|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Televízió és a Magyar Rádió Felügyelő Bizottságának közleménye (1. rész)
"FELOSZTOTT MŰSORIDŐ
A Magyar Televízió 1-es csatornáján, valamint a Magyar Rádió
Kossuth adóján február 26-tól március 23-ig az alábbiak szerint kell
műsoridőt biztosítani.
Február 28. és március 9. között a Magyar Televízió 1-es
csatornáján minden hétfőtől minden péntekig a 19.30-as Híradó és az
azt követő reklámblokk után legfeljebb 15 percet, a Magyar Rádió
Kossuth adóján minden hétfőtől minden péntekig 6.00-7.30 között
legfeljebb 15 percet kell a választáson jelöltet állító pártok
rendelkezésére bocsátani abból a célból, hogy a pártok 2-2 percben
ismertethessék választási felhívásukat. A felhívások elhangzásának
sorrendjét a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
A Magyar Televízió 2-es csatornáján, a Petőfi, illetve a Bartók
rádióban, valamint a körzeti műsorokban a pártoknak felosztott
mősoridő nem adható. A pártok között felosztott választási műsorban
szereplő párt nevét a napilapokban fel kell tüntetni.
Március 23-ig, hétköznapokon, összesen 10 alkalommal, legfeljebb
1-1 órás tematikus fórumra, vitaműsorra kerüljön sor a Magyar
Televízió 1-es csatornáján, az első főműsor után, az országos listát
állító pártok részvételével. Az egyes pártok részvételi
lehetőségeit, a vitában résztvevő pártok számát, a vita témáit és a
vitában való részvétel egyéb szabályait - a jelöltállítás arányait
figyelembe véve - a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
"
SZER, Késő esti világhíradó:
Az esztergomi Suzuki
" A Magyarország iránti japán érdeklődés szimbólumának nevezte a
nagykövet a Suzuki vállalat múlt havi döntését, hogy 140 millió
dolláros beruházással autógyárat épít Esztergomban. A közös
vállalkozásban a Suzukin és a magyarokon kívül a Világbank egyik
ügynöksége is részt vesz. A végső megállapodás aláírására
előreláthatólag idén nyáron kerül sor, és a termelés beindítását
1992-re tervezik. Kezdetben csupán 12 ezer gépkocsit állítanak elő
évente, de arra számítanak, hogy ez a szám a századfordulóra eléri
az évi 100 ezer egységet.
A Suzuki vállalat előbb a már meglévő magyarországi gyárak
átalakítását fontolgatta, majd a legkorszerűbb tervek alapján
megépítendő új gyár létesítése mellett szállt síkra. De nemcsak az
épületek lesznek újak, hanem Suzukiék feltehetően olyan munkásokat
is fognak toborozni, akiknek nincs előzetes autógyári tapasztalata.
"
|
|
|
|
|
|
|
Suzuki-alkatrészek gyártására készülnek Solymáron
|
1990. február 2., péntek - Megkezdődött a felkészülés a Pest
megyei Műanyagipari Vállalatnál a Suzuki autók műanyag
alkatrészeinek előállítására. Mint ismeretes, a PEMÜ tagja az
alakuló Autokonszern részvénytársaságnak, amely összeszereli majd a
neves japán cég kocsijait.
Már korábban beszereztek nyugatról négy nagy értékű, korszerű gépsort, amelyekkel a műanyag alkatrészek - kormány-műszerfal, tetőléc, stb. - gyárthatók, ám ezek a gépek eddig különböző telephelyeken működtek. Most, éppen a Suzuki üzlet sikere érdekében, a berendezéseket egy helyre, valószínűleg Solymárra telepítik, s kialakítják az autóipari alkatrészek gyárát, ahol a legmagasabb színvonalon szervezhetik meg a termelést. Ugyanakkor hozzáláttak egy speciális laboratórium berendezéséhez is, az alkatrészek alapanyagainak vizsgálatára az állandó kiváló minőség garantálására.
A PEMÜ számításai szerint indulásként évi 50 ezer autó számára elegendő műanyag-alkatrész gyártásához vannak meg a feltételek, de rövid időn belül akár meg is kétszerezhetik ezt a mennyiséget. (MTI)
1990. február 1., csütörtök 21:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|