|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF dorogi szervezetének tiltakozása a közlekedési tarifa emelése ellen
"A társadalmi közteherviselés
alapján követeljük:
- Mind a VOLÁN, mind a MÁV vállalatok szervezeti rendszerét és
gazdálkodását vizsgáltassák meg nemzetközileg elismert szervező
cégekkel. Javaslataikat, azok személyi konzekvenciáival, tegyék
kötelezővé.
- E vállalati átvilágításig a kormányzat a menetdíj emelését
függessze fel.
- Csökkentsék a VOLÁN menetrendszerinti járatainak zsúfoltságát
az összes rendelkezésre álló jármű igénybevételével."
SZER, Magyar híradó:
Székelyföldi tüntetések
"Tegnap, csütörtökön a Székelyföld több nagyvárosában
tüntetésekre került sor a demokratikus és nemzetiségi jogok
védelmében. Székelyudvarhelyen mintegy 25 ezren vonultak az utcákra,
Csíkszeredában még ennél is többen.
A demonstrációk fő szervezője a székelyudvarhelyi Magyar
Demokrata Szövetség volt, mely ekként próbált választ adni a korábbi
közigazgatási apparátus egyes képviselőinek nacionalista, a
magyarságot rágalmazó vádjaira, valamint arra a balsikerű és azóta
már vissza is vont Iliescu-beszédre, mely január 25-ikén hangzott el
a román televízióban, és amely a székelységet szeparatizmussal
vádolta meg."
|
|
|
|
|
|
|
Az SZDSZ tiltakozása az OVB döntése ellen (1. rész)
(OS)
|
1990. március 14., szerda - A Szabad Demokraták Szövetsége megdöbbenéssel értesült az Országos Választási Bizottság azon döntéséről, amellyel megtiltja, hogy a területi listás szavazólapokon a párt emblémája, szimbóluma, továbbá a párt nevének rövidítése feltüntetésre kerüljön.
Ezt a tilalmat indokolgatni lehet, valóságban megindokolni azonban nem. Történelmi tény az, hogy az 1945-ös és 1947-es szabad választásokon, úgy a pártok nevének rövidítése, mint a pártok emblémája a szavazólapon feltüntetésre kerülhetett. Az Országos Választási Bizottság döntését ezért nem tudjuk másként felfogni mint az esélyegyenlőség nevében, az esélyegyenlőtlenség megteremtésére való kísérletnek. Az a hivatkozás, hogy olyan pártok is vannak ma Magyarországon, amelyeknek rövidítése és emblémája széles körben nem vált ismertté, hamis esélyegyenlőséget jelent. A valóságos esélyegyenlőséget ugyanis az jelentette, hogy az egyes pártoknak lehetőségük volt arra, amennyiben kívánták, hogy rövidítésüket és emblémájukat népszerűsítsék.
Napjaink példája, hogy a hondurasi, majd a nicaraguai választásokon - bár ezen államok társadalmi berendezkedése korántsem nevezhető demokratikusnak - színes nyomású szavazólapon a pártok nevét, nevének rövidítését és azok emblémáját hangsúlyosan feltüntetve készíthették el szavazólapjaikat, addig mi Magyarországon fekete nyomású, egyszínű szavazólapot alkalamazunk, és még azt is megtiltják a pártoknak, hogy a szavazólapon a felismerésükre alkalmas rövidítést, illetve a pártemblémát alkalmazzák.
Ismételten tiltakozunk az ellen, hogy az esélyegyenlőségre hivatkozva megfosszák a szavazópolgárokat attól az információtól, amit egy pártembléma jelent, valamint megfosszák a pártokat attól, hogy a kampányuk során bevezetett jelképpel biztosan azonosíthatók legyenek.
Úgy érezzük, hogy néhány nappal a szabad választások előtt még mindig nem értek véget azok a kísérletek, amelyek a fennálló hatalmi viszonyok konzerválására irányulnak, szemben a nép túlnyomó többségének akaratával. Elegendő talán ezzel kapcsolatban emlékeztetni arra, hogy a Belügyminisztérium Választási Irodája az Állami Népességnyilvántartó Hivatal kezéből ki akarta venni a szavazások feldolgozását azért, mert ez a hivatal tisztességesen elvégezte az 1989. november 26-i népszavazással kapcsolatos feladatait. (folyt.köv.)
1990. március 14., szerda 16:55
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|