|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Demokrata Fórum Bács-Kiskun megyei jelöltjei
"1. számú választókerület (Kecskemét): dr. Józsa Fábián, jogász.
2. számú választókerület (Kecskemét): dr. Debreczeni József,
tanár.
3. számú választókerület (Tiszakécske): Kánya Gábor, közgazdász.
4. számú választókerület (Kunszentmiklós): Bődi Szabolcs, tanár.
5. számú választókerület (Kiskunfélegyháza): Fekete Pál, tanár.
6. számú választókerület (Kiskőrös): Varga Endre, történész.
7. számú választókerület (Kalocsa): dr. Bárth János,
néprajzkutató.
8. számú választókerület (Kiskunhalas): R. Kiss Sándor, főorvos.
9. számú választókerület (Baja): dr. Péterfi Tamás, ügyvéd.
10. számú választókerület (Bácsalmás): Karsai Péter,
iskolaigazgató."
SZER, Magyar híradó:
Az MDF koalíciós lehetőségeiről - Kulin-interjú
"Az MSZP-vel folytatott tárgyalásos kapcsolatunk nem jelentette
eddig sem azt, hogy valamiféle koalíciós előkészületekről van szó.
Kétségtelen, hogy az MSZP számunkra ígéretesebb politikai erő volt,
mint amivé vált. Azt hittük még néhány hónappal ezelőtt, hogy sokkal
radikálisabb, sokkal egyértelműbb szakításra fog sor kerülni a régi
uralkodó párt és az újonnan megalakult párt között. Ez a radikális
változás azonban nem következett be. Ugyanakkor a külpolitikai
helyzet is úgy alakult, hogy a bennünket körülvevő kommunista gyűrű
ellazult, széttöredezett. Ma nem mondhatjuk azt, hogy azért kell
együttműködni a volt uralkodó párttal, mert a környező országok nem
fogadnának el egy radikálisabb fordulatot. "
|
|
|
|
|
|
|
Megérkezett az iraki kőolaj az Adria-távvezetéken
|
1990. február 5., hétfő - Hétfőn reggel az
Adria-kőolajvezetéken Magyarország területére érkezett az első
jelentősebb közel-keleti olajszállítmány. A Gáz- és Olajszállító
Vállalat siófoki központjától szerzett értesülés szerint az Irakban
vásárolt kétszázezer tonna olaj tankhajón érkezett a jugoszláviai
Omisalj kikötőjébe, ahonnan a nemzetközi távvezetéken húsz nap
juttatják el a százhalombattai finomítóba.
A nemzetközi távvezetéket tíz évvel ezelőtt közös jugoszláv, csehszlovák és magyar beruházással építették. Magyarország költségei mintegy kétmilliárd forintot tettek ki. Mivel a tervezés vdőszakában számításba vett nemzetközi gazdasági viszonyok jelentősen megváltoztak, s a Szovjetunió mindmáig képes volt kielégíteni hazánk import-kőolaj szükségletét, az Adria-vezeték ezideig csaknem teljesen kihasználatlanul állt. Említésre méltó eddigi hasznosítása, mindössze hárommillió tonna kőolaj Szovjetunió-Jugoszlávia közötti tranzitszállítása volt, ennek bevételei azonban a fenntartási költséget sem fedezték.
Emiatt vált az Adria-kőolajvezeték sokak szemében a meggondolatlan állami beruházások egyik mintapéldájává. A jelenlegi helyzetben - a szovjet szállítások csökkenése folytán - Magyarország kőolajellátásának biztonságát jelentheti ez az évi tízmillió tonna szállítókapacitású távvezeték, amelyet Csehszlovákiával közösen használhatunk. (MTI)
1990. február 5., hétfő 15:04
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|