televízió 2-es csatornáján, a Petőfi, illetve a Bartók rádióban, valamint a körzeti műsorokban a pártoknak felosztott mősoridő nem adható. A pártok között felosztott választási műsorban szereplő párt nevét a napilapokban fel kell tüntetni. Március 23-ig, hétköznapokon, összesen 10 alkalommal, legfeljebb 1-1 órás tematikus fórumra, vitaműsorra kerüljön sor a Magyar Televízió 1-es csatornáján, az első főműsor után, az országos listát állító pártok részvételével. Az egyes pártok részvételi lehetőségeit, a vitában résztvevő pártok számát, a vita témáit és a vitában való részvétel egyéb szabályait - a jelöltállítás arányait figyelembe véve - a pártközi egyeztető bizottság határozza meg. "
SZER, Késő esti világhíradó:

Az esztergomi Suzuki

" A Magyarország iránti japán érdeklődés szimbólumának nevezte a nagykövet a Suzuki vállalat múlt havi döntését, hogy 140 millió dolláros beruházással autógyárat épít Esztergomban. A közös vállalkozásban a Suzukin és a magyarokon kívül a Világbank egyik ügynöksége is részt vesz. A végső megállapodás aláírására előreláthatólag idén nyáron kerül sor, és a termelés beindítását 1992-re tervezik. Kezdetben csupán 12 ezer gépkocsit állítanak elő évente, de arra számítanak, hogy ez a szám a századfordulóra eléri az évi 100 ezer egységet. A Suzuki vállalat előbb a már meglévő magyarországi gyárak átalakítását fontolgatta, majd a legkorszerűbb tervek alapján megépítendő új gyár létesítése mellett szállt síkra. De nemcsak az épületek lesznek újak, hanem Suzukiék feltehetően olyan munkásokat is fognak toborozni, akiknek nincs előzetes autógyári tapasztalata. "

Hol lesz a Suzuki magyarországi gyára ?

1990. február 22., csütörtök - Hol építik fel a Suzuki Swift személygépkocsik összeszerelésére alkalmas magyarországi üzemet? Hetek óta ez a kérdés foglalkoztatja Esztergom és a megye vezetőit, lakosságát.


Ez év januárjában ugyanis, amikor megalakították a Suzuki
személygépkocsi gyártására a magyar-japán vegyesvállalatot, abban is
megállapodtak, hogy Esztergomban, közvetlenül a Labor Műszeripari
Művek melletti szabad területen építik fel az ötajtós, 1000 és 1300
köbcentiméteres motorral ellátott autók összeszereléséhez szükséges
új üzemcsarnokot. Az esztergomiak nagy örömmel fogadták a hírt,
hiszen az új gyár létesítése jó munkalehetőséget biztosítana a
munkahelygondokkal küszködő városban.

    A Komárom-Esztergom megyeiek viszont most aggodalommal figyelik
az újabb fejleményeket, mert bizonytalanná vált a Suzuki gyár
Esztergomba történő telepítése. Ugyanis újabb városok - például
Pécs, Székesfehérvár és Dunaújváros - versenyeznek a Suzuki gyár
letelepítésének jogáért, azzal érvelve, hogy ők jobb, olcsóbb
infrastruktúrát biztosítanának az 1200 dolgozót foglalkoztató üzem
létesítéséhez, működtetéséhez.

    Az Autókonszern Rt. vezetői gondos mérlegelés után várhatóan
márciusban döntenek arról, hogy melyik város kapja meg a
kétségtelenül sok előnnyel járó gyárépítés jogát. A tervek szerint
az építkezést még az idén megkezdik, s 1992 második felében indul
majd a gyártás. Az ezt követő harmadik év végére évi 50 ezer autót
gyártanának, melyből 30 ezret itthon értékesítenének. (MTI)



1990. február 21., szerda 21:56


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés

" Február 22-én háromnapos útra indultam Tolna megyébe. Az ürügyet az szolgáltatta, hogy az ajánblócédula-gyűjtés utolsó három napjában azokban a megyékben, ahol még nem volt meg a Fidesznek az önálló megyei lista állításához szükséges cetlije, be kellett segíteni. Tolnán kívül még Nógrád, Zala és Csongrád megyében hiányzott a szükséges cetli-mennyiség."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD