Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › február 02.
1989  1990
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF dorogi szervezetének tiltakozása a közlekedési tarifa emelése ellen

"A társadalmi közteherviselés alapján követeljük: - Mind a VOLÁN, mind a MÁV vállalatok szervezeti rendszerét és gazdálkodását vizsgáltassák meg nemzetközileg elismert szervező cégekkel. Javaslataikat, azok személyi konzekvenciáival, tegyék kötelezővé. - E vállalati átvilágításig a kormányzat a menetdíj emelését függessze fel. - Csökkentsék a VOLÁN menetrendszerinti járatainak zsúfoltságát az összes rendelkezésre álló jármű igénybevételével."
SZER, Magyar híradó:

Székelyföldi tüntetések

"Tegnap, csütörtökön a Székelyföld több nagyvárosában tüntetésekre került sor a demokratikus és nemzetiségi jogok védelmében. Székelyudvarhelyen mintegy 25 ezren vonultak az utcákra, Csíkszeredában még ennél is többen. A demonstrációk fő szervezője a székelyudvarhelyi Magyar Demokrata Szövetség volt, mely ekként próbált választ adni a korábbi közigazgatási apparátus egyes képviselőinek nacionalista, a magyarságot rágalmazó vádjaira, valamint arra a balsikerű és azóta már vissza is vont Iliescu-beszédre, mely január 25-ikén hangzott el a román televízióban, és amely a székelységet szeparatizmussal vádolta meg."

Főtaxi-állomások - újabb fejlemények (1. rész)

1990. február 2., péntek - A főtaxisok és a magántaxisok között kialakult ,,drosztháború,, újabb fejleményeiről kérdezte pénteken az MTI munkatársa a Fővárosi Tanács közlekedési és közmű-főosztályának vezetőjét.


Rymorz Pál elmondta: továbbították Derzsi András közlekedési,
hírközlési és építésügyi miniszternek azt a petíciót, melyet az
elmúlt héten egy taxis demonstráció alkalmával adtak át a főosztály
vezetőinek a Főtaxi képviselői.

    Ebben a levélben a főtaxis gépkocsivezetők tiltakoztak az ellen,
hogy a magántaxisok is beállnak a Főtaxi által bérelt
taxiállomásokra, illetve kiszorítják onnan a főtaxisokat. Egyúttal
azt is kérték, hogy a munkaeszközként használt gépkocsik beszerzését
ne terhelje az ÁFA.

    A Fővárosi Tanács közlekedési és közmű-főosztálya, ismerve az
érdekkülönbségeket, a tiltakozástól függetlenül, folyamatosan
törekedett már eddig is a helyzet normalizálására. Azonban a Főtaxi
állomásaira beálló és az ott várakozó magántaxisok bírságolása
önmagában nem elég. Különböző szervezetek, a Fővárosi Tanács, a
KÖHÉM és maguk az érintett taxis csoportosulások, egyének tevékeny
közreműködésére van szükség.

    A mai taxiállomások a 2000 Főtaxi-gépkocsinak mintegy 40
százalékát tudják egyidejűleg fogadni. A körülbelül 7500 magántaxis
közül azonban sokan nem törődnek a parkolásukat tiltó szabállyal, s
beállnak a főtaxis állomásokra. Így az állomások zsúfoltsága
időnként már-már elviselhetetlen. Számuk növelése így mindenképpen
indokolt, s ezt tervezik is, s emellett az illetékesek gondolkodnak
a taxis iparengedélyek számának korlátozásán is. A most
körvonalazódó elképzeléseknek megfelelően a napokban megalakult
magánfuvarozói ipartestülettel együttműködve szeretnék elérni, hogy
mintegy koncesszió jelleggel működjön a taxisengedélyek kiadása -
hangsúlyozta a főosztályvezető. Ez a megoldás egyúttal segítséget
jelenthetne ahhoz is, hogy a taxisok kivessék maguk közül a szakma
vámszedőit, a tisztességtelen árdrágítókat. (folyt. köv.)



1990. február 2., péntek 14:01


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Főtaxi-állomások - újabb fejlemények (2. rész)


Mindezektől függetlenül - hangsúlyozta Rymorz Pál - az utasok és
a Fővárosi Tanács számára is az a fontos, hogy elegendő kulturált és
tisztességes taxis közlekedjen a főváros útjain. Az éleződő
konkurenciaharc feltehetően elvezet majd oda, hogy kevesebb lesz a
panaszkodó utas. A Főtaxi-állomások körül kialakult feszültség
csökkentésének egyik lehetőségét abban látta a főosztályvezető, hogy
alakuljon egy úgynevezett droszt-üzemeltető kft., s ez döntsön majd
arról, hogy a magántaxisok is beállhatnak-e a Főtaxi
várakozóhelyeire. Természetszerűleg ennek a kérdésnek a gazdasági
kimunkálása is erre a társaságra várna. (MTI)



1990. február 2., péntek 14:04


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés

"A határokon túli magyar kisebbségek életébe való beavatkozásra, illetve azok magyarországi belpolitikai célokra való fölhasználására egy másik, február elejei esemény is "jó" példát nyújtott. Tőkés László, a temesvári forradalom szikra csiholója február másodikán a Budapest Sportcsarnokban magyar-román kulturális díszelőadáson vett részt."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD