![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
A Magyar Televízió és a Magyar Rádió Felügyelő Bizottságának közleménye (1. rész)
"FELOSZTOTT MŰSORIDŐ
A Magyar Televízió 1-es csatornáján, valamint a Magyar Rádió
Kossuth adóján február 26-tól március 23-ig az alábbiak szerint kell
műsoridőt biztosítani.
Február 28. és március 9. között a Magyar Televízió 1-es
csatornáján minden hétfőtől minden péntekig a 19.30-as Híradó és az
azt követő reklámblokk után legfeljebb 15 percet, a Magyar Rádió
Kossuth adóján minden hétfőtől minden péntekig 6.00-7.30 között
legfeljebb 15 percet kell a választáson jelöltet állító pártok
rendelkezésére bocsátani abból a célból, hogy a pártok 2-2 percben
ismertethessék választási felhívásukat. A felhívások elhangzásának
sorrendjét a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
A Magyar Televízió 2-es csatornáján, a Petőfi, illetve a Bartók
rádióban, valamint a körzeti műsorokban a pártoknak felosztott
mősoridő nem adható. A pártok között felosztott választási műsorban
szereplő párt nevét a napilapokban fel kell tüntetni.
Március 23-ig, hétköznapokon, összesen 10 alkalommal, legfeljebb
1-1 órás tematikus fórumra, vitaműsorra kerüljön sor a Magyar
Televízió 1-es csatornáján, az első főműsor után, az országos listát
állító pártok részvételével. Az egyes pártok részvételi
lehetőségeit, a vitában résztvevő pártok számát, a vita témáit és a
vitában való részvétel egyéb szabályait - a jelöltállítás arányait
figyelembe véve - a pártközi egyeztető bizottság határozza meg.
"
SZER, Késő esti világhíradó:
Az esztergomi Suzuki
" A Magyarország iránti japán érdeklődés szimbólumának nevezte a
nagykövet a Suzuki vállalat múlt havi döntését, hogy 140 millió
dolláros beruházással autógyárat épít Esztergomban. A közös
vállalkozásban a Suzukin és a magyarokon kívül a Világbank egyik
ügynöksége is részt vesz. A végső megállapodás aláírására
előreláthatólag idén nyáron kerül sor, és a termelés beindítását
1992-re tervezik. Kezdetben csupán 12 ezer gépkocsit állítanak elő
évente, de arra számítanak, hogy ez a szám a századfordulóra eléri
az évi 100 ezer egységet.
A Suzuki vállalat előbb a már meglévő magyarországi gyárak
átalakítását fontolgatta, majd a legkorszerűbb tervek alapján
megépítendő új gyár létesítése mellett szállt síkra. De nemcsak az
épületek lesznek újak, hanem Suzukiék feltehetően olyan munkásokat
is fognak toborozni, akiknek nincs előzetes autógyári tapasztalata.
"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Dél-Budapest - Eldőlt a világkiállítás budapesti helyszíne
|
![](../img/spacer.gif)
1989. december 11., hétfő - Dél-Budapest lesz a Budapest-Bécs világkiállítás budapesti helyszíne, ha a rendezés jogát a Nemzetközi Kiállítások Irodájának (BIE) közgyűlése december 14-én Magyarországnak és Ausztriának ítéli.
Mint ismeretes, a világkiállítás budapesti helyszínére helykijelölési és területrendezési tervpályázatot hirdetett a Fővárosi Tanács, a kormány nevében a kormánybiztos, valamint a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium. A pályázatra 24 titkos és jeligés pályamű érkezett. A zsüri, neves építészek, közgazdászok, városrendezők, szociológusok, geográfusok, négy lehetséges terület - Gazdagrét-Örsöddomb, Dél-Buda, Óbuda-Aquincum és a kőbányai vásárváros - közül választotta ki a legalkalmasabbat a nagyszabású rendezvény helyéül. Mint Baráth Etele, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium államtitkára hétfőn az MTI munkatársának elmondta: a zsüri végül is Budapest déli részének két térségét, a Csepel-sziget északi csúcsát és a Lágymányosi-híd közvetlen környezetét találta a legalkalmasabbnak. A két terület egymással összefügg. Magát a kiállítást csak az egyik helyszínen rendezik meg, de a másik terület kihasználása is célszerű, sőt szükséges is. Mivel olyan tervpályázat nem volt, amely egyedül képes lett volna minden követelménynek eleget tenni, ezért a zsüri csökkentett összegben két első díjat ítélt oda. Mindkét terv jó megoldást tartalmaz a világkiállítás helyszínére. Míg azonban az egyik Lágymányoson helyezte el, a másik a Csepel-sziget északi részére képzelte a rendezvénysorozatot. Mindkettő fölhasználta viszont a Duna másik oldalát is, a kapcsolódó létesítmények elhelyezésére. A zsüri ezért kapcsolta össze a két pályázatot. A két variációból természetesen csak az egyiket valósítják meg, hogy ez melyik lesz, azt részletes műszaki, gazdasági elemzés alapján lehet csak véglegesen eldönteni. Az egyik első helyezett a Szenczi Ottó vezette munkacsoport, ők a lágymányosi helyszínt tartják alkalmasnak, a másik első díjat Bálint Imre és alkotótársai kapták, ők a Csepel-szigetet jelölték meg helyszínül. A megosztott pályadíj 500-500 ezer forint. Mint ismeretes, a Parlament döntése alapján - ha Párizsban december 14-én számunkra kedvezően határoznak - nemzeti bizottság alakul, az illetékes miniszterekből, a pártok és szakértői testületek képviselőiből. Ez a testület irányítaná az elvi munkálatokat. Emellett megerősödik a kormánybiztosi intézmény is, s megkezdődik a világkiállítás műszaki, gazdasági munkálatainak konkrét előkészítése. (MTI)
1989. december 11., hétfő 11:34
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|