![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Ruttner György nyilatkozata
"A Független Szociáldemokrata Párt
ügyvezető elnöke a Népszabadság február 6-i számában úgy foglalt
állást, hogy a párt szorosabbra fűzi kapcsolatait a Magyar
Szocialista Párttal, és ezt a szándékát Nyers Rezsőhöz írt levelében
is kifejezte. Ez a közlés meglepett, mert a választások előtt nem
látok lehetőséget a két párt közötti szorosabb együttműködésre,
esetleges koalícióra.
"
SZER, Magyar híradó:
Antiszemitizmus Magyarországon?
"...a sakkozó Polgár lányok
édesapja arról panaszkodik, hogy az utóbbi hetekben több fenyegető,
antiszemita levelet kapnak, és lányai ezért nem tudnak nyugodtan
felkészülni a soron következő nemzetközi versenyekre.
A másik jelentés az MDF elnökségének ugyancsak mai nyilatkozata,
amely felháborodással veszi tudomásul és utasítja vissza, hogy az
MDF képviselőjelöltek nevére kitöltött kopogtatócédulákra ismeretlen
tettesek Hitler nevét írták, és horogkeresztet rajzoltak.
"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
95 millió dolláros világbanki hitel a magyar közlekedés gyógyítására (1. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
1989. július 11., kedd - A napokban aláírt megállapodás értelmében a Világbank 95 millió dollár kölcsönt nyújt hazánknak közlekedésfejlesztési célokra. A 15 éves lejáratú, kedvező kamatozású hitelt négyféle ,,csomagban,, lehet felhasználni.
A közúti fejlesztésekre fordítható 53,8 millió dollárból az M0-ás autóút következő - az M1-es autópálya és a 6-os főút közötti - szakaszának megépítésére használnak fel jelentős hányadot. Várhatóan 1994-ben lesz kész ez az útszakasz, amely lehetővé teszi, hogy a Hegyeshalom-Budapest-Röszke vonalon áthúzódó transzeurópai útvonal elkerülje a főváros belső részeit. Ebből a keretből útkarbantartó, tengelysúly- és minőségellenőrző berendezéseket szereznek be. Ennek a keretnek a terhére készül egy folyamhajózással, illetve kikötőbővítéssel foglalkozó tanulmány is, 25 millió dollárt pedig a magyarországi utak burkolatának megerősítésére, az útrehabilitációs programra fordítanak. A Budapesti Közlekedési Vállalat fejlesztésére 3 millió dollár szolgál, ebből egyebek között korszerű forgalomirányító rendszert vezetnek be, s átalakítják a vállalati szervezetet. A Hungarocamion 6,1 millió dollárral részesedik a világbanki hitelből; integrált számítógépes információs rendszert állítanak üzembe, és tranzitelosztó raktár berendezéseit vásárolják meg. A MÁV 25 millió dollárt kap a világbanki kölcsönből korszerű szállításirányítási információs rendszerének kiépítésére, az ehhez szükséges berendezések, szoftverek beszerzésére, valamint sínfelújító üzem építésére, s felszerelésére, továbbá pályakarbantartó és -építő gépek vásárlására. A hitel további, valamivel több mint 7 millió dolláros része fel nem osztott tartalék-keretként szolgál. A hitelmegállapodást követően a lehető legrövidebb időn belül kiírják a nemzetközi pályázatokat, amelyeken bárki részt vehet. A megbízásokat azok a vállalatok nyerik el, amelyek a legkedvezőbb feltételekkel, megfelelő garanciák nyújtása mellett vállalkoznak a feladatok elvégzésére. Egyébként a világbanki hitelből megvalósítandó program befejezési határideje 1994 december vége, s a kölcsön lehívásának végső időpontja 1995. június 30-a. (folyt.köv.)
1989. július 11., kedd 14:48
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|