|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Részleges alkohol- és nikotinbojkott 1990. március 19-25. között
"Márciusban lesz egy esztendeje,
hogy a Józan Élet Szövetség, Magyarországon szokatlan
kezdeményezésként, tíznapos részleges alkohol- és nikotinvásárlási
bojkottot hirdetett - tiltakozásul az áremelések, a válság terheinek
a szegény-rétegekre hárítása ellen. A bojkott jelmondata, sajnos,
aktuálisabb, mint valaha: egészség- és családellenes árpolitikával
nem lehet a kibonatkozást megalapozni
És ma már 65 tagszervezet,
150 ezer tag nyomósítja a felhívást.
"
DLF, Lapszemle:
Duna-gate ügy
"Pusztulj el, mint
egy patkány" címmel a Stern című képes magazin a Duna-gate
botránnyal foglalkozva arról tudósít, hogy a lehallgatásokat
leleplező Végvári József őrnagyot, volt titkosszolgálati kollégái
szitává akarják lőni. Az ügy politikai vetületeit a Stern így látja:
- A kormánypárt, az MSZP igyekszik elkerülni a Duna-gate ügyet,
amit az ellenzék piszkos kampányának tart, hogy választásokon íly
módon ártson az MSZP-nek. Nem a pártokat, hanem csak egyes
személyeket és rendezvényeket ellenőriztek. Közben egymás után
buknak a vezető funkciónáriusok. Elsőnek a kémelhárító szolgálat
főnöke, utána a belügyminiszter-helyettes és végül a belügyminiszter
Horváth István, aki parlamenti lemondó beszédében azt állította,
hogy mindig csak az anarchiát akarta meggátolni.
A botrány után biztosra vehető, hogy Pozsgay Imre és társai
teljesen esélytelenül indulnak a választásokon. Ez teszi érthetővé,
Németh Miklós miniszterelnök azon döntését is, hogy a március 25-iki
parlamenti választáson független jelöltként induljon - olvasható a
Stern hasábjain."
|
|
|
|
|
|
|
Ikarus - Rabocsaja Tribuna
|
Moszkva, 1990. november 20. kedd. (MTI-tud.) - A
Szovjetuniónak is ,,Ikarus-részvényeket,, kellene vásárolnia, hogy e
konzorciumos megoldással szavatolja az országban futó csaknem százezer
magyar autóbusz alkatrészellátását, s egyben a csőd szélén álló magyar
vállalat értékesítési piacát - vélekedik keddi számában a Rabocsaja
Tribuna.
A szovjet lap szerzője hangsúlyozza, hogy az Ikarus kiárusítása még nehezebb helyzetbe hozhatja a Szovjetuniót, hiszen egy esetleges ,,profiltisztítás,, a már javarészt 7-8 éves, s ezért megnőtt alkatrészigényű autóbuszok üzemeltetését teszi szinte lehetetlenné. A Szovjetunióban jelenleg évente 1,5 milliárd rubelt költenek az Ikrusok javítására.
Problémákat okozhat a jelenlegi nehéz helyzetben viszont a szovjet tőke exportja, hiszen a közvélemény érzelmi alapon utasítaná el a különben jónak igérkező üzletet: minek dollármilliókat exportálni, amikor otthon semmiből sincs elegendő? A piac realitásai, a hagyományos partnerekkel kiépített kapcsolatok stabilizálása viszont éppen azt igényli, hogy a szovjet fél is vegyen részt az Ikarus körüli alkudozásokban, s ebbe a valutával rendelkező és a közlekedésben érdekelt szovjet vállalatok, esetleg a helyi tanácsok pénzeszközeit is be lehetne vonni - javasolja a Rabocsaja Tribuna.+++
1990. november 20., kedd 13:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|