|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Televízió és a Magyar Rádió Felügyelő Bizottságának közleménye (1. rész)
"FELOSZTOTT MŰSORIDŐ
A Magyar Televízió 1-es csatornáján, valamint a Magyar Rádió
Kossuth adóján február 26-tól március 23-ig az alábbiak szerint kell
műsoridőt biztosítani.
Február 28. és március 9. között a Magyar Televízió 1-es
csatornáján minden hétfőtől minden péntekig a 19.30-as Híradó és az
azt követő reklámblokk után legfeljebb 15 percet, a Magyar Rádió
Kossuth adóján minden hétfőtől minden péntekig 6.00-7.30 között
legfeljebb 15 percet kell a választáson jelöltet állító pártok
rendelkezésére bocsátani abból a célból, hogy a pártok 2-2 percben
ismertethessék választási felhívásukat. A felhívások elhangzásának
sorrendjét a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
A Magyar Televízió 2-es csatornáján, a Petőfi, illetve a Bartók
rádióban, valamint a körzeti műsorokban a pártoknak felosztott
mősoridő nem adható. A pártok között felosztott választási műsorban
szereplő párt nevét a napilapokban fel kell tüntetni.
Március 23-ig, hétköznapokon, összesen 10 alkalommal, legfeljebb
1-1 órás tematikus fórumra, vitaműsorra kerüljön sor a Magyar
Televízió 1-es csatornáján, az első főműsor után, az országos listát
állító pártok részvételével. Az egyes pártok részvételi
lehetőségeit, a vitában résztvevő pártok számát, a vita témáit és a
vitában való részvétel egyéb szabályait - a jelöltállítás arányait
figyelembe véve - a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
"
SZER, Késő esti világhíradó:
Az esztergomi Suzuki
" A Magyarország iránti japán érdeklődés szimbólumának nevezte a
nagykövet a Suzuki vállalat múlt havi döntését, hogy 140 millió
dolláros beruházással autógyárat épít Esztergomban. A közös
vállalkozásban a Suzukin és a magyarokon kívül a Világbank egyik
ügynöksége is részt vesz. A végső megállapodás aláírására
előreláthatólag idén nyáron kerül sor, és a termelés beindítását
1992-re tervezik. Kezdetben csupán 12 ezer gépkocsit állítanak elő
évente, de arra számítanak, hogy ez a szám a századfordulóra eléri
az évi 100 ezer egységet.
A Suzuki vállalat előbb a már meglévő magyarországi gyárak
átalakítását fontolgatta, majd a legkorszerűbb tervek alapján
megépítendő új gyár létesítése mellett szállt síkra. De nemcsak az
épületek lesznek újak, hanem Suzukiék feltehetően olyan munkásokat
is fognak toborozni, akiknek nincs előzetes autógyári tapasztalata.
"
|
|
|
|
|
|
|
Hol lesz a Suzuki magyarországi gyára ?
|
1990. február 22., csütörtök - Hol építik fel a Suzuki Swift
személygépkocsik összeszerelésére alkalmas magyarországi üzemet?
Hetek óta ez a kérdés foglalkoztatja Esztergom és a megye vezetőit,
lakosságát.
Ez év januárjában ugyanis, amikor megalakították a Suzuki személygépkocsi gyártására a magyar-japán vegyesvállalatot, abban is megállapodtak, hogy Esztergomban, közvetlenül a Labor Műszeripari Művek melletti szabad területen építik fel az ötajtós, 1000 és 1300 köbcentiméteres motorral ellátott autók összeszereléséhez szükséges új üzemcsarnokot. Az esztergomiak nagy örömmel fogadták a hírt, hiszen az új gyár létesítése jó munkalehetőséget biztosítana a munkahelygondokkal küszködő városban.
A Komárom-Esztergom megyeiek viszont most aggodalommal figyelik az újabb fejleményeket, mert bizonytalanná vált a Suzuki gyár Esztergomba történő telepítése. Ugyanis újabb városok - például Pécs, Székesfehérvár és Dunaújváros - versenyeznek a Suzuki gyár letelepítésének jogáért, azzal érvelve, hogy ők jobb, olcsóbb infrastruktúrát biztosítanának az 1200 dolgozót foglalkoztató üzem létesítéséhez, működtetéséhez.
Az Autókonszern Rt. vezetői gondos mérlegelés után várhatóan márciusban döntenek arról, hogy melyik város kapja meg a kétségtelenül sok előnnyel járó gyárépítés jogát. A tervek szerint az építkezést még az idén megkezdik, s 1992 második felében indul majd a gyártás. Az ezt követő harmadik év végére évi 50 ezer autót gyártanának, melyből 30 ezret itthon értékesítenének. (MTI)
1990. február 21., szerda 21:56
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|