![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Részleges alkohol- és nikotinbojkott 1990. március 19-25. között
"Márciusban lesz egy esztendeje,
hogy a Józan Élet Szövetség, Magyarországon szokatlan
kezdeményezésként, tíznapos részleges alkohol- és nikotinvásárlási
bojkottot hirdetett - tiltakozásul az áremelések, a válság terheinek
a szegény-rétegekre hárítása ellen. A bojkott jelmondata, sajnos,
aktuálisabb, mint valaha: egészség- és családellenes árpolitikával
nem lehet a kibonatkozást megalapozni
És ma már 65 tagszervezet,
150 ezer tag nyomósítja a felhívást.
"
DLF, Lapszemle:
Duna-gate ügy
"Pusztulj el, mint
egy patkány" címmel a Stern című képes magazin a Duna-gate
botránnyal foglalkozva arról tudósít, hogy a lehallgatásokat
leleplező Végvári József őrnagyot, volt titkosszolgálati kollégái
szitává akarják lőni. Az ügy politikai vetületeit a Stern így látja:
- A kormánypárt, az MSZP igyekszik elkerülni a Duna-gate ügyet,
amit az ellenzék piszkos kampányának tart, hogy választásokon íly
módon ártson az MSZP-nek. Nem a pártokat, hanem csak egyes
személyeket és rendezvényeket ellenőriztek. Közben egymás után
buknak a vezető funkciónáriusok. Elsőnek a kémelhárító szolgálat
főnöke, utána a belügyminiszter-helyettes és végül a belügyminiszter
Horváth István, aki parlamenti lemondó beszédében azt állította,
hogy mindig csak az anarchiát akarta meggátolni.
A botrány után biztosra vehető, hogy Pozsgay Imre és társai
teljesen esélytelenül indulnak a választásokon. Ez teszi érthetővé,
Németh Miklós miniszterelnök azon döntését is, hogy a március 25-iki
parlamenti választáson független jelöltként induljon - olvasható a
Stern hasábjain."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Forma-1-es világbajnoki pontokért a Hungaroringen (1. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
1989. augusztus 13. vasárnap (MTI) - Gerhard Berger vasárnap néhány perccel 10 óra előtt az eget kémlelte, s ujjával figyelmeztetőleg a Hungaroring fölött gyülekező felhőkre mutatott. Az osztrák pilótán kivül bizonyára még több tizezren voltak kiváncsiak az időjárás alakulására azok közül is, akik a hétvégi kikapcsolódásuk csucspontjaként a IV. Magyar Nagydij Forma-1-es autós gyorsasági futam megtekintését választották. Az érdeklődőknek bizony nem volt könnyü eldönteniük, milyen ruhát válasszanak erre a napra, hiszen fülledt meleg volt, s ugyanakkor arra is számitani lehetett, hogy bármelyik percben elered az eső. A borongós idő ellenére már a kora reggeli órákban tizezrek indultak utnak a világbajnoki versenynek otthont adó Hungaroring felé, hogy - elkerülve a várható zsufoltságot - időben, lehetőleg még a délelőtti bemelegitő edzés előtt kiérjenek a pályára, s elfoglalhassák helyüket a tribünökön vagy a füves domboldalon. Attól függően, hogy mennyit szántak az egésznapos müsorra, azaz milyen jegyet váltottak. (A korábbi évekhez hasonlóan ezuttal is voltak élelmes sportrajongók, ők a betonkeritésen kivül a fák erős ágain rendezkedtek be...) A 10 órakor kezdődött félórás bemelegitő edzést már mintegy 60 ezren kisérték figyelemmel, de minden irányból folyamatosan, tömött sorokban érkeztek az ujabb és ujabb érdeklődők, igy a nézőszám percről-percre jelentősen emelkedett. A szektorokra pillantva feltünt, hogy rengeteg zászló, transzparens köszönti a Ferrari-csapatot, s annak is második számu pilótáját, Bergert. Ezek is alátámasztották azokat a hireket, miszerint az országhatárokon tulról a legtöbben Ausztriából és Olaszországból érkeztek a világbajnokság idei tizedik erőpróbájára. Ami pedig az edzéseredményeket illeti: amint az várható volt, egyik versenyző sem hajtotta meg ugy igazán a kocsiját. A 26 indulásra jogosult pilóta közül egyedül a brit Mansell (Ferrari) ért el 1:24 percen belüli (1:23.965) teljesitményt, az egészen pontosan 3967.816 méter hosszu pályán. A dobogóra esélyesek - a brazil Senna (McLaren), a francia Pros (McLaren), az olasz Patrese (Williams), Berger - kivétel nélkül ott voltak az élcsoportban 1:24-es körökkel. Talán csak az hatott a meglepetés erejével, hogy a délutáni viadalon a 10. sorból rajtoló brit Jonathan Palter (Tyrrell) futotta a második leggyorsabb kört 1:24.097 perccel. (folyt.köv.)
1989. augusztus 13., vasárnap 11:25
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|