|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF dorogi szervezetének tiltakozása a közlekedési tarifa emelése ellen
"A társadalmi közteherviselés
alapján követeljük:
- Mind a VOLÁN, mind a MÁV vállalatok szervezeti rendszerét és
gazdálkodását vizsgáltassák meg nemzetközileg elismert szervező
cégekkel. Javaslataikat, azok személyi konzekvenciáival, tegyék
kötelezővé.
- E vállalati átvilágításig a kormányzat a menetdíj emelését
függessze fel.
- Csökkentsék a VOLÁN menetrendszerinti járatainak zsúfoltságát
az összes rendelkezésre álló jármű igénybevételével."
SZER, Magyar híradó:
Székelyföldi tüntetések
"Tegnap, csütörtökön a Székelyföld több nagyvárosában
tüntetésekre került sor a demokratikus és nemzetiségi jogok
védelmében. Székelyudvarhelyen mintegy 25 ezren vonultak az utcákra,
Csíkszeredában még ennél is többen.
A demonstrációk fő szervezője a székelyudvarhelyi Magyar
Demokrata Szövetség volt, mely ekként próbált választ adni a korábbi
közigazgatási apparátus egyes képviselőinek nacionalista, a
magyarságot rágalmazó vádjaira, valamint arra a balsikerű és azóta
már vissza is vont Iliescu-beszédre, mely január 25-ikén hangzott el
a román televízióban, és amely a székelységet szeparatizmussal
vádolta meg."
|
|
|
|
|
|
|
A Financial Times a Suzuki-megállapodásról
|
Köves Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
London, 1990. január 10. szerda (MTI-tud) - Jelentős
fejleményként ad hírt a Financial Times az Ikarus vezetésével
alakult magyar konzorcium és a Suzuki japán gépkocsigyártó cég
megállapodásáról. A brit üzleti körök lapja megjegyzi, hogy az 1985
óta folytatott tárgyalások eredményes lezárulásáról szóló bejelentés
,,éppen akkor hangzott el, amikor Kaifu japán kormányfő európai
körútja keretében technikai és gazdasági segélycsomaggal látogat
Magyarországra és Lengyelországra,,.
A Financial Times szerint ,,a Suzuki-megállapodás növeli egy átalakított szerkezetű Kelet-Európába irányuló kapitalista beruházási hullám kilátásait,,.
A magyarországi működőtőke-beruházásokról szólva a lap emlékeztet az amerikai General Electric és a Tungsram decemberi 150 millió dolláros megállapodására és megjegyzi, hogy ,,ezt az edigi legnagyobb ilyen beruházást jelentősen túlszárnyalná az a közös vállakozás, amelyről a világ legnagyobb gépkocsigyártó cége, az amerikai General Motors tárgyal a magyar illetékesekkel,,. A Financial Times hozzáfűzi, hogy a GM egyelőre nem volt hajlandó nyilatkozni azokról az értesülésekről, amelyek szerint a közös vállalkozás keretében 400 millió dolláros költséggel Magyarországon gyárat építenek, amely gépkocsimotorokkal látná el a GM nyugat-németországi leányvállalatát, az Opel céget.
A The Guardian szerint a hazai piacra és exportra készülő gépkocsik gyártásáról kötött Suzuki-megállapodással Magyarország kihívást intézett a KGST azon szabályai ellen, amelyek a lap szerint meghatározzák, hogy mely országok gyárthatnak személyautókat. +++
1990. január 10., szerda 18:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|