|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF dorogi szervezetének tiltakozása a közlekedési tarifa emelése ellen
"A társadalmi közteherviselés
alapján követeljük:
- Mind a VOLÁN, mind a MÁV vállalatok szervezeti rendszerét és
gazdálkodását vizsgáltassák meg nemzetközileg elismert szervező
cégekkel. Javaslataikat, azok személyi konzekvenciáival, tegyék
kötelezővé.
- E vállalati átvilágításig a kormányzat a menetdíj emelését
függessze fel.
- Csökkentsék a VOLÁN menetrendszerinti járatainak zsúfoltságát
az összes rendelkezésre álló jármű igénybevételével."
SZER, Magyar híradó:
Székelyföldi tüntetések
"Tegnap, csütörtökön a Székelyföld több nagyvárosában
tüntetésekre került sor a demokratikus és nemzetiségi jogok
védelmében. Székelyudvarhelyen mintegy 25 ezren vonultak az utcákra,
Csíkszeredában még ennél is többen.
A demonstrációk fő szervezője a székelyudvarhelyi Magyar
Demokrata Szövetség volt, mely ekként próbált választ adni a korábbi
közigazgatási apparátus egyes képviselőinek nacionalista, a
magyarságot rágalmazó vádjaira, valamint arra a balsikerű és azóta
már vissza is vont Iliescu-beszédre, mely január 25-ikén hangzott el
a román televízióban, és amely a székelységet szeparatizmussal
vádolta meg."
|
|
|
|
|
|
|
Az MDF dorogi szervezetének tiltakozása a közlekedési tarifa
emelése ellen
(OS)
|
1990. február 2., péntek - A vidéki településeken a munkavállalók jelentős része ingázó. Ezek a dolgozók vállalják, hogy szakképzettségük helyben hasznosíthatósága hiányában a munkaidőn felül napi egy-három órát is utazással töltenek el, családjuktól távol. Ők azok, akiknek munkájáról a városok és a főváros sem tud lemondani. Ők azok, akik a bérlettámogatás ellenére havi 200-500 forintot vettek el eddig is családjuktól, holott a hazai ipar és szolgáltatás-szerkezet területi aránytalanságáért nem ők felelősek.
Adottság az, hogy több mint százezer munkavállaló kénytelen ma ingázni. A célszerű munkaerő-mobilitás miatt csökkenés nem várható. Bizonyítható az elviselhetetlen utazási körülményeknek az alkotó és munkateljesítményekre gyakorolt negatív hatása. Ezek a dolgozók már fáradtan, esetenként elgyötörten állnak naponta munkába. A munkaerejük újrateremtése veszélyben van. E hatást az egészségügy regisztrálhatja, de nem gyógyíthatja.
Az ígéretek ellenére, a két év előtti menetdíj-emeléseket nem követte az utazási körülmények javulása, a zsúfoltság csökkentése. E körülmények az autóbuszvezetőket is túlterhelik és szabálytalanságok vállalására kényszerítik.
A kormányzatnak tudomásul kell venni: a dolgozók napi utaztatásának minősége - a termelőerőre gyakorolt hatása miatt - legalább olyan fontos tényező, mint a közlekedési vállalat nyereséges működtetése. Ha a rendszeresen az indulásképtelenség határáig zsúfolt járatok extra bevételei nem hoznak nyereséget, akkor a hiba a vállalati struktúrában, vagy a pénzügyi szabályozásban keresendő. Az elmondottak, más tekintetben hasonló körülményekkel a vasúti személyszállításra is fennállnak.
Nem lehet a terhet tovább növelni A társadalmi közteherviselés alapján követeljük:
- Mind a VOLÁN, mind a MÁV vállalatok szervezeti rendszerét és gazdálkodását vizsgáltassák meg nemzetközileg elismert szervező cégekkel. Javaslataikat, azok személyi konzekvenciáival, tegyék kötelezővé.
- E vállalati átvilágításig a kormányzat a menetdíj emelését függessze fel.
- Csökkentsék a VOLÁN menetrendszerinti járatainak zsúfoltságát az összes rendelkezésre álló jármű igénybevételével.
A Magyar Demokrata Fórum dorogi szervezete, Az MDF Nyergesújfalu, Lábatlan, Süttő és Dunaalmás-Neszmély szervezetei
(OS)
1990. február 2., péntek 17:16
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|