Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › február 09.
1989  1990
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Szegények Önsegélyező Szervezetének felhívása

"Téli ruhákat, nadrágokat, cipőket, pulóvereket, kabátokat kérünk, főként férfiaknak. Az adományokat a következő címen adhatják le: Városi Vöröskerszt Budaőrs, Szabadság út 57., február 12-től kezdődően, délelőtt 10-től 18 óráig. Segítségüket előre is szívből köszöni: a SZÖSZ és az Otthon vezetése. "
SZER, Magyar politikai magazin:

Választások előtt

"Nem túlzás tehát az az állítás, hogy március 25-ikén a választók legalább félszáz párt jelöltjeire adhatják voksukat. Ki tudná megjósolni vajon hány párt marad nyeregben, hánnyal találkozhatunk mondjuk egy év múlva. Sok ez az ötven, még ha a helyi, vagy kisebbségi érdekeket is figyelembe vesszük, akkor is tobzódunk a programokban és nyilvánvalóan rengeteg az átfedés. De meg kell értenünk a burjánzó pártalapítás reflexét is. 1956-tól eltekintve több mint 40 év hiányát egyenlítik ki a politizálás kedvét vagy szükségét érzők. "

Országgyűlés - harmadik nap (12. rész)

Nobis Ferenc (Budapest, 66. vk.), a Budafoki Építőipari
------------
Szövetkezet elnöke a 6-os főút új budapesti bevezetésének az M0-ás
autópályával együtt történő kiépítése tárgyában interpellált a
közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhez. A képviselő
szerint az érintett kerületek lakosai félnek attól, hogy ennek az
útnak az építése inkább hátrányos lesz, mint előnyös, az amúgy is
túlzsúfolt útszakasz tovább terhelődik. Ezért igénylik a lakosok,
hogy a 6-os főutat - az M0-ás autópályával egyidejűleg - új
nyomvonalon építsék ki, a XI. kerületi Hunyadi János útig, s
teremtsék meg a megfelelő csatlakozási pontokat is.

    Derzsi András válaszában rámutatott, hogy az M0-ás autópálya
tervezése és építése a legkorszerűbb módszerekkel történik. A
beruházás egyik legfontosabb célja a belső városrészek
tehermentesítése. Jelenleg a 6-os út és az M5-ös autópálya közötti
mintegy 15 kilométeres szakasz kiépítése folyik, az átadás 1990
második félévében várható. A 4,5 milliárdos költséggel megvalósított
útszakasz kétségkívül tehermentesíti a kerületet, elsősorban a
Dunántúlról Pest irányába tartó forgalmat tereli el. A miniszter
annyiban osztotta a képviselő aggodalmát, hogy ha az M0-ás autópálya
második szakasza is megvalósul az M1-es és az M7-es autópályák
között, akkor ez már jelentősen terheli a 6-os út belső szakaszát. A
feszültségek elkerülésére a tárca több egyeztető megbeszélést
tartott a lakosság képviselőivel, és az útépítés ütemezésében
messzemenően figyelembe vették a kerület lakosainak véleményét.
Mindezeknek megfelelően a 6-os út külső szakasza 1991-ben. a
leginkább túlzsúfolt belső szakasza pedig 1993-ban készül el.

    A képviselő megköszönte az interpellációra adott választ, és
egyúttal a miniszter korrekt, segítőkész magatartását, amelyet a
korábbi egyeztető tárgyalásokon tanusított. Az Országgyűlés
ugyancsak elfogadta a miniszter válaszát. (folyt.köv.)


1989. május 12., péntek 13:10


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD