|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A nemzeti csúcs közleménye (1. rész)
"A konzultáció résztvevői - a pártok vezetői, a Magyar
Köztársaság ideiglenes elnöke, az Országgyűlés megbízott elnöke, a
miniszterelnök - felszólítják a gazdálkodó szervezeteket, hogy a
választási kampány idejére árpolitikájukban tanúsítsanak messzemenő
önmérsékletet, különösen tartózkodjanak az alapvető élelmiszerárak
emelésétől, mert az tovább növelné a társadalmi feszültséget,
nyugtalanságot váltana ki a lakosság körében.
"
SZER, Választási híradó:
A FKGP állásfoglalása a földről
"A föld-eladások célja elsősorban a földtulajdoni viszonyok
összezavarása, az 1947-es földtulajdoni állapotokhoz való
visszatérés megakadályozása.
A Független Kisgazdapárt világosan kifejezésre juttatta, hogy
belpolitikai békét akar, nem kívánja a kormány megbuktatását, de
ennek legfontosabb előfeltétele az állami-, és tsz-földek
elidegenítésének felfüggesztése.
Őszinte sajnálatunkat fejezzük ki amiatt, hogy a kormány nem
vette komolyan figyelmeztetésünket, rosszul mérte fel, túlbecsülte
saját erejét, és alábecsülte a Független Kisgazdapárt politikai
súlyát.
A kormány és az általa rángatott pipogya marionett parlament
rákényszeríti a Független Kisgazdapártot, hogy határozott lépéseket
tegyen."
|
|
|
|
|
|
|
Hamarosan ismét megindul a belföldi légiközlekedés (2. rész)
|
A belső légiforgalom lebonyolítására, szervezésére AVIA Express néven közös vállalat alakul. Erről már előrehaladott tárgyalások folynak. A vállalkozásban részt vesz az LRI, a MALÉV, a MÉM Repülőgépes Szolgálat, valamint előreláthatólag a Hungarocamion, az Országos Mentőszolgálat és az MHSZ. A társaság nyitott, hozzá további, akár külföldi tagok is csatlakozhatnak. Az új cég gondoskodik majd arról, hogy a megfelelő repülőgéppark, valamint a hajózó, a műszaki és az üzemeltető személyzet rendelkezésre álljon, továbbá szavatolja a szükséges szolgáltatási színvonalat. Első lépésben a tagok tulajdonában lévő - különböző típusú - repülőgépeket használják utasszállításra. Így lesz a gépek között például 19 személyes L-410-es, szó van a JAK-40-es igénybevételéről, valamint helikopterek és más - elsősorban légitaxi célokra alkalmas - kisgépek beállításáról. Amennyiben a vállalkozás gazdaságosnak bizonyul, szóba jöhet az is, hogy a közös vállalat kifejezetten erre a célra alkalmas repülőgépeket vásárol. A belföldi légiforgalomban részt vevő gépek természetesen csak a kijelölt biztonságos légifolyosókon közlekedhetnek, s a forgalom szervezésénél messzemenően figyelembe veszik a környezetvédelmi szempontokat, valamint azt, hogy a repülés biztonsága megfeleljen a légügyi hatóságok által előírt, nemzetközileg is elfogadott követelményeknek. (MTI)
1989. február 22., szerda 22:50
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|