Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › február 02.
1989  1990
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF dorogi szervezetének tiltakozása a közlekedési tarifa emelése ellen

"A társadalmi közteherviselés alapján követeljük: - Mind a VOLÁN, mind a MÁV vállalatok szervezeti rendszerét és gazdálkodását vizsgáltassák meg nemzetközileg elismert szervező cégekkel. Javaslataikat, azok személyi konzekvenciáival, tegyék kötelezővé. - E vállalati átvilágításig a kormányzat a menetdíj emelését függessze fel. - Csökkentsék a VOLÁN menetrendszerinti járatainak zsúfoltságát az összes rendelkezésre álló jármű igénybevételével."
SZER, Magyar híradó:

Székelyföldi tüntetések

"Tegnap, csütörtökön a Székelyföld több nagyvárosában tüntetésekre került sor a demokratikus és nemzetiségi jogok védelmében. Székelyudvarhelyen mintegy 25 ezren vonultak az utcákra, Csíkszeredában még ennél is többen. A demonstrációk fő szervezője a székelyudvarhelyi Magyar Demokrata Szövetség volt, mely ekként próbált választ adni a korábbi közigazgatási apparátus egyes képviselőinek nacionalista, a magyarságot rágalmazó vádjaira, valamint arra a balsikerű és azóta már vissza is vont Iliescu-beszédre, mely január 25-ikén hangzott el a román televízióban, és amely a székelységet szeparatizmussal vádolta meg."

A Magyar Autóklub tiszaföldvári csoportjának közleménye (1. rész) (OS)

1989. november 10., péntek - A Magyar Autóklub tiszaföldvári 360
fős csoportjának nevében felemeljük szavunkat azzal kapcsolatosan,
hogy a japán Suzuki Autógyár elnöke fővárosunkban tárgyal
gépkocsiösszeszerelő-üzem létesítéséről. Azért szólunk, mert
aggódunk, hogy az egyébként ezen gyárral évek óta folyó tárgyalás,
ez alkalommal is eredmény nélkül zárul. Lehetne ugyanis sorolni,
hogy az elmúlt két évtizedben hányszor kaptunk komoly ajánlatot
japán és nyugat-európai gyáraktól összeszerelő üzem építésére, de
ezek egyike sem lett elfogadva, egyfajta nagyon is átlátszó
politikai indokok alapján.

    Ezt úgy értjük, hogy a kormány és az autózásban érdekelt
miniszteri tárcák a legutóbbi időkig abban hittek, hogy a
szocialista országok autógyáraival folytatott tárgyalás
eredményeként megoldható lesz a gépkocsiellátás. Ez nem sikerült,
egyébként pedig évről-évre csökken az ezekből az országokból
behozott kocsik száma.

    A csődöt látva a kormány szokatlanul nagy mértékben
leszállította a nyugatról behozott kocsik vámját, mert bízott abban,
hogy majd a magánimport oldja meg helyette a mind égetőbb hiányt.

    Kétségtelen, hogy néhány tízezer, legfeljebb százezer első
osztályú autós számára (kik elegendő valutát képesek beszerezni)
megoldást jelent, de mi lesz a többi, közel másfél millió
másodosztályú autóssal, akik mind reménytelenebb ócskaságokkal
kénytelenek közlekedni?

    Az autós társadalomnak már éppen elege van az illetékesek
mellébeszéléseiből, egyáltalán abból, hogy a gazdasági, műszaki
szempontok helyett az autóbehozatalt is politikai megfontolások
motiválták. Ezért, és annak érdekében, hogy a Suzuki céggel
folytatott tárgyalások eredménnyel záruljanak, követeljük:

    - Olyan személyek vegyenek azon részt, akik kellő hozzáértés és
felhatalmazás birtokában minden lehetségest elkövetnek.

    - Távolítsák el az Ipari Minisztériumból, a Kereskedelmi
Minisztériumból, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi
Minisztériumból, valamint a Pénzügyminisztériumból azokat a
vezetőket, akik a korábbi években megakadályozták vagy halogatták,
hogy összeszerelő üzem legyen nálunk, általában minden előre vivő
javaslatot elgáncsoltak.

    - A kormány utasítsa az illetékes minisztereket, haladéktalanul
kezdeményezzenek tárgyalásokat a szocialista országok autógyáraival
arról, hogy létesítsenek nálunk vezérképvisleteket, és azok
létrejöttével párhuzamosan szüntesse meg a gépkocsi importtal és
elosztással foglalkozó monopolszervezetet
(f.k.)


1989. november 10., péntek 14:05


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés

"A határokon túli magyar kisebbségek életébe való beavatkozásra, illetve azok magyarországi belpolitikai célokra való fölhasználására egy másik, február elejei esemény is "jó" példát nyújtott. Tőkés László, a temesvári forradalom szikra csiholója február másodikán a Budapest Sportcsarnokban magyar-román kulturális díszelőadáson vett részt."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD