|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF dorogi szervezetének tiltakozása a közlekedési tarifa emelése ellen
"A társadalmi közteherviselés
alapján követeljük:
- Mind a VOLÁN, mind a MÁV vállalatok szervezeti rendszerét és
gazdálkodását vizsgáltassák meg nemzetközileg elismert szervező
cégekkel. Javaslataikat, azok személyi konzekvenciáival, tegyék
kötelezővé.
- E vállalati átvilágításig a kormányzat a menetdíj emelését
függessze fel.
- Csökkentsék a VOLÁN menetrendszerinti járatainak zsúfoltságát
az összes rendelkezésre álló jármű igénybevételével."
SZER, Magyar híradó:
Székelyföldi tüntetések
"Tegnap, csütörtökön a Székelyföld több nagyvárosában
tüntetésekre került sor a demokratikus és nemzetiségi jogok
védelmében. Székelyudvarhelyen mintegy 25 ezren vonultak az utcákra,
Csíkszeredában még ennél is többen.
A demonstrációk fő szervezője a székelyudvarhelyi Magyar
Demokrata Szövetség volt, mely ekként próbált választ adni a korábbi
közigazgatási apparátus egyes képviselőinek nacionalista, a
magyarságot rágalmazó vádjaira, valamint arra a balsikerű és azóta
már vissza is vont Iliescu-beszédre, mely január 25-ikén hangzott el
a román televízióban, és amely a székelységet szeparatizmussal
vádolta meg."
|
|
|
|
|
|
|
Japán - Kelet-Európa
|
Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1989. december 12. kedd (MTI-tud) - A japán cégek változatlanul nagyon óvatosak a kelet-európai állapotok megítélésében, de már elkezdték gyűjteni az információkat, annak érdekében, hogy bármikor akcióba lendüljenek - írta kedden a Nihon Keizai Simbun, Japán vezető gazdaságpolitikai napilapja.
A cikk idézi Suzuki urat, a kisautógyártó cég elnökét, aki állítólag kijelentette: ,,Két lehetőség áll előttünk: vagy megfizetjük a tandíjat és hosszú távra előre tekintve kineveljük a kelet-európai autóipart, vagy elkerüljük a veszélyes dolgokat és nem csinálunk semmit.,, A lap szerint a japán cégek már felismerték, hogy Kelet-Európában hozzáláttak az üzleti feltételek megteremtéséhez, viszont változatlanul nyitott kérdés, hogy elég rövid idő alatt megtérül-e a befektetés. Ez az, ami Suzuki urat is a leginkább aggasztja. A Szovjetunió és Kelet-Európa demokratizálódását ugyanakkor a japán gazdasági körök azért tartják jelentősnek, mert 400 millió lakost számláló gazdasági tömböt lehetne a világpiaci mechanizmusba bevonni. A Japán Gazdasági Szervezetek Szövetsége (Keidanren) azonban még nem túl bizakodó. Ahhoz ugyanis, hogy a magánvállalatok nagyobb kedvet kapjanak, a japán hivatalos pénzügyi szervektől nagyobb támogatásra lenne szükségük - írja a lap. Az is visszahúzó, hogy a távol-keleti ország vállalatai körében erősen tartja magát az a vélemény, hogy Kelet-Európa Nyugat-Európa udvara. Attól is tartanak, hogy a túlzott aktivitás az egyesülés előtt álló Közös Piac ellenkezését is kiváltaná - írja a Nihon Keizai Simbun, amely a járműipari együttműködés esélyeinek a latolgatásához idézi a The Economist elemzését, amely szerint az Egyesült Államok és Nyugat-Európa nagyon óvatos ezen a téren, de lehetséges, hogy az ázsiai riválisok - azaz Japán és Dél-Korea - nem fogják kihagyni a kínálkozó jó lehetőséget.+++
1989. december 12., kedd 17:12
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|