|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Történelemtanárok Egyletének állásfoglalása
"A Történelemtanárok Egylete
sajnálattal értesült arról, hogy Glatz Ferenc művelődési miniszter
megfelelő előkészítés, s az érintettek bevonása nélkül döntött a
szóbeli érettségi tételek összellításának új rendjéről."
SZER, Magyar híradó:
Grósz Károly esete
"Tegnap Leninvárosban az MDF által szervezett tüntetésen a
résztvevők tiltakoztak az ellen, hogy az MSZMP képviseletében Grósz
Károly is szerepeljen a leninvárosi televízió által szervezett
stúdióvitán. A tv-műsor a térség gazdasági helyzetét tárgyalta
volna.
Az MTI jelentése szerint Grósz Károly érkezését körülbelül 200
tüntető megvárta, s mikor megjött lökdösték, körbefogták, köpködték
- sőt állítólag meg is ütötték. Többen dühösen kiabáltak: - Elegünk
volt mindazokból, akik tönkretették országunkat
A stúdióvita elmaradt, s a városi televízióban közölték, hogy az
MSZMP feljelenti a Magyar Demokrata Fórum helyi szervezetét a
Legfőbb Ügyészségen, de a Leninvárosi Rendőrfőkapitányságon is.
"
|
|
|
|
|
|
|
Leáll az Ikarus is
|
1990. február 15., csütörtök - A szocialista export
leállítása, annak tételenkénti, újraengedélyeztetése miatt az Ikarus
nem tud eleget tenni szovjet és NDK-beli szállítási
kötelezettségének. A már tavaly megkötött szerződéseket a
Kereskedelmi Minisztérium akkor engedélyezte. A többszáz beszállító
partner, mindenekelőtt a Rába és a Csepel Autó mindennek ismeretében
az autóbuszelemek, részegységek gyártásának biztosításához immár
előzetes fizetési garanciákat kér az Ikarustól, illetve a bankoktól.
Ennek hiányában leállították a buszelemek gyártását, és bizonytalan
ideig nem küldik azokat az autóbuszgyárnak. Mindezt az Ikarus
gazdasági vezérigazgató-helyettese, Bóna Imre közölte az MTI-vel.
Elmondta azt is: tény, hogy mintegy 1 milliárd forinttal tartoznak a Csepel Autónak, de ekkora hátralékuk mindig volt a fizetéseknél, hiszen körülbelül ilyen értékben vásárolnak részegységeket havonta, s a számla kiegyenlítése általában 1-4 hetet vesz igénybe. A vezérigazgató-helyettes szerint a szocialista export adminisztratív úton való visszafogása borította fel az együttműködést a kooperációs partnerek között, és nem a már említett fizetési késedelem. Egyébként az Ikarus is sorbanáll pénzéért megrendelőinél.
Péntekre virradóra az éjszakai műszak már csökkentett ütemben dolgozik, péntektől pedig teljesen leáll az Ikarus valamennyi gyára és leányvállalata, összesen több mint tízezren nem mennek dolgozni. Hogy mennyi ideig tart a leállás; 20, 30, 50 napig - a gyár vezetése nem tudja. A szakszervezettel még kemény vitára számíthatnak, de a dolgozókkal már megállapodtak abban, hogy úgynevezett állásidő-pénzt fizetnek számukra a leállás idején: bérük nyolcvan százalékát.
A leállás miatt a gyár nem tud eleget tenni nyugati megrendeléseknek sem, így tetemes kötbér fizetésével számolhatnak.
Az MTI információi szerint jelenleg semmiféle egyeztetés vagy tárgyalás nem folyik az Ikarus és hazai koooperációs partnerei, illetőleg az érintett minisztérium között, bár ez utóbbit tájékoztatták a kialakult helyzetről. (MTI)
1990. február 15., csütörtök 18:26
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|