|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pártközi Egyeztető Bizottság felhívása a szerkesztőségekhez
"A pártközi egyeztető bizottság nem tudja elfogadni azt a tényt,
hogy egyes színészek és közéleti személyiségek televízióban való
szakmai szereplését a választási kampányban való részvételük miatt
korlátozzák. Ugyanakkor érvényesnek tartjuk erre vonatkozóan a
pártok által elfogadott Etikai Kódex ajánlásait."
BBC, Panoráma:
A magyarországi privatizálásról
"A múlt héten
Londonban járt Martonyi János, a magyar privatizálás felelős
megbízottja. A magyarországi változásoknak ez a területe
meglehetősen érdekli az angol közvéleményt, hiszen a privatizálás
újkori formájában angol találmánynak tekinthető. Így hosszabb cikk
jelent meg róla az Independent című lap mai számában: a lap fiatal
gazdasági szerkesztőjének, Peter Tordainak az írása. Ezt ismerteti
most munkatársunk, Radnóti Zoltán:
- Halkszavú, de nagyon jó benyomást keltő ügyvéd Martonyi János,
akinek feladata a magyar gazdaság eladása, és aki életet lehelt a
magyar gazdasági feladatok legellentmondásosabb kérdésébe, a
privatizálásba - kezdi a cikk, majd így folytatja:
- A privatizálás folyamata előrehaladottabb Magyarországon, mint
másutt, és a privatizálási biztos által javasolt megoldások
úttörő-példát jelentenek a többi kelet-európai országnak.
Martonyi tervezte meg a folyamat nagy részét. Hivatala az
Országház épületével szemben van. Kis iroda, mert minimumra akarja
redukálni a bürokráciát. "
|
|
|
|
|
|
|
Megkezdődött az 5. Magyar Nagydíj (3. rész)
|
A délelőtti másfél órás szabadedzés kisebbfajta szenzációval szolgált: a 26 éves francia Jean Alesi érte el a legjobb köridőt. A Tyrrell pilótájának - aki csak a 18. vb-futamán vesz részt - fantasztikus száguldása azért nem teljesen váratlan, hiszen a szakemberek közül többen jelezték előre: a rendkívül tehetséges, időnként vakmerő autósnak kedvez a Hungaroring vonalvezetése. Ezen a pályán ugyanis a sztárcsapatok, így a Ferrari, a McLaren, a Williams és a Benetton nem mindig tudják érvényesíteni motorjaik nagyobb teljesítményéből adódó előnyüket.
- A Hungaroring kedvez nekünk, mert nem leszünk akkora hátrányban, mint a gyors pályákon - vélekedett Ken Tyrrell, a Tyrrell csapatfőnöke. - Nagyon készülünk erre a versenyre, szerintem jó esélyünk van a pontszerzésre. Alesit egyébként a negyedik-ötödik, a japán Nakajimát pedig a hetedik-nyolcadik helyre várom. Alesi - akit több csapat is szívesen szerződtetne, de állítólag ő mégis a Williamshez tart - az utolsó, 18. körében repesztett a leggyorsabban, s egyedüliként a mezőnyben az 1:20 perces bűvös határon belül, 1:19.528 alatt teljesítette a 3968 métert.
Úgy tűnik, hogy két versenyzőnek, az olasz Gabriele Tarquininek és a világbajnoki címvédő francia Alain Prostnak gondjai lehettek a kocsival, mert csak három, illetve hat kört futottak. Ezzel szemben a tavalyi magyarországi futamon győztes brit Nigel Mansell 26 alkalommal száguldotta végig a csaknem négykilométeres aszfaltcsíkot. Prostnak be is kellett érnie a 9. legjobb időeredménnyel, míg Mansell - Alesi és a brazil Ayrton Senna (ő eddig mindig dobogós volt a Hungaroringen, egyszer nyert, háromszor pedig második lett) - mögött a harmadik leggyorsabb kört könyvelhette el.
A délelőtt krónikájához tartozik még, hogy az ausztrál David Brabham egy ízben megpördült, s ettől olyan zavarba jött, hogy métereken keresztül a mezőnnyel szemben autózott. A furcsa irányváltásból szerencsére nem kerekedett nagyobb kalamajka... (folyt.köv.)
1990. augusztus 10., péntek 13:30
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|