Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › február 06.
1989  1990
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Ruttner György nyilatkozata

"A Független Szociáldemokrata Párt ügyvezető elnöke a Népszabadság február 6-i számában úgy foglalt állást, hogy a párt szorosabbra fűzi kapcsolatait a Magyar Szocialista Párttal, és ezt a szándékát Nyers Rezsőhöz írt levelében is kifejezte. Ez a közlés meglepett, mert a választások előtt nem látok lehetőséget a két párt közötti szorosabb együttműködésre, esetleges koalícióra. "
SZER, Magyar híradó:

Antiszemitizmus Magyarországon?

"...a sakkozó Polgár lányok édesapja arról panaszkodik, hogy az utóbbi hetekben több fenyegető, antiszemita levelet kapnak, és lányai ezért nem tudnak nyugodtan felkészülni a soron következő nemzetközi versenyekre. A másik jelentés az MDF elnökségének ugyancsak mai nyilatkozata, amely felháborodással veszi tudomásul és utasítja vissza, hogy az MDF képviselőjelöltek nevére kitöltött kopogtatócédulákra ismeretlen tettesek Hitler nevét írták, és horogkeresztet rajzoltak. "

Megbénult a belga légiközlekedés (tudósítói, Jeszenszkyvel)

Baracs Dénes, az MTI tudósítója jelenti:
Brüsszel, 1990. június 29. péntek (MTI-tud.) - Megbénította a belga légiközlekedést a repülésirányítók pénteki sztrájkja. Az ,,égi váltóállítók,, az ellen tiltakoznak, hogy - állításuk szerint - 1974. óta nem változtatták besorolásukat. A légiközlekedés felelősei ezt tagadják, szerintük erre csak a legfelsőbb fizetési kategóriákba esők hivatkozhatnának.


Mivel a sztrájk egybeesett a nyári szabadságidő kezdetével, a
gép nélkül maradt utasokat a szomszédos nagy nemzetközi
repülőterekre, Párizsba és az amszterdami Schiphol repülőtérre sem
lehetett átirányítani. A kis belga repülőterek sem nyújtottak
alternatívát, mivel ott is sztrájkoltak a repülésirányítók. Csak
néhány kisebb hollandiai és francia repülőtérről indulhattak az
utasok.

    Jeszenszky Géza külügyminiszter, mivel a MAlÉV menetrendszerű
gépe el sem indult Budapestről Brüsszelbe, a magyar nagykövetség
gépkocsiján Kölnbe indult brüsszeli tárgyalásai után, hogy ott érje
el a Malév gépét.

    A brüsszeli Zaventem repülőtér időközben egyetlen hatalmas
táborra alakult át, ahol hoppon maradt utasok tömegei próbáltak
jegyet szerezni máshonnan induló gépekre, visszaváltatni jegyüket,
vagy egyszerűen visszajutni a városba.

    A Brüsszelben működő légitársaságok mindegyike átlagban már 25
millió frankot vesztett azóta, hogy a repülésirányítók
sztrájkmozgalma a múlt héten megkezdődött, először naponta kétszer
két órás munkabeszüntetéssel. A legnagyobb vesztes a SABENA, a belga
légitársaság, amely járatait mind Brüsszelből indítja.+++



1990. június 29., péntek 19:05


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD