Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › január 30.
1989  1990
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az egyetemi tanács nyilatkozata egyetemi oktatókat és hallgatókat ért jogsérelmekről

"Az egyetemi tanács mélységes sajnálatát fejezi ki az egyetem munkatársait, hallgatóit - gyakran az egyetem szándékától függetlenül - ért sérelmek miatt, amelyek összeegyeztethetetlenek az általános etikai normákkal, s amelyek egyben az egyetem érdekeit és tekintélyét is hátrányosan érintették. Kinyilvánítja készségét a politikailag diszkrimináltak morális támogatására, a hátrányos következmények lehetséges orvoslására. Ennek érdekében az egyetem felhívja az érintetteket, hogy a jogsérelmek kivizsgálása céljából írásban vagy személyesen jelentkezzenek az egyetem rektoránál."
SZER, Világhíradó:

Tüntetés Bukarestben

"A Front visszavág. A vasárnapi bukaresti tüntetésre, amelyen 15 ezres tömeg követelte a Nemzeti Megmentés Frontjának lemondását, az átmeneti kormány demokratikus átalakítását - a Front tegnap válaszolt. A külvárosokból autóbuszok szállították a gyárakból a munkásokat, sőt estére ezrével hozattak vonattal a Zsil-völgyéből bányászokat is."

Autóálmaink és a valóság 2.

Szó sincs tehát jelentős nagyságú működő tőke behozatalának
lehetőségéről, évi 50 ezer autó összeszerelése pedig a világ más
tájain sem szokott nyereséget hozni. A legújabb hírek szerint a
Suzuki már nem vállalná e lefutóban lévő modell nyugat-európai
exportját (a 800 köbcentiméteres Suzuki Altóról van szó), így
legfeljebb a Suzuki Swift összeszerelésén gondolkozhatunk. Ez
viszont 450 ezer forintnál aligha lehetne olcsóbb, pedig csak 1000
köbcentiméteres. Igaz, ha a termelés felét exportálják, egy-két évig
a maradék még ennyiért is elkelne a belföldi piacon.

    Gazdaságossá azzal válna a Suzuki együttműködés, ha némi japán
tőkével és japán technológiával egy-két részegységet és számos
alkatrészt itthon állítanánk elő, méghozzá olyan sorozatnagyságban,
hogy az elképzelt összeszerelőüzem igényein túlmenően a Suzuki -
vagy akár más cég - saját szükségletre vásároljon belőlük. Erre
vonatkozó konkrét együttműködési javaslat azonban még nincs.

    De miért nem elég, ha piacképes alkatrészeket, részegységeket
gyártunk, s azok ellenében importálhatnánk kész autókat? Sokak
szerint ez lenne a legésszerűbb fejlesztési módszer, s ha majd olyan
sokféle részegységet gyártunk itthon, hogy megéri a kész autók
összeszereléséhez hiányzó többi részegység importja, akkor kellene
csak, mintegy utolsó lépésként esetleg egy összeszerelő üzemet is
építeni. Addig is minden alkatrészt keményvalutáért kellene behozni,
s ha lenne rá devizánk, már rég nem lenne gond a hazai autóellátás.

    A szomszédos Ausztria kitünően el van látva gépkocsikkal, pedig
"csak a fontosabb részegységeket gyártja - igaz, maga a General
Motors-szal épített sebességváltó-és motorgyár mintegy 9,7 milliárd
schillingje - kereken 45 milliárd forintba - került. (A beruházásba
a GM 2 milliárd schillinggel szállt be.)

    Nálunk viszont egyelőre az a 9 milliárd forint sem akar
előkerülni, ami a Szovjetunióval körvonalazódó
Zaporozsec-kooperációhoz kellene. Ipari becslések szerint ennyibe
kerülne egy sebességváltógyár létesítése, s további 3-4 milliárd
forintért hozhatnánk létre azokat az üzemeket, amelyek termékeivel
évi 50 ezer új típusú Zaporozsecet - Tavriját - ellentételezhetnénk.
Ezek az összegek azonban sehogy sem látszanak előkerülni. (folyt.)


1989. január 12., csütörtök 14:11


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés

"A rohanó januári napok során akadt azért valami üdítő színfolt is. Teljes váratlansággal, a még mindig zilált Romániából, Kolozsvárról befutott Tőkés Anna lánya, Ilka... még január első napjaiban beadta útlevélkérelmét Kolozsvárott, s ami korában elképzelhetetlen lett volna, napok alatt meg is kapta a paszportot. Vonatra ült, s Pesten termett. Ami normális ésszel teljesen köznapi dolgnak számítana, de az előzményeket ismerve kisebbfajta csodának számított. Egy bő héten keresztül, amikor csak szabad este akadt, Ilkával és másokkal jártuk a várost. Vendéglőbe mentünk, húst ettünk hússal, somlói galuskát Gundel-palacsintával. Ilka vett magának farmert, beat-zenés magnókazettákat, és egész nap járta a várost. Életében először volt Magyarországon. Élt, mint hal a vízben. S ezt látni valahogy jelképes elégtétel volt sok mindenért, ami a múltban történt. Oly verőfényesnek, reménytelinek nézett ki akkor Erdélyben még minden."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD