Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › február 15.
1989  1990
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Történelemtanárok Egyletének állásfoglalása

"A Történelemtanárok Egylete sajnálattal értesült arról, hogy Glatz Ferenc művelődési miniszter megfelelő előkészítés, s az érintettek bevonása nélkül döntött a szóbeli érettségi tételek összellításának új rendjéről."
SZER, Magyar híradó:

Grósz Károly esete

"Tegnap Leninvárosban az MDF által szervezett tüntetésen a résztvevők tiltakoztak az ellen, hogy az MSZMP képviseletében Grósz Károly is szerepeljen a leninvárosi televízió által szervezett stúdióvitán. A tv-műsor a térség gazdasági helyzetét tárgyalta volna. Az MTI jelentése szerint Grósz Károly érkezését körülbelül 200 tüntető megvárta, s mikor megjött lökdösték, körbefogták, köpködték - sőt állítólag meg is ütötték. Többen dühösen kiabáltak: - Elegünk volt mindazokból, akik tönkretették országunkat A stúdióvita elmaradt, s a városi televízióban közölték, hogy az MSZMP feljelenti a Magyar Demokrata Fórum helyi szervezetét a Legfőbb Ügyészségen, de a Leninvárosi Rendőrfőkapitányságon is. "

Leáll az Ikarus is

1990. február 15., csütörtök - A szocialista export leállítása, annak tételenkénti, újraengedélyeztetése miatt az Ikarus nem tud eleget tenni szovjet és NDK-beli szállítási kötelezettségének. A már tavaly megkötött szerződéseket a Kereskedelmi Minisztérium akkor engedélyezte. A többszáz beszállító partner, mindenekelőtt a Rába és a Csepel Autó mindennek ismeretében az autóbuszelemek, részegységek gyártásának biztosításához immár előzetes fizetési garanciákat kér az Ikarustól, illetve a bankoktól. Ennek hiányában leállították a buszelemek gyártását, és bizonytalan ideig nem küldik azokat az autóbuszgyárnak. Mindezt az Ikarus gazdasági vezérigazgató-helyettese, Bóna Imre közölte az MTI-vel.


Elmondta azt is: tény, hogy mintegy 1 milliárd forinttal
tartoznak a Csepel Autónak, de ekkora hátralékuk mindig volt a
fizetéseknél, hiszen körülbelül ilyen értékben vásárolnak
részegységeket havonta, s a számla kiegyenlítése általában 1-4 hetet
vesz igénybe. A vezérigazgató-helyettes szerint a szocialista export
adminisztratív úton való visszafogása borította fel az
együttműködést a kooperációs partnerek között, és nem a már említett
fizetési késedelem. Egyébként az Ikarus is sorbanáll pénzéért
megrendelőinél.

    Péntekre virradóra az éjszakai műszak már csökkentett ütemben
dolgozik, péntektől pedig teljesen leáll az Ikarus valamennyi gyára
és leányvállalata, összesen több mint tízezren nem mennek dolgozni.
Hogy mennyi ideig tart a leállás; 20, 30, 50 napig - a gyár vezetése
nem tudja. A szakszervezettel még kemény vitára számíthatnak, de a
dolgozókkal már megállapodtak abban, hogy úgynevezett állásidő-pénzt
fizetnek számukra a leállás idején: bérük nyolcvan százalékát.

    A leállás miatt a gyár nem tud eleget tenni nyugati
megrendeléseknek sem, így tetemes kötbér fizetésével számolhatnak.

    Az MTI információi szerint jelenleg semmiféle egyeztetés vagy
tárgyalás nem folyik az Ikarus és hazai koooperációs partnerei,
illetőleg az érintett minisztérium között, bár ez utóbbit
tájékoztatták a kialakult helyzetről. (MTI)



1990. február 15., csütörtök 18:26


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés

" A Fidesz-ellenes propaganda ugyanis akkor már majd' két éve, a Fidesz létrejötte óta szisztematikusan azt sulykolta az emberek fejébe, hogy ultraradikális, szélsőjobboldali, netán fasisztoid szervezettel állnak szemben. Nos ennek a rágalomnak befellegzett. A február 15-i sajtótájékoztatón még egy fontos elvi bejelentés történt: az, hogy a Fidesz az ország szempontjából a legcélravezetőbbnek egy SZDSZ-MDF nagykoalíciót tartana."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD