|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Kecskeméti független képviselőjelölt közleménye
"Pártonkívüli, független
képviselőjelöltként kíván indulni a kecskeméti 2. számú
országgyűlési választókerületben Velkei Árpád újságíró. Az őt
támogató ajánlási szelvényt a lakására kéri eljuttatni postán vagy
személyesen, címe: 6000 Kecskemét, Tinódi u.6., IV. em. 26. szám,
vagy a segítői nevére és címére: Derdákné Harmatos Ibolya, 6000
Kecskemét, Daróczi köz 7. fszt. 1.; Tamás Katalin, 6000 Kecskemét,
Batthyány u. 25., III. em. 13.; dr. Altorjai Balázs, 6000 Kecskemét,
Pelikán u.22. (Alsószéktó); Gazdik István, 6000 Kecskemét, Kisfái
181.; Szabó István, 6000 Kecskemét, Móra Ferenc u. 5.; Mihályi
Józsefné, 6000 Kecskemét, Tűzoltó u. 16., (Rendőrfalu)."
SZER, Világhíradó:
Mit csinálnak a volt Securitate-ügynökök?
"Egy brassói fiatalember ugyanabban az épületben dolgozik, mint
az a szekus, aki decemberig minden hónapban kihallgatta, mert
hangszalag bizonyította, hogy a fiatalember egy brit turistával
beszélgetve katonai szolgálatának élményeire is kitért, tehát
egyértelműen az imperialistáknak kémkedett. Egykori szekus vallatója
most a román katonai hírszerzés szolgálatában áll. Andrei Plesura,
az új művelődési miniszterre pedig ugyanaz a szekus vigyáz, aki a
Ceausescu-rendszerben megfigyelés alatt tartotta.
"
|
|
|
|
|
|
|
Gazdasági konferencia a Rába gyárban (2. rész)
|
Győrött épül a gyár számára egy 100 ezer négyzetméteres üzemcsarnok. Eredetileg egy új motorgyárnak szánták, de ezzel komoly pénzügyi gondok vannak. Kérdés az is, hogy mikor lesz új Rába motor. Válasz még nincs, a tárgyalások még tartanak. Ugyanígy kérdés az is, hogy a Rába végleg lemondott-e a személygépkocsi-gyártásba való bekapcsolódásról, vagy esetleg tart-e még egy-két ötletet tarsolyban. Horváth Ede ezzel kapcsolatban kifejtette, hogy komplett autógyártásra jelenleg nem lát lehetőséget. Még ha elegendő pénzünk lenne rá, műszaki technológiai felkészültségünk akkor is elégtelen lenne. A Rába azonban nem akar kivonulni erről a területről. Rövidesen befejeződik Szentgotthárdon egy európai színvonalú gyártócsarnok, valamint az ahhoz tartozó kiszolgáló létesítmények építése. Abban évente 200 ezer személygépkocsi-motor készülhet. Egy meg nem nevezett nyugat-európai céggel biztató tárgyalások folynak ebben a kérdésben. A Rába lehetőség lát arra is, hogy egy tengerentúli céggel kooperálva tehergépkocsi összeszerelő üzemet hozzon létre. Évi 20 ezer jármű összeszereléséről volna szó. Horváth Ede a konferencia befejeztével elmondta az MTI munkatársának hogy a gyár helyzetéről, terveiről levélben tájékoztatta Németh Miklóst, a Minisztertanács elnökét is és támogatását kérte terveinek megvalósításához. Kifejtette azt is, hogy amennyiben tovább tart a mértéktelen elvonás, a gazdaság irányításában meglévő kapkodás, a bankok kamatainak emelése, akkor ebből nem lesz kibontakozás, gazdasági fejlődés, életszínvonal-emelés. A hazai bérrendszerről szólva Horváth Ede hangsúlyozta, hogy az a lehető legrosszabb nemcsak Európában, hanem talán az egész világon. Elvárjuk a munkásoktól, hogy világszínvonalú termékeket gyártsanak, s közben afrikai színvonalon fizetjük meg őket. (MTI)
1989. július 20., csütörtök 18:12
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|