|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pártközi Egyeztető Bizottság felhívása a szerkesztőségekhez
"A pártközi egyeztető bizottság nem tudja elfogadni azt a tényt,
hogy egyes színészek és közéleti személyiségek televízióban való
szakmai szereplését a választási kampányban való részvételük miatt
korlátozzák. Ugyanakkor érvényesnek tartjuk erre vonatkozóan a
pártok által elfogadott Etikai Kódex ajánlásait."
BBC, Panoráma:
A magyarországi privatizálásról
"A múlt héten
Londonban járt Martonyi János, a magyar privatizálás felelős
megbízottja. A magyarországi változásoknak ez a területe
meglehetősen érdekli az angol közvéleményt, hiszen a privatizálás
újkori formájában angol találmánynak tekinthető. Így hosszabb cikk
jelent meg róla az Independent című lap mai számában: a lap fiatal
gazdasági szerkesztőjének, Peter Tordainak az írása. Ezt ismerteti
most munkatársunk, Radnóti Zoltán:
- Halkszavú, de nagyon jó benyomást keltő ügyvéd Martonyi János,
akinek feladata a magyar gazdaság eladása, és aki életet lehelt a
magyar gazdasági feladatok legellentmondásosabb kérdésébe, a
privatizálásba - kezdi a cikk, majd így folytatja:
- A privatizálás folyamata előrehaladottabb Magyarországon, mint
másutt, és a privatizálási biztos által javasolt megoldások
úttörő-példát jelentenek a többi kelet-európai országnak.
Martonyi tervezte meg a folyamat nagy részét. Hivatala az
Országház épületével szemben van. Kis iroda, mert minimumra akarja
redukálni a bürokráciát. "
|
|
|
|
|
|
|
Taxis tiltakozás - orszhágos helyzetekép - délelőtt (2. rész)
|
A szolnoki Tisza-hídon is leállt a forgalom reggelre a taxisok és a teherfuvarozók demonstrációjának következtében. A városban teljes a csend, minden kocsi áll, a nagyforgalmú 4-es úton Abonyig ért a kocsisor a kora reggeli órákra.
Bács-Kiskun nagyvárosaiban a taxisok és a tiltakozó akcióhoz csatlakozók szinte teljesen megbénitották a távolsági forgalmat. Kecskemét valamennyi főútját lezárták a teherfuvarozók, a személyszállitó gépjárművek tulajdonosai. A benzinár emelés ellen tiltakozók demonstrációjának következtében a megyeszékhely mind a négy bevezető útja előtt kilométeres hosszuságban sorakoznak a járművek. Kiskunfélegyházán a Szeged felőli közlekedést, Kalocsán, Kiskunhalason egy-egy fűutat zártak el, Baján a Duna-híd forgalmát bénították meg. A tiltakozó mozgalmat szervezők csak a megkülönböztetett jelzéssel haladó járműveket engedik át.
Hasonló a helyzet Székesfehérvárott, ahol a közlekedési ipartestület kezdeményezésére reggel 6 órától 4OO taxis és 4OO teherfuvarozó zárta le a közlekedési csomópontokat, és csatlakozott hozzájuk a vállalati gépkocsivezetők és magánautósok sokasága. A kritikus helyzetben a sztrájk szervezői próbálják elérni, hogy a tűzoltó és mentő járművek átjussanak a torlaszokon.
Tatabánya hermetikusan lezárt város. Nemcsak a főútvonalakon, hanem a város belső utcáin is leállt a forgalom, s a tömegközlekedés - a Vértes-Volán - autóbuszait sem engedték ki a végállomásokról.
Lezárták a város minden bevezető útvonalát Kaposvárott, s ugyanez a helyzet Salgótarjánban is. Mindkét városban áll a közlekedés. Csak a megkülönböztető jelzéseket használó járműveket engedik át a tiltakozók az Eger határában emelt úttorlaszokon, s a belvárosban is nagy a torlódás. Áll a forgalom Gyöngyösön a 3-as számú főközlekedési út városon áthaladó szakaszán is.
A zalaegerszegi magánfuvarozók fél 1O-re hírdettek találkozót a sportcsarnokban, s akkor döntik el, milyen demonstrációt szerveznek, egyelőre tehát itt nincs fennakadás a közlekedésben. (MTI)
1990. október 26., péntek 09:22
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|