|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Kereszténydemokrata Néppárt tiltakozó közleménye
"Tudomásunkra jutott, hogy az egész
országot elárasztották a Keresztény Nemzeti Unió
propagandaanyagával. Az Unió tagjaként többek között felsorolják a
Kereszténydemokrata Néppártot is. Ezennel értesítjük a tisztelt
választópolgárokat, hogy a Kereszténydemokrata Néppárt nem volt és
jelenleg sem tagja semmiféle Keresztény Uniónak. Nevünk
szerepeltetése a röplapokon tudtunk nélkül történt. Nemcsak
elhatároljuk magunkat, de tiltakozunk is az ellen, hogy nevünket íly
módon propagandacélokra felhasználják.
"
SZER, Késő esti mai nap, Bárdi István:
A CIA igazgatója a KGB-ről
"A szovjet titkosszolgálat, a KGB továbbra is kifejti
aknamunkáját, és ez a jövőben is így lesz - állapította meg Webster,
a Központi Hírszerző Hivatal, a CIA igazgatója.
A peresztrojkában - mondotta Webster - mindössze annyiban
változtak a dolgok, hogy kifelé a KGB lojálisabb mezt öltött. Ez úgy
értendő, hogy most kerülik a különsen otromba, túlságosan nyílt
akciókat, nehogy feltűnést keltsenek a sajtóban. Új az is, hogy a
Szovjetunió területén a KGB mérsékelni lászik az ellenzékkel
szembeni brutalitását. Hasonló taktikaváltás tapasztalható Moszkva
szövetségeseinek, a kelet-európai országoknak a házatáján is."
|
|
|
|
|
|
|
Villamosított vasútvonalat avattak Keszthelyen
|
1990. december 18., kedd - Kedden a keszthelyi vasútállomáson
felavatták a MÁV legújabban villamosított, Fonyód-Keszthely közötti
33 kilométeres szakaszát. Ezzel - összességében mintegy kétmilliárd
forintnyi ráfordítással - befejeződött a Balaton déli vasútvonalának
korszerűsítése. Jelenleg az országban a villamosított hálózat hossza
meghaladja a 2100 kilométert, a vasútvonalakon 28 százalék fölé
emelkedett a villamos vontatás. A beruházás részben állami
költségvetési támogatásból, továbbá vállalati fejlesztési alapból és
bankhitelből valósult meg. A munkák generáltervezője a MÁV Tervező
Intézete, kivitelezője pedig a Villamos Vontatási Főnökség volt,
számos alvállalkozóval együttműködve. Az átállás e vonalszakaszon
évente mintegy 1800 tonnányi gázolaj megtakarítását jelenti, az
üzemeltetés energiaköltsége a korábbinak mindössze 35-40 százaléka.
A villanymozdonyok megjelenésével gyorsabb, kényelmesebb lesz Keszthely és a főváros közötti utazás. A pálya 160 kilométeres óránkénti sebességre alkalmas, valamennyi állomáson korszerűsítették a térvilágítást.(MTI)
1990. december 18., kedd 15:32
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|