|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF dorogi szervezetének tiltakozása a közlekedési tarifa emelése ellen
"A társadalmi közteherviselés
alapján követeljük:
- Mind a VOLÁN, mind a MÁV vállalatok szervezeti rendszerét és
gazdálkodását vizsgáltassák meg nemzetközileg elismert szervező
cégekkel. Javaslataikat, azok személyi konzekvenciáival, tegyék
kötelezővé.
- E vállalati átvilágításig a kormányzat a menetdíj emelését
függessze fel.
- Csökkentsék a VOLÁN menetrendszerinti járatainak zsúfoltságát
az összes rendelkezésre álló jármű igénybevételével."
SZER, Magyar híradó:
Székelyföldi tüntetések
"Tegnap, csütörtökön a Székelyföld több nagyvárosában
tüntetésekre került sor a demokratikus és nemzetiségi jogok
védelmében. Székelyudvarhelyen mintegy 25 ezren vonultak az utcákra,
Csíkszeredában még ennél is többen.
A demonstrációk fő szervezője a székelyudvarhelyi Magyar
Demokrata Szövetség volt, mely ekként próbált választ adni a korábbi
közigazgatási apparátus egyes képviselőinek nacionalista, a
magyarságot rágalmazó vádjaira, valamint arra a balsikerű és azóta
már vissza is vont Iliescu-beszédre, mely január 25-ikén hangzott el
a román televízióban, és amely a székelységet szeparatizmussal
vádolta meg."
|
|
|
|
|
|
|
A Magyar Autóklub tiszaföldvári csoportjának közleménye (1. rész) (OS)
|
1989. november 10., péntek - A Magyar Autóklub tiszaföldvári 360 fős csoportjának nevében felemeljük szavunkat azzal kapcsolatosan, hogy a japán Suzuki Autógyár elnöke fővárosunkban tárgyal gépkocsiösszeszerelő-üzem létesítéséről. Azért szólunk, mert aggódunk, hogy az egyébként ezen gyárral évek óta folyó tárgyalás, ez alkalommal is eredmény nélkül zárul. Lehetne ugyanis sorolni, hogy az elmúlt két évtizedben hányszor kaptunk komoly ajánlatot japán és nyugat-európai gyáraktól összeszerelő üzem építésére, de ezek egyike sem lett elfogadva, egyfajta nagyon is átlátszó politikai indokok alapján. Ezt úgy értjük, hogy a kormány és az autózásban érdekelt miniszteri tárcák a legutóbbi időkig abban hittek, hogy a szocialista országok autógyáraival folytatott tárgyalás eredményeként megoldható lesz a gépkocsiellátás. Ez nem sikerült, egyébként pedig évről-évre csökken az ezekből az országokból behozott kocsik száma. A csődöt látva a kormány szokatlanul nagy mértékben leszállította a nyugatról behozott kocsik vámját, mert bízott abban, hogy majd a magánimport oldja meg helyette a mind égetőbb hiányt. Kétségtelen, hogy néhány tízezer, legfeljebb százezer első osztályú autós számára (kik elegendő valutát képesek beszerezni) megoldást jelent, de mi lesz a többi, közel másfél millió másodosztályú autóssal, akik mind reménytelenebb ócskaságokkal kénytelenek közlekedni? Az autós társadalomnak már éppen elege van az illetékesek mellébeszéléseiből, egyáltalán abból, hogy a gazdasági, műszaki szempontok helyett az autóbehozatalt is politikai megfontolások motiválták. Ezért, és annak érdekében, hogy a Suzuki céggel folytatott tárgyalások eredménnyel záruljanak, követeljük: - Olyan személyek vegyenek azon részt, akik kellő hozzáértés és felhatalmazás birtokában minden lehetségest elkövetnek. - Távolítsák el az Ipari Minisztériumból, a Kereskedelmi Minisztériumból, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztériumból, valamint a Pénzügyminisztériumból azokat a vezetőket, akik a korábbi években megakadályozták vagy halogatták, hogy összeszerelő üzem legyen nálunk, általában minden előre vivő javaslatot elgáncsoltak. - A kormány utasítsa az illetékes minisztereket, haladéktalanul kezdeményezzenek tárgyalásokat a szocialista országok autógyáraival arról, hogy létesítsenek nálunk vezérképvisleteket, és azok létrejöttével párhuzamosan szüntesse meg a gépkocsi importtal és elosztással foglalkozó monopolszervezetet (f.k.)
1989. november 10., péntek 14:05
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|