|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF dorogi szervezetének tiltakozása a közlekedési tarifa emelése ellen
"A társadalmi közteherviselés
alapján követeljük:
- Mind a VOLÁN, mind a MÁV vállalatok szervezeti rendszerét és
gazdálkodását vizsgáltassák meg nemzetközileg elismert szervező
cégekkel. Javaslataikat, azok személyi konzekvenciáival, tegyék
kötelezővé.
- E vállalati átvilágításig a kormányzat a menetdíj emelését
függessze fel.
- Csökkentsék a VOLÁN menetrendszerinti járatainak zsúfoltságát
az összes rendelkezésre álló jármű igénybevételével."
SZER, Magyar híradó:
Székelyföldi tüntetések
"Tegnap, csütörtökön a Székelyföld több nagyvárosában
tüntetésekre került sor a demokratikus és nemzetiségi jogok
védelmében. Székelyudvarhelyen mintegy 25 ezren vonultak az utcákra,
Csíkszeredában még ennél is többen.
A demonstrációk fő szervezője a székelyudvarhelyi Magyar
Demokrata Szövetség volt, mely ekként próbált választ adni a korábbi
közigazgatási apparátus egyes képviselőinek nacionalista, a
magyarságot rágalmazó vádjaira, valamint arra a balsikerű és azóta
már vissza is vont Iliescu-beszédre, mely január 25-ikén hangzott el
a román televízióban, és amely a székelységet szeparatizmussal
vádolta meg."
|
|
|
|
|
|
|
Suzuki úr rövidesen dönt (1. rész)
|
Tróm András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1989. november 12. vasárnap (MTI-tud) - Még az év vége előtt dönt a Suzuki cég arról, hogy belevág-e egy autógyár építésébe Magyarországon. Ezt szombaton, Magyarországról visszatérve jelentette be tokiói sajtótájékoztatóján japán vezető kiskocsigyártó cégének az elnöke, Suzuki Osamu. Tárgyalásairól elmondta, hogy a végleges választ a magyar fél sürgeti.
,,Nehéz döntés előtt állunk,, - idézi a The Japan Times a Suzuki elnökét, aki kifejtette: ,,Nem csak rajtunk és a magyar kormányon múlik a döntés, mivel sokan érintettek annak meghozatalában,,. Azt is egyértelművé tette, hogy a kérdést kizárólag üzleti szempontból mérlegeli és kategórikusan kijelentette, hogy a beruházással a Suzukinak a célja nem az, hogy Magyarország gazdasági és társadalmi reformjait támogassa, hanem hogy üzletet kössön. Ezzel összefüggésben rávilágított, hogy a döntést már korábban meg kellett volna hozniuk, még a reformok bevezetése előtt, mert a jelenlegi helyzetben az ügy politikai kérdéssé vált. A The Japan Times riportere emlékeztetett rá, hogy a Suzukinak már volt sikertelen próbálkozása Jugoszláviában, ami nagyon óvatossá tette a magánvállalatot az eltérő társadalmi rendszerű országban való együttműködés tekintetében. Az egyetlen kérdés, amire egyértelműen pozitív választ adott a Suzuki elnöke, arra vonatkozott, hogy nem okozna-e gondot a munkások képzése Magyarországon. A cég elnöke elmondta, hogy nem aggódnak, mivel erre vonatkozóan kellő tapasztalatra tettek szert, hiszen Indiában és Pakisztánban teljesen képzetlen munkásokat tudtak felkészíteni arra az időre, amire az autógyárat felépítették. (folyt.)
1989. november 12., vasárnap 10:29
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|