|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Keresztény Nemzeti Unió közleménye
" A jelenleg kialakult súlyos helyzetben komoly felelősség hárul a
Magyar Televízóra, amely sajnos, ma sem áll a helyzet magaslatán. A
magyar nép jogos követeléseit semmibe veszi. Vezetősége rendkívül
nehéz helyzetbe hozta a legutóbbi tüntetők szervező és rendező
gárdáját, köztük a Keresztény Nemzeti Uniót is. A jogosan
felháborodott tömeget csak komoly erőfeszítések árán tudtuk
lecsillapítani. "
SZER, Kommentár nélkül:
MDF program
"Dr. Bod Péter Ákos vagyok, a Magyar Demokrata Fórum gazdasági
tanácsadója, közgazdász.
A magyar nép hajlandó sokat és keményen dolgozni. A Magyar
Demokrata Fórum gazdasági programja azt célozza, hogy népünk otthon,
birtokon belül érezhesse magát, hogy érdemes legyen dolgozni,
alkotni, tanulni. Olyan versenyképes piaci gazdaságot akarunk, amely
az európai fejlett, demokratikus országoknak egyenrangú partnere
lesz. E célokat csak őszinte, kiszámítható, a magyar adottságokkal
számoló programmal érhetjük el.
"
|
|
|
|
|
|
|
BKV-sajtótájékoztató (1. rész)
|
1990. január 22., hétfő - A BKV járművei január 23-án,
kedden, a szokásos hétköznapi munkarendtől eltérően, két órával
később indulnak hajnalban-reggel, a vállalat dolgozóinak sztrájkja
miatt - jelentették be hétfőn a BKV sajtótájékoztatóján. Mint
ismeretes, a sztrájkra azért kerül sor, mert a közlekedési ágazat az
elmúlt évek során mintegy 20 százalékos bérelmaradásba került más
termelői ágazatokhoz képest, s ennek kompenzálását követelik a
dolgozók. Emellett 1990-től a kormány által deklarált 20 százalék
körüli inflációs rátának megfelelő, úgynevezett követő
bérmechanizmusra is igényt tartanak.
Zahumenszky József vezérigazgató szólt arról, hogy a vállalat vezetése nem tartja időszerűnek a dolgozók sztrájkját, mivel még folynak a tárgyalások a KÖHÉM, a Fővárosi Tanács és a BKV illetékesei között. Egyébként a vezérigazgató felhívásban fordult a vállalat dolgozóihoz a sztrájk későbbi időpontra halasztása érdekében.
A vállalat szakszervezeti bizottságának képviselői hangsúlyozták, hogy nem a szakszervezet, hanem a dolgozók szervezték a január 23-i sztrájkot, mivel az elmúlt három hónapban felvetéseikre nem kaptak számukra elfogadható magyarázatot. A mai helyzet - amikor a BKV számos szempontból (bér, gépppark, fluktuáció) kedvezőtlen körülmények közé került - nem tartható tovább. Erre kívánják felhívni a sztrájkkal az illetékesek és a társadalom figyelmét.
A vállalat gazdálkodásáról Zahumenszky József elmondta, hogy 1989-et az előzetes adatok szerint 14,7 milliárd forintos árbevétellel, 14,5 milliárd forintos kiadással teljesítették. Ezt az eredményt a negyedik negyedévben erősen visszafogott forgalmi teljesítmények, és a fenntartási költségráfordítások alacsony szinten tartása tette lehetővé. 1990-ben a vállalat 16 milliárd forintot is meghaladó tervezett kiadással számol. Várhatóan azonban kiadásaik tovább növekednek majd, mivel a tervszám nem tartalmazza például a gázolaj árának legújabb, 31 százalékos növelését. A február 1-jétől bevezetendő megemelt viteldíjak mintegy 27-28 százalékban fedezik a vállalat költségeit. A Fővárosi Tanács által január 23-án - feltehetően - megszavazandó 800 millió forintos többlet-támogatással, illetve a tarifaemelés 1,3 milliárd forintos bevételével szemben áll a béremelés, az étkezési hozzájárulás és a növekvő energiaköltség. (folyt.köv.)
1990. január 22., hétfő 18:55
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|