|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Történelemtanárok Egyletének állásfoglalása
"A Történelemtanárok Egylete
sajnálattal értesült arról, hogy Glatz Ferenc művelődési miniszter
megfelelő előkészítés, s az érintettek bevonása nélkül döntött a
szóbeli érettségi tételek összellításának új rendjéről."
SZER, Magyar híradó:
Grósz Károly esete
"Tegnap Leninvárosban az MDF által szervezett tüntetésen a
résztvevők tiltakoztak az ellen, hogy az MSZMP képviseletében Grósz
Károly is szerepeljen a leninvárosi televízió által szervezett
stúdióvitán. A tv-műsor a térség gazdasági helyzetét tárgyalta
volna.
Az MTI jelentése szerint Grósz Károly érkezését körülbelül 200
tüntető megvárta, s mikor megjött lökdösték, körbefogták, köpködték
- sőt állítólag meg is ütötték. Többen dühösen kiabáltak: - Elegünk
volt mindazokból, akik tönkretették országunkat
A stúdióvita elmaradt, s a városi televízióban közölték, hogy az
MSZMP feljelenti a Magyar Demokrata Fórum helyi szervezetét a
Legfőbb Ügyészségen, de a Leninvárosi Rendőrfőkapitányságon is.
"
|
|
|
|
|
|
|
Mégsem állt le teljesen az Ikarus (1. rész)
|
1990. február 16., péntek - Az előzetes információkkal
ellentétben pénteken mégsem állt le teljesen az Ikarus termelése. A
székesfehérvári és a budapesti üzemben pénteken mégcsak néhány
százan nem dolgoztak, jövő hétfőtől már mintegy másfél ezren nem
mennek munkába. Tehát a termelés leállítása fokozatos, de - mint azt
az Ikarus titkárságán közölték - amíg a Csepel Autógyárból érkeznek
alvázak, addig a buszszerelés is folytatódik. Bár a Csepel
Autógyárnak a Rába már napok óta nem küldi a részegységeket, a
szigetszentmiklósiak még a múlt éjszaka is küldtek alvázakat a
fehérvári Ikarusba.
Az ismét kritikussá vált helyzetről az Ipari Minisztérium képviselője Taba Miklós főosztályvezető az MTI munkatársának azt mondta: az alapvető ok, hogy vontatottan halad az árucsereforgalmi megállapodások előkészítése a KGST-partnerekkel, így a szovjet és az NDK viszonylatban is. Mindez valóban bizonytalanságot okoz a belföldi kooperációs partnerek között, hiszen a buszelemek és részegységek megrendelésétől a szállítási határidőig általában 4-6 hónap telik el. A folyamatos termelést zavaró okokat az iparvállalatok nem tudják kivédeni. A vállalatokkal egyeztetetten mielőbb tisztázni kell a helyzetet, és akár átmeneti megállapodást kell kötni ezekkel a KGST-országokkal. Mindez persze nem jelentheti - tette hozzá az ipari vezető - a közelmúltban aláírt magyar kormány-IMF-megállapodás felülvizsgálatát, hiszen ab ban a magyar fél kötelezettséget vállalt, hogy a kereskedelemben keletkezett rubelaktivumot az idén megszünteti.
Tamás István, a Kereskedelmi Minisztérium főosztályvezető-helyettese közölte, hogy a csehszlovák fél 250 buszt rendelt, ezekre megadták az exportengedélyt, az NDK-beli vevők 916 járművet kértek, 420 szállítására kötöttek szerződést, ebből 219 exportjára a KEM engedélyt adott, s további 100 engedélyezése folyamatban van. A legnagyobb gond a szovjet piaccal kapcsolatos. A főosztályvezető-helyettes szerint a magyar vállalatok, köztük az Ikarus, nem érdekeltek bizonyos importtételek átvételében, pedig ez segítené az exportengedélyezést. Bár a korábban kötött kétoldalú kormányközi megállapodásban szerepel például a szovjet sebességváltók és tengelyek beszerzése, a magyar felhasználó nem mutat készséget azok átvételére, igaz a gyártó szállítókészsége sem megfelelő. (folyt.köv.)
1990. február 16., péntek 15:07
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|