|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pártközi Egyeztető Bizottság felhívása a szerkesztőségekhez
"A pártközi egyeztető bizottság nem tudja elfogadni azt a tényt,
hogy egyes színészek és közéleti személyiségek televízióban való
szakmai szereplését a választási kampányban való részvételük miatt
korlátozzák. Ugyanakkor érvényesnek tartjuk erre vonatkozóan a
pártok által elfogadott Etikai Kódex ajánlásait."
BBC, Panoráma:
A magyarországi privatizálásról
"A múlt héten
Londonban járt Martonyi János, a magyar privatizálás felelős
megbízottja. A magyarországi változásoknak ez a területe
meglehetősen érdekli az angol közvéleményt, hiszen a privatizálás
újkori formájában angol találmánynak tekinthető. Így hosszabb cikk
jelent meg róla az Independent című lap mai számában: a lap fiatal
gazdasági szerkesztőjének, Peter Tordainak az írása. Ezt ismerteti
most munkatársunk, Radnóti Zoltán:
- Halkszavú, de nagyon jó benyomást keltő ügyvéd Martonyi János,
akinek feladata a magyar gazdaság eladása, és aki életet lehelt a
magyar gazdasági feladatok legellentmondásosabb kérdésébe, a
privatizálásba - kezdi a cikk, majd így folytatja:
- A privatizálás folyamata előrehaladottabb Magyarországon, mint
másutt, és a privatizálási biztos által javasolt megoldások
úttörő-példát jelentenek a többi kelet-európai országnak.
Martonyi tervezte meg a folyamat nagy részét. Hivatala az
Országház épületével szemben van. Kis iroda, mert minimumra akarja
redukálni a bürokráciát. "
|
|
|
|
|
|
|
Véget ért a taxisblokád - német visszhang
|
Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. október 29. hétfő (MTI-tud) - Antall József
kormánya sebesüléseket elszenvedve jutott túl fennállásának
legsúlyosabb belpolitikai válságán; a benzinárak drasztikus
felemelésétől kénytelen volt elállni, sok magyar véleménye szerint
engedve az utca nyomásának - így összegezte a DPA német hírügynökség
hétfőn a kora délutáni órákban a magyarországi helyzetet.
A DPA véleménye szerint ,,bizonyára az volt a kormány hibája, hogy a szükséges áremeléseket a szociális partnerekkel való egyezetetés nélkül egyoldalúan rendelte el,,.
- Gazdasági szakértők mégis felteszik maguknak a kérdést: miként is lehetne a helyzetet kézben tartani, miután csökkent a szovjet kőolajbehozatal mennyisége, az Öböl-válság pedig magas világpiaci árakat eredményezett? - írja a német hírügynökség. - A válság után mégis feltűnik egy bíztató momentum: a kormány, miután eddig másodrangú témákkal foglalta le magát, kénytelen lesz erőteljes lépéseket tenni a gazdasági reformok irányában, hogy végre javuljon az életszínvonal.
A helyhatósági választásokon tapasztalt alacsony részvétel, a kormánypárt rossz szereplése valószínűleg még nem volt elegendő ahhoz, hogy a kormány szeme felnyíljon, és meglássa az országban uralkodó tényleges helyzetet - állapítja meg a DPA.
A német lapokban megjelent tudósítások zöme is az előkészítés hiányosságait hánytorgatja fel a hétvégi helyzetképet megrajzoló, ,,kompromisszum van kialakulóban,, típusú anyagaikban. - A politikai ellenzék, főleg a szabaddemokraták és a lakosság többsége nem vitatja a benzinárak emelésének szükségességét, de bírálják a kivitelezés módját - írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung.
- Magyarországon elégedetlenség uralkodik a kormány bejelentett szándéka miatt, hogy a különböző területeken komolyan gondolja az áremeléseket. A hangulatra jellemző az egyik taxis funkcionárius megjegyzése: semmi kifogása nincs az ,,európai árak,, ellen, de akkor már ,,európai béreket,, is akar. ,,Európai termelékenységről,, azonban nem beszélt - írja a piacgazdaság mellett feltétlenül kiálló frankfurti lap, amely szerint egyébként tisztán kereskedelmi szempontból nézve a benzinár megemelése védhető. - Egy liter benzin ára Magyarországon nem nagyon tér el a más országokban érvényben levő áraktól, és ezen kívül Magyarországon a benzin árában már benne van a kötelező járműbiztosítás összege is - jegyzi meg az újság.+++
1990. október 29., hétfő 16:04
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|