![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Részleges alkohol- és nikotinbojkott 1990. március 19-25. között
"Márciusban lesz egy esztendeje,
hogy a Józan Élet Szövetség, Magyarországon szokatlan
kezdeményezésként, tíznapos részleges alkohol- és nikotinvásárlási
bojkottot hirdetett - tiltakozásul az áremelések, a válság terheinek
a szegény-rétegekre hárítása ellen. A bojkott jelmondata, sajnos,
aktuálisabb, mint valaha: egészség- és családellenes árpolitikával
nem lehet a kibonatkozást megalapozni
És ma már 65 tagszervezet,
150 ezer tag nyomósítja a felhívást.
"
DLF, Lapszemle:
Duna-gate ügy
"Pusztulj el, mint
egy patkány" címmel a Stern című képes magazin a Duna-gate
botránnyal foglalkozva arról tudósít, hogy a lehallgatásokat
leleplező Végvári József őrnagyot, volt titkosszolgálati kollégái
szitává akarják lőni. Az ügy politikai vetületeit a Stern így látja:
- A kormánypárt, az MSZP igyekszik elkerülni a Duna-gate ügyet,
amit az ellenzék piszkos kampányának tart, hogy választásokon íly
módon ártson az MSZP-nek. Nem a pártokat, hanem csak egyes
személyeket és rendezvényeket ellenőriztek. Közben egymás után
buknak a vezető funkciónáriusok. Elsőnek a kémelhárító szolgálat
főnöke, utána a belügyminiszter-helyettes és végül a belügyminiszter
Horváth István, aki parlamenti lemondó beszédében azt állította,
hogy mindig csak az anarchiát akarta meggátolni.
A botrány után biztosra vehető, hogy Pozsgay Imre és társai
teljesen esélytelenül indulnak a választásokon. Ez teszi érthetővé,
Németh Miklós miniszterelnök azon döntését is, hogy a március 25-iki
parlamenti választáson független jelöltként induljon - olvasható a
Stern hasábjain."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Az EKA a választások nyilvánosságáról (1. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
1989. szeptember 10., vasárnap - A háromoldalú politikai tárgyalásokon szerdán középszinten konszenzus született a választójogi törvényről, azzal a fenntartással, hogy néhány nyitva maradt kérdésről - köztük a választás nyilvánosságáról és a kampányról - szakbizottságok tárgyalnak tovább. A választások nyilvánosságáról folyó tárgyalásokról, s az ezzel kapcsolatos EKA-elképzelésekről Haraszti Miklós tájékoztatta az MTI munkatársát.
A kampányidőszak alatti médiaügyeket a nyilvánosság általános kérdéseivel foglalkozó (I/5-ös) bizottságból a választási témákat áttekintő (I/3-as) munkabizottsághoz utalták át. A felek megállapodtak abban, hogy a kampányidőszak tág értelemben 90 napos, tehát a jelöltállítási időt is magában foglalja. A szabályozás erre a szakaszra is érvényes lesz, igaz másképpen mint az utolsó harminc napra. A szakbizottságban az MSZMP delegációja előterjesztett egy tervezetet, amely kizárólag a sugárzó médiákra (rádió, televízió) vonatkozott. Az MSZMP eredeti elképzelése ugyanis az volt, hogy más jellegű tömegkommunikációs eszközöknél nem szükséges a szabályozás. Az ellenzék tárgyalási alapnak elfogadta az MSZMP indítványát, ám jelezte, hogy az írott sajtót is be kell vonni ebbe a szabályozásba, különös figyelmet fordítva az MTI-re. Egyelőre a sugárzó médiákkal kapcsolatos indítványt tárgyalják. Megállapodás született azonban abban, hogy a rádióra és a televízióra vonatkozó megegyezés csak akkor válik véglegessé, ha a kidolgozott elveket az írott sajtóra is érvényesítik - mondta az EKA képviselője. - A munkába véleményezési joggal bevontuk a három nemzeti intézmény: a Magyar Rádió, a Magyar Televízió és az MTI vezetőit, valamint a MUOSZ-t, a Nyilvánosság Klubot, a BM választási irodáját és az Országgyűlés vezetésének képviselőjét - tette hozzá Haraszti Miklós. - Nekik a napokban kell véleményt nyilvánítaniuk a tervezetről az I/3-as és az I/5-ös bizottság együttes ülésén. A bizottságban egyelőre vita folyik a választási hirdetések kérdésében. Az Ellenzéki Kerekasztal a teljes hirdetési szabadság, sőt kötelezettség mellett foglal állást. Ez választási hirdetések esetében azt jelentené, hogy ha az adott szervezet az egyébként szokásos hirdetési tarifát megfizeti és az etikai szabályoknak megfelelő szöveget kíván közzétenni, akkor azt köteles megjelentetni minden olyan orgánum, amely egyébként is közöl hirdetéseket (folyt. köv.)
1989. szeptember 9., szombat 13:12
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|