|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Részleges alkohol- és nikotinbojkott 1990. március 19-25. között
"Márciusban lesz egy esztendeje,
hogy a Józan Élet Szövetség, Magyarországon szokatlan
kezdeményezésként, tíznapos részleges alkohol- és nikotinvásárlási
bojkottot hirdetett - tiltakozásul az áremelések, a válság terheinek
a szegény-rétegekre hárítása ellen. A bojkott jelmondata, sajnos,
aktuálisabb, mint valaha: egészség- és családellenes árpolitikával
nem lehet a kibonatkozást megalapozni
És ma már 65 tagszervezet,
150 ezer tag nyomósítja a felhívást.
"
DLF, Lapszemle:
Duna-gate ügy
"Pusztulj el, mint
egy patkány" címmel a Stern című képes magazin a Duna-gate
botránnyal foglalkozva arról tudósít, hogy a lehallgatásokat
leleplező Végvári József őrnagyot, volt titkosszolgálati kollégái
szitává akarják lőni. Az ügy politikai vetületeit a Stern így látja:
- A kormánypárt, az MSZP igyekszik elkerülni a Duna-gate ügyet,
amit az ellenzék piszkos kampányának tart, hogy választásokon íly
módon ártson az MSZP-nek. Nem a pártokat, hanem csak egyes
személyeket és rendezvényeket ellenőriztek. Közben egymás után
buknak a vezető funkciónáriusok. Elsőnek a kémelhárító szolgálat
főnöke, utána a belügyminiszter-helyettes és végül a belügyminiszter
Horváth István, aki parlamenti lemondó beszédében azt állította,
hogy mindig csak az anarchiát akarta meggátolni.
A botrány után biztosra vehető, hogy Pozsgay Imre és társai
teljesen esélytelenül indulnak a választásokon. Ez teszi érthetővé,
Németh Miklós miniszterelnök azon döntését is, hogy a március 25-iki
parlamenti választáson független jelöltként induljon - olvasható a
Stern hasábjain."
|
|
|
|
|
|
|
Bábolnai baromfiszállítmányok korszerűbb repülőgépekkel
|
1989. február 7., kedd - Légi gyorsjárattal jutnak el Algériába a Bábolnai Mezőgazdasági Kombinát baromfiszállítmányai. Korábban az IL-48-as repülőgépek vitték Közel-Keletre a naposcsibéket és az előnevelt jércéket, most gyorsabb és korszerűbb, BAE-146. tipusú repülőgéppel kezdték meg a rendszeres szállítást. Naponta-másnaponta indulnak járatok Ferihegyről Algériába a bábolnai rakománnyal, s nem egészen három óra alatt jut el a szállítmány rendeltetési helyére. A rövidebb utazási idő, valamint az utastér aktív légcseréjének eredményeként az állatok jobban tűrik a szállítás terhelését, s így kevesebb az elhullás. Csupán februárban negyvennégyezer előnevelt jércét küld e járatokkal Algériába a bábolnai gazdaság, s rövidesen Irakba is megkezdődnek a szállítások. (A Szovjetunióba továbbra is a szovjet légitársaság gépeivel exportál a gazdaság.)
A korszerű szállítási módra azáltal nyílt lehetőség, hogy nemrégiben TNT-MALÉV Express Cargo néven ausztrál-magyar vegyesvállalatot alapított légi teherszállításra a magyar légiközlekedési vállalat, az ausztrál TNT Fuvarozási Vállalat, a Bábolnai Mezőgazdasági Kombinát és a Magyar Hitel Bank. Az új vállalat a ferihegyi Cargo bázison kezdte meg működését. A BAE-146-os gép 10,5 tonna áru szállítására alkalmas; rövidesen egy negyven tonna befogadóképességű Boeing 707-es, majd kesőbb egy újabb BAE-146-os repülőgépet is bevonnak a járatokba. A TNT olyan számítógéprendszert is átad a vegyesvállalatnak, amely az optimális útvonaltervezéstől a számlázásig minden munkát elvégez. A vegyesvállalat szolgáltatásait nemcsak az alapítók, hanem más megrendelők is igénybe vehetik. Miután a sugármeghajtású BAE csendesen repül, engedélyt kaptak az éjszakai leszállásokra is, s így az éjszakai órákban a nyugat-európai országokat érintve - súlykorlátozás nélkül - export-import áruszállításra is vállalkozik a vegyesvállalat; 24 óra múlva teljesít minden ilyen megrendelést. (MTI)
1989. február 6., hétfő 22:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|